Újautó
Mercedes-Benz C 63 AMG - Erőpolitika
A döbbenetes hang rögtön elkábítja az agyat, a veszélyes szer hatását 457 lóerő fokozza.
Élmény
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az autógyártók folyamatosan emelik a tétet a „játszmában”; ma már nem eget rengető különlegesség, hogy egy középkategóriás családi limuzin akár 200-300 körüli teljesítménnyel csalogatja a vevőket. A sportos kiviteleknél pedig már az ötszázas lélektani szint közelében járunk: az Audi RS4 és a BMW M3-as 420, a nemrégiben bemutatott Lexus IS F 423 lóerővel szédíti meg a különleges vezetési élményért rajongó pilótákat. A Mercedes C 63 AMG 457 tagú ménesével mindenkire ráver egy lapáttal. A 911 Turbótól alig elmaradó erő ráadásul egy olyan aggregátból jön elő, amely a csillagos márka nagyobb modelljeiben akár 525 is lehet.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Kimondani is hidegrázó: 6208 köbcentiméter, 600 Nm nyomaték egy négy felnőttet is megfelelő kényelemben fuvarozni képes, 475 literes csomagtartójú szedánban. Az első közös élményünk a közelebbi megismerkedés előttről való: láttam és hallottam, ahogy egy német rendszámú példány a Lánchídról érkezve átszáguld az Alagúton: a négy kipufogócsőből harsogás gyenge háttérzenévé nyomta el az ósdi Ikarusok és éppen arra járó Suzuki Hayabusa robaját. Ez a hang szerencsére belülről is markáns, de a szigetelés azért hatékony: az utasok hátán ugyan ágaskodik a szőr, ha a vezető megtapossa a jobb oldali pedált, a muzsika hosszú távon sem válik zavaróvá.fokozza. A motort persze nem csak ezért lehet szeretni: a 457 LE igény esetén „hátbavágós” gyorsulással ajándékozza meg az utasokat (0–100-ra 4,5 mp), és a poroszkálás sem idegen tőle. Mindegy, hogy a
skála aljára vagy tetejére mutat a fordulatszámmérő, nem számít, hogy hegyen vagy sík úton vagyunk, az erőhiányra sosem lehet panasz. Nagyon jó partner a hétsebességes, sport- és kéziüzemre egyaránt beállítható automata váltó: szinte olvassa a vezető gondolatait, nem késlekedik, hangzatos gázfröccsökkel kedveskedik a fülnek, s ha a kormányra telepített „szarvacskákkal” kézzel akarunk kapcsolgatni, 50 százalékkal gyorsabban lépked a fokozatok között, mint automata üzemmódban. Hogyan lehet egy ilyen szörnyeteget az úton tartani? – kérdezhetik ezek után az olvasók. Nos, ha nagyobb elánnal indítunk, az ESP még száraz úton is sokat dolgozik, s finom farriszálás akár 100 km/óra környékén sem elképzelhetetlen. A merészebbek sportállásba igazíthatják az elektronikát, ilyenkor farcsúszós élményből még több jut, de megmarad a biztonság. A kitörésgátló teljesen kiiktatható, azonban a garantált keresztben csúszós üzemmódra legfeljebb versenypályán érdemes váltani. Nemcsak gyorsan menni, megállni is élmény a sportgéppel: elöl 360, hátul 330 mm-es lyuggatott tárcsákba kapaszkodik a temérdek féknyereg, miközben a bennülők az öveiken
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
lógnak.
A C 63 AMG a külcsínnel is üt, de sokkal kisebbet, mint a technikával: a spoilerszett látványa a hatalmas első légbeömlőn kívül kifejezetten visszafogottnak mondható, legfeljebb a 18 colos felnik és a már említett négycsöves kipufogó árulkodnak az autó valódi képességeiről. Belül szintén egy szokványos C-osztályos utastérrel találkozik az ember, mindössze a vízszintes aljú volán, a fémpedálok, a 320 km/óráig skálázott műszerpult és a sportülések fedik fel a valóságot. Utóbbiak támlájának oldaltartása gombnyomással szorosabbra vagy lazábbra
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
vehető, dupla gerinctámaszuk motorosan állítható. A belteret fekete bőr és szövet kombinációja, valamint szürke fabetétek uralják, a minőség első osztályú.
A különleges képességekért mélyen a zsebbe kell nyúlni, a 19 milliós indulóár néhány extrával már 25 felé kanyarodik. Jó hír, hogy akinek még több poggyásztérre van szüksége, kombiként is elviheti a csillagos bombázót.
Karner Miklós
Ízelítő a Luxusautó 2008/2 számából
A Mercedes-Benz C 63 AMG számokban
MOTOR Nyolchengeres, V-elrendezésű, hengerenkénti négyszelepes benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Hétfokozatú AMG Speedshift automata váltó, hátsókerékhajtás, ESP. Hengerűrtartalom: 6208 cm3. Furat x löket: 102,2×94,6 mm. Teljesítmény: 457 LE (6800/min fordulaton). Nyomaték: 600 Nm (5000/min fordulaton).
KAROSSZÉRIA, FUTÓMÛ Ötüléses, négyajtós, önhordó acélkarosszéria. Elöl három lengőkaros független felfüggesztés, hátul Multilink-rendszerű független felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor, négy belső hűtésű tárcsafék.
MÉRETEK Hosszúság x szélesség x magasság: 4580x1770x1445 mm. Tengelytávolság: 2760 mm. Menetkész tömeg: 1730 kg.
MENETTELJESÍTMÉNYEK Végsebesség: 250 km/h. Gyorsulás (0–100 km/h): 4,5 s. Fogyasztás város/városon kívül/vegyes: 20,9/9,2/13,4 l/100 km.
Ízelítő a Luxusautó 2008/2 számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...