Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Mercedes-Benz CLS 320 CDI - Teret a kupénak

Teljesen egyéni, elegáns és sportos négyajtós kupé az E-osztály műszaki alapjain. A prémiummárka újrafogalmazta a négyajtós kupét, és szalonképessé tette hozzá a dízelmotort.

Száguldás: Mercedes-Benz CLS 320 CDI

Teljesen egyéni, elegáns és sportos négyajtós kupé az E-osztály műszaki alapjain

A négyajtós kupékarosszéria szinte a műfaj megszületésének pillanatától mozgatja a formatervezők fantáziáját. A kupé sportossága és a kényelmes limuzinok térkínálata szinte kibékíthetetlen ellentétének feloldása azonban nem könnyű dolog. A Mercedes-Benz CLS talán kicsit éppen legelegánsabb csoporttagjának, a Maybachnak a vonalrendszerét átrendezve úgy keresztezte a nemes eleganciát a sportossággal, hogy klasszikus vonalai ellenére formabontóan modern lett.

A kényelmes első ülések elektromotorokkal, a kapcsolókkal is felszerelt kormány két irányban kézzel állítható

Az ívelt karosszéria fém/üveg arányával eleve kupéra játszik, de a kupé boltozatos üvegháza alatt nemcsak a lábtér maradt kényelmes, de a belső magasság még hátul sem fenyeget klausztrofóbiával, ugyanakkor a négyajtós limuzinhoz közeli lépcsős fenekét is megtartotta.

A két irányban kézzel állítható kormány, az első ülések motoros emelhetősége megalapozza a vezetés kényelmét, és a kicsit alacsony ablaksor sem rontja drasztikusan az átláthatóságot, a semmibe süllyedő farrész érzékelését tolatássegítő rendszer javítja. Nemcsak a külső mutat sportos képet, a műszaki háttér is segítségére siet. A kettős első keresztlengőkarok igényes megoldások, akárcsak a független, spirálrugós felfüggesztésbe kifutó DeDionok, kényelemre, csendre és a rezonanciazárásra hangolva. Az erősen peres 245/40 R18-as gumik azonban az éles úthibákat megszólaltatják. Az egyenesfutás a kis sebességnél kicsit érzéketlen 2,6 fordulatos kormánnyal jó, a semlegesbe hajló,

Mercedes-törzsközönséges, fabetétes, de finom ízlésben tartott műszerfal. A fontos funkciók közvetlen gombokkal is elérhetőek, a számítógépes Command Control-vezérlés is megvan

kicsit túlkormányozott kanyarodási tulajdonságokat alapvetően vasalja gyáva nyuszikává a kikapcsolható kitörésgátló, a fékek az előírásosnál is jobban dolgoznak.

A kihívó karosszéria ebben a műfajban még mindig ritka dízelmotort is felvonultat. A 3,0 literes V6-os nem is akármilyen munka, közös csövön egyenesen a hengerbe (közvetlen befecskendezéssel) rohan a gázolaj, miközben agázok be-ki két-két szelepen keresztül libbennek. Az 540 Nm-es tengernyi nyomaték és a dízel csendessége kívülről-belülről nézve jót tesz az elegáns elrugaszkodásoknak, és noha ebben az osztályban ez nem nagyon számít, a fogyasztás is viszonylag alacsonyan marad. Ez pedig nemcsak a motor érdeme,

Az üvegház (tető és üvegek) formája alapozza meg a kupé jelleget, a hátrafelé erôsen lejtő, de rafináltan mégiscsak lépcsős farral

de a pontos, gyors reakcióidejű, sorosan kézzel nagyon sportosan kapcsolható hétfokozatú automata váltó is aládolgozik. Arról nem beszélve, hogy a gazdaságos és sportüzemre is hangolható automata tökéletesen ismeri fel a hegy- és lejtmenetet.

A felszerelés nagyon gazdag. A térdzsákon kívül minden megvan, az övfeszítés és erőhatárolás óv négy utast, a balesetveszély esetén a biztonságot Pre-Save-rendszer élesíti, a visszagurulást az elindulást segítő rendszer hiúsítja meg, és az extrapénzért mért adaptív lámparendszer kétféle erősséggel is képes az út ívét követni. Aki a kényelmi extrákat szereti, szinte mindent megvehet hozzá, de ez ebben az osztályban és árkategóriában, különösen egy négyajtós kupéhoz ma már több, mint természetes.

 

A korszerű, hathengeres motor. Figyelemre méltó a mögötte lévő, jóval az utastér elé tolt hangszigetelő lemez
 
Ügyes ötlet a könyöktávolság növelésére az ajtóba süllyesztett kárpitozás. Stílusosak az ajtószegélyek krómdíszei és a keret nélküli oldalüvegek, amelyek az ajtók nyitását-csukását könnyítendő a kilincs mozdítására le-fel szaladnak
 
A csomagtér jó nagy (505 l), a szája viszont szűk
    

Ízelítő a Luxusautó 2007/1 számából

A Mercedes-Benz CLS 320 CDI számokban

MOTOR V6-os, közös csöves, közvetlen befecskendezéses dízel elöl hosszában szerelve. Négy vezértengely, változó geometriás turbó, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 2987 cm3. Henger-/szelepszám: 6/24. Teljesítmény: 224 LE/165 kW (3800/min). Nyomaték: 540 Nm (1600/min). Váltó: 7 fokozatú, automata, hátsókerék-hajtás.

KAROSSZÉRIA, FUTÓMÛ Négyüléses acélkarosszéria. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett karrendszerű felfüggesztés spirálrugókkal. Elöl-hátul tárcsafékek. Gumiméret: 245/40 R18.

MÉRETEK Hossz x szélesség x magasság: 4910x1873x1430 mm. Tengelytáv: 2855 mm. Csomagtér: 505 l. Üzemanyagtartály: 80 l.

MENETTULAJDONSÁGOK Gyorsulás (0–100 km/h): 7,0 s. Végsebesség: 246 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,6/5,9/7,6 l/100 km.

Ízelítő a Luxusautó 2007/1 számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás