Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 02:15

Mercedes R-osztály - Családias luxus

Fiatalos, „újhullámos“ egyterű szabadidőmodellel próbál híveket toborozni a csillagos márka.

Az 510 Nm-es csúcsnyomatékú
gázolajos 9,3-as átlagfogyasztással kecsegtet, míg a böhöm nyolchengeres 6,9 másodperces százas sprintre és 245 km/óra
végsebességre sarkallható.
A kerek lámpák játékosak
Először 2002-ben figyelhetett fel a publikum egy szokatlan külsejű Mercire, akkor Vision GST, azaz Grand Sports Tourer néven állították ki Detroitban az R előhírnökét. Majd jött a 2004-es Párizsi Szalon, ahol a szériaközeli Vision R-rel tesztelték a közönség reakcióit. 2005-ben kezdték el az R-osztály gyártását az észak-amerikai Tuscaloosában, az idén februárban pedig hozzánk is megérkezik a csillagos típus. Az autót kétféle hosszal dobták piacra, az európai célközönség számára 2980, az amerikai vásárlóknak 3215 mm-es tengelytávú készült, de az utóbbit is meg lehet rendelni az öreg kontinensen. A forma kombis, a busznyi szélesség (1922 mm) és az E-osztályt is bőven túllépő hosszúság (4922, illetve 5157 mm) mellett nem is tűnik fel, hogy az új Zafiránál is magasabb (1661 mm) az R.
A rövidebb változat kisebb hátsó ajtajáról és rövidebb harmadik oldalablakáról ismerhető fel. Az alapkivitel 17 colos, az AMG 19 colos kereket kap

A beltérben a szokásos mercis kezelőszerveket találjuk, a stíluson érezni, hogy az elsődleges piac az Egyesült Államok (kormány mellé telepített váltókar, jókora pohártartók, fabetétek dögivel). Az utastérben hat különálló ülést helyeztek el, tehát nem a létszám maximalizálása, inkább a luxusautós komfortérzés megteremtése volt a fő szempont. Ez a cél az elülső négy ülésen tökéletesen megvalósult: még a rövidebb tengelytávú kivitelnél is fejedelmi a tér a második sorban. A leghátsó traktusban már rosszabb a helyzet, a hosszabb lábúak hátrányban vannak, bár a fej- és a válltér itt sem szűkös. Leghátul csak a támla dőlésszöge változtatható, eggyel előrébb viszont tologatni is lehet a méretes foteleket. Az R-osztályt könnyű átalakítani: a hátsó négy szék egyszerűen behajtható a padlóba, a kisebb modellnél 1950, a nagyobbnál 2385 liternyi szabad rakterület nyerhető. Teljes utaslétszámnál 244, illetve 314 liter tömhető meg bőrönddel.

Váltó a kormány mellett, mint az S-nél. Bőr és fa a domináns, a hangulat igazán mercis
Az R-t hat személy vagy tengernyi csomag elszállítása mellett a zord útviszonyokra is felkészítették. Mindegyik változatban állandó összkerékhajtásra számíthat a vezető, ehhez 4ETS fantázianevű, a kerekek jobb tapadásában „segédkező“ rendszer tartozik, természetesen ESP-vel. Az elöl kettős keresztlengőkarokon, hátul független, oldalanként négylengőkaros felfüggesztéseken álló csillagos hátsó részét légrugók tartják megfelelő szinten, felárért Airmatic – légrugózás is rendelhető. Ez utóbbi az ADS nevű adaptív lengéscsillapító-szabályozással lehetővé teszi a szabad magasság 50 mm-es növelését, 120 km/óra felett pedig automatikusan 20 mm-rel lejjebb ülteti a karosszériát. Az R-osztály hajtására három erőforrást szemelt ki a gyár: egy V6-os dízel (R 320 CDI, 224LE), egy V6-os (R 350, 272 LE), valamint egy V8-as (R 500, 306LE) benzines választható. Mindháromhoz hétfokozatú, 7G-Tronic nevű automata váltó társul, a fokozatok a kormány melletti kar és a volánon levő gombok segítségével is választhatók.

Az újdonságba nem kevés biztonsági és kényelmi felszerelést alapáron bepakoltak, de az extralistán is számos figyelemre méltó tételt találni: rendelhető többek között balesetveszélyes helyzeteket jelezni képes, az ütközésre felkészítő Pre-Safe-rendszer, aktív, Neck-Pro-fejtámla, kanyarlámpa, bixenon fényszóró, kulcs nélküli nyitás, a testformához alkalmazkodó ülés, mindhárom sorban külön szabályozható Thermotronic- klímaberendezés, panoráma tolótető, DVD/CD lejátszós hifiszett vagy akár AMG-tuningcsomag. A legolcsóbb változat (320 CDI) 14 990 000 Ft-ért vihető haza.

Karner Miklós

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás