Újautó
Mercedes-Benz C 350 Avantgarde - Csúcsközelben
A stuttgartiak bestsellere újbgenerációba lépett. A 350-es a létező legizmosabb.
Élmény: Mercedes-Benz C 350 Avantgarde
Az ezredfordulón érkezett, idén leváltott C-osztályból csaknem kétmilliót adott el a Mercedes, s az új generációval ezt a számot is túl kívánja szárnyalni. A trükk régi: az S-osztály vonalai és az elmúlt évek luxuselektronika-arzenálja. Új ötlet azonban, hogy a C-osztály már a négyajtósnál is két vonalra szakad. A Classic- és az Elegance-kivitelek a jól megszokott motorháztetőre ültetett emblémát s elegáns, vékony lamellás hűtőmaszkot hordják, a fiatalabbakat célzó Avantgarde azonban a három vastag hűtőrács lamellába ültetett hatalmas csillagot viseli. A Mercedes-kupéiról ismert s talán a CL-re emlékeztető sportos frontot az AMG optikai csomag egyedi köténylemezekkel és oldalküszöbökkel, 17 colos alumínium keréktárcsákkal, elöl perforált féknyergekkel vadíthatja.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A csomaggal jár persze a karosszériát 15 mm-rel ültető sportfutómű, a morcosabbra hangolt kipufogó, a váltókarokkal szerelt háromküllős bőrkormány, a sportpedálszett, valamint az extraprecíz paraméterkormányzás is. Ezt a kivitelt a jelenlegi, nyolctagú motorpaletta legizmosabbjával, a 3,5 literes V6-ossal vallattuk.
A Mercedes-hagyományok szerint hosszában forgó, 272 lovas V6-os tekintélyt parancsoló hanggal indul, de elsőre kissé visszafogottnak tűnik. Pedig nem az, csak messzemenően szófogadó. A nyugodt, halk alapjáratú motor higgadt gázpedálkezelésnél 2000-res fordulat környékén kapcsoló hétgangos bolygóműves automatájával rendkívül finoman, de erejét rejtve mozgat. Amint tövig nyomjuk a gázt, a higgadtság az autó hűlt helyén marad. Ha éppen arra van szükség, versenyautós lendülettel, 6,4 másodperc alatt érhetünk álló helyzetből 100 km/órára, miközben az észrevétlenül kapcsoló automatát felülbírálva akár a kormányról is gangolhatunk. Amint a versenyzésnek vége, egy pöccintéssel állíthatjuk a tempomatot a 130-as utazótempóra, vagyis a főtengelyt 2500/perces fordulatra.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A nyugodt autózást csak a tudat zavarhatja: bármikor odacsaphatunk a ménesnek! A motorhang csupán padlógáznál szürcsölően sportos, egyébként inkább kellemes duruzsolás, a menetzajok igen visszafogottak, ám 100 km/órás tempó alatt a vállas abroncsok gördülése, gyorsabb sebességnél pedig az amúgy praktikus, mindkét oldalon osztott látóterű, méretes külső tükrök szélzaja hallható. Az elődénél direktebbre vett kormányáttételezés precíz irányíthatóságot ad, az alkalmazkodó szervorásegítés jól eltalált. A 4,5 méteres hossza ellenére városban is könnyedén manőverezhető limuzin McPherson elülső és összetett karrendszeres hátsó DeDion-felfüggesztéseihez már az alapkivitelnél is útminőséghez alkalmazkodó lengéscsillapítók járnak, a rendszer felárért ízlésre hangolhatóságot is kínálhat – tesztautónk utóbbival igen jó kanyarvételi, egyenesfutási jellemzőket és lengéskényelmet mutatott.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A már-már sportautós menettulajdonságokat hozó középkategóriás utastere inkább passzentos, mint bő helykínálatú, felszereltsége azonban luxusszínvonalúvá formázható. Az ülések (főként az AMG bőséges oldaltartású elülső sportfoteljei) hosszabb távon is komfortosak. A hátsó padot a válltér és a vaskos kardánalagút kétszemélyessé teszi, langaléták esetében pedig már a térdhely is szűk lehet. A biztonsági szerelvénysor elülső, oldal-, függöny- és vezetőoldali térdlégzsákokat, kitörésgátlót sorol, felárért pedig a baleseti helyzeteket felismerő Pre-Saferendszerrel is kiegészíthető. Az alapáron sem szerény kényelmi ellátmány csúcsa lehet a háromzónás klíma, a hangutasítással is vezérelhető, 7 colos kijelzőn követhető (de itthon fabatkát sem érő) navigációs rendszer és a Bluetooth-kihangosító, valamint a 4 GB saját merevlemezű, természetesen MP3-olvasós, Dolby 5.1 térhangzó rendszer vagy a kulcs nélküli nyitás/indítás s a dupla panorámatető.
A legkisebb négyajtós Mercit tervezői érezhetően mindennel ellátták, ami a 4,5 méteres hosszba belefér. A jelentős technikai tartalomhoz csapva nyerő ötlet lehet a vevőknek az eltérő arcválasztás lehetőségével tágabb „autóformálási” teret adó kínálat, az „okosítás” persze nincs ingyen: a kis limuzin ára akár a luxuskategória küszöbéig nyújtózhat.
Katona Mátyás
![]() | ![]() | ![]() | ||||||
|
|
| ||||||
![]() | ||||||||
![]() | ![]() | ![]() | ||||||
|
|
| ||||||
![]() |
Ízelítő a Luxusautó 2007/2 számából
A Mercedes-Benz C 350 számokban
MOTOR V6-os benzinmotor elöl hosszában beépítve, hengersoronként két lánchajtású vezérműtengely, változó vezérlés, hengerenként 4 szelep. Hétfokozatú, kézzel is kapcsolható bolygóműves automata váltó, hátsókerékhajtás. Hengerűrtartalom: 3498 cm3. Furat x löket: 92,9×86,0 mm. Teljesítmény: 272 LE/200 kW (6000/min fordulaton). Nyomaték: 350 Nm (2400-5000/min fordulaton).
KAROSSZÉRIA, FUTÓMÛ Négyajtós, ötüléses, önhordó acélkarosszéria. Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul összetett lengőkarrendszer spirálrugókkal, változó karakterisztikájú lengéscsillapítók. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafékek, ESP. Fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel.
MÉRETEK Hosszúság x szélesség x magasság: 4581x1770x1448 mm. Tengelytáv: 2760 mm. Csomagtér: 475 liter. Gumiméret: elöl 225/40 R17, hátul 245/40 R17.
MENETT ELJESÍTMÉNYEK Végsebesség: 250 km/h (elektronikus korláttal). Gyorsulás (0–100 km/h): 6,4 s. Fogyasztás (város, városon kívül, vegyes): 13,9/7,3/9,7 l/100 km.
Ízelítő a Luxusautó 2007/2 számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...