Újautó
Mercedes-Benz CLS 320 CDI - Teret a kupénak
Teljesen egyéni, elegáns és sportos négyajtós kupé az E-osztály műszaki alapjain. A prémiummárka újrafogalmazta a négyajtós kupét, és szalonképessé tette hozzá a dízelmotort.
Száguldás: Mercedes-Benz CLS 320 CDI
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A négyajtós kupékarosszéria szinte a műfaj megszületésének pillanatától mozgatja a formatervezők fantáziáját. A kupé sportossága és a kényelmes limuzinok térkínálata szinte kibékíthetetlen ellentétének feloldása azonban nem könnyű dolog. A Mercedes-Benz CLS talán kicsit éppen legelegánsabb csoporttagjának, a Maybachnak a vonalrendszerét átrendezve úgy keresztezte a nemes eleganciát a sportossággal, hogy klasszikus vonalai ellenére formabontóan modern lett.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az ívelt karosszéria fém/üveg arányával eleve kupéra játszik, de a kupé boltozatos üvegháza alatt nemcsak a lábtér maradt kényelmes, de a belső magasság még hátul sem fenyeget klausztrofóbiával, ugyanakkor a négyajtós limuzinhoz közeli lépcsős fenekét is megtartotta.
A két irányban kézzel állítható kormány, az első ülések motoros emelhetősége megalapozza a vezetés kényelmét, és a kicsit alacsony ablaksor sem rontja drasztikusan az átláthatóságot, a semmibe süllyedő farrész érzékelését tolatássegítő rendszer javítja. Nemcsak a külső mutat sportos képet, a műszaki háttér is segítségére siet. A kettős első keresztlengőkarok igényes megoldások, akárcsak a független, spirálrugós felfüggesztésbe kifutó DeDionok, kényelemre, csendre és a rezonanciazárásra hangolva. Az erősen peres 245/40 R18-as gumik azonban az éles úthibákat megszólaltatják. Az egyenesfutás a kis sebességnél kicsit érzéketlen 2,6 fordulatos kormánnyal jó, a semlegesbe hajló,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
kicsit túlkormányozott kanyarodási tulajdonságokat alapvetően vasalja gyáva nyuszikává a kikapcsolható kitörésgátló, a fékek az előírásosnál is jobban dolgoznak.
A kihívó karosszéria ebben a műfajban még mindig ritka dízelmotort is felvonultat. A 3,0 literes V6-os nem is akármilyen munka, közös csövön egyenesen a hengerbe (közvetlen befecskendezéssel) rohan a gázolaj, miközben agázok be-ki két-két szelepen keresztül libbennek. Az 540 Nm-es tengernyi nyomaték és a dízel csendessége kívülről-belülről nézve jót tesz az elegáns elrugaszkodásoknak, és noha ebben az osztályban ez nem nagyon számít, a fogyasztás is viszonylag alacsonyan marad. Ez pedig nemcsak a motor érdeme,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
de a pontos, gyors reakcióidejű, sorosan kézzel nagyon sportosan kapcsolható hétfokozatú automata váltó is aládolgozik. Arról nem beszélve, hogy a gazdaságos és sportüzemre is hangolható automata tökéletesen ismeri fel a hegy- és lejtmenetet.
A felszerelés nagyon gazdag. A térdzsákon kívül minden megvan, az övfeszítés és erőhatárolás óv négy utast, a balesetveszély esetén a biztonságot Pre-Save-rendszer élesíti, a visszagurulást az elindulást segítő rendszer hiúsítja meg, és az extrapénzért mért adaptív lámparendszer kétféle erősséggel is képes az út ívét követni. Aki a kényelmi extrákat szereti, szinte mindent megvehet hozzá, de ez ebben az osztályban és árkategóriában, különösen egy négyajtós kupéhoz ma már több, mint természetes.
Ízelítő a Luxusautó 2007/1 számából
A Mercedes-Benz CLS 320 CDI számokban
MOTOR V6-os, közös csöves, közvetlen befecskendezéses dízel elöl hosszában szerelve. Négy vezértengely, változó geometriás turbó, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 2987 cm3. Henger-/szelepszám: 6/24. Teljesítmény: 224 LE/165 kW (3800/min). Nyomaték: 540 Nm (1600/min). Váltó: 7 fokozatú, automata, hátsókerék-hajtás.
KAROSSZÉRIA, FUTÓMÛ Négyüléses acélkarosszéria. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett karrendszerű felfüggesztés spirálrugókkal. Elöl-hátul tárcsafékek. Gumiméret: 245/40 R18.
MÉRETEK Hossz x szélesség x magasság: 4910x1873x1430 mm. Tengelytáv: 2855 mm. Csomagtér: 505 l. Üzemanyagtartály: 80 l.
MENETTULAJDONSÁGOK Gyorsulás (0–100 km/h): 7,0 s. Végsebesség: 246 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,6/5,9/7,6 l/100 km.
Ízelítő a Luxusautó 2007/1 számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...