Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Mercedes-Benz C 350 Avantgarde - Csúcsközelben

A stuttgartiak bestsellere újbgenerációba lépett. A 350-es a létező legizmosabb.

Élmény: Mercedes-Benz C 350 Avantgarde

Az Avantgarde sportos megjelenését hatásosan fokozza az AMG stíluscsomagja. A fényszórók a kategóriában elsőként az országúti, autópályás vezetéshez alkalmazkodók, s a ködfényszórókkal karöltve kanyarív-világítást is adnak. A légellenállás (Cw: 0,27) kiemelkedően jó

Az ezredfordulón érkezett, idén leváltott C-osztályból csaknem kétmilliót adott el a Mercedes, s az új generációval ezt a számot is túl kívánja szárnyalni. A trükk régi: az S-osztály vonalai és az elmúlt évek luxuselektronika-arzenálja. Új ötlet azonban, hogy a C-osztály már a négyajtósnál is két vonalra szakad. A Classic- és az Elegance-kivitelek a jól megszokott motorháztetőre ültetett emblémát s elegáns, vékony lamellás hűtőmaszkot hordják, a fiatalabbakat célzó Avantgarde azonban a három vastag hűtőrács lamellába ültetett hatalmas csillagot viseli. A Mercedes-kupéiról ismert s talán a CL-re emlékeztető sportos frontot az AMG optikai csomag egyedi köténylemezekkel és oldalküszöbökkel, 17 colos alumínium keréktárcsákkal, elöl perforált féknyergekkel vadíthatja.

A csomagtérfedél szolid spoilert formáz, a féklámpák 50 km/óra feletti hirtelen fékezéskor villódznak. A nem túl vastag tetőoszlopokkal könnyen átlátható a C

A csomaggal jár persze a karosszériát 15 mm-rel ültető sportfutómű, a morcosabbra hangolt kipufogó, a váltókarokkal szerelt háromküllős bőrkormány, a sportpedálszett, valamint az extraprecíz paraméterkormányzás is. Ezt a kivitelt a jelenlegi, nyolctagú motorpaletta legizmosabbjával, a 3,5 literes V6-ossal vallattuk.

A Mercedes-hagyományok szerint hosszában forgó, 272 lovas V6-os tekintélyt parancsoló hanggal indul, de elsőre kissé visszafogottnak tűnik. Pedig nem az, csak messzemenően szófogadó. A nyugodt, halk alapjáratú motor higgadt gázpedálkezelésnél 2000-res fordulat környékén kapcsoló hétgangos bolygóműves automatájával rendkívül finoman, de erejét rejtve mozgat. Amint tövig nyomjuk a gázt, a higgadtság az autó hűlt helyén marad. Ha éppen arra van szükség, versenyautós lendülettel, 6,4 másodperc alatt érhetünk álló helyzetből 100 km/órára, miközben az észrevétlenül kapcsoló automatát felülbírálva akár a kormányról is gangolhatunk. Amint a versenyzésnek vége, egy pöccintéssel állíthatjuk a tempomatot a 130-as utazótempóra, vagyis a főtengelyt 2500/perces fordulatra.

A műszerfal kissé komor, de puhított anyagokból épül. A kormánykerékről a váltó, az audiorendszer és Bluetoothszal kapcsolódó zsebtelefonunk is vezérelhető. Az egyáltalán nem túlcizellált középkonzol gombjai egyértelműen kezelhetők

A nyugodt autózást csak a tudat zavarhatja: bármikor odacsaphatunk a ménesnek! A motorhang csupán padlógáznál szürcsölően sportos, egyébként inkább kellemes duruzsolás, a menetzajok igen visszafogottak, ám 100 km/órás tempó alatt a vállas abroncsok gördülése, gyorsabb sebességnél pedig az amúgy praktikus, mindkét oldalon osztott látóterű, méretes külső tükrök szélzaja hallható. Az elődénél direktebbre vett kormányáttételezés precíz irányíthatóságot ad, az alkalmazkodó szervorásegítés jól eltalált. A 4,5 méteres hossza ellenére városban is könnyedén manőverezhető limuzin McPherson elülső és összetett karrendszeres hátsó DeDion-felfüggesztéseihez már az alapkivitelnél is útminőséghez alkalmazkodó lengéscsillapítók járnak, a rendszer felárért ízlésre hangolhatóságot is kínálhat – tesztautónk utóbbival igen jó kanyarvételi, egyenesfutási jellemzőket és lengéskényelmet mutatott.

A hátsó tér hangsúlyozottan kétszemélyes, a lábtér elegendő. Felárért a hátul ülők is maguk állíthatják a klíma hőfokát

A már-már sportautós menettulajdonságokat hozó középkategóriás utastere inkább passzentos, mint bő helykínálatú, felszereltsége azonban luxusszínvonalúvá formázható. Az ülések (főként az AMG bőséges oldaltartású elülső sportfoteljei) hosszabb távon is komfortosak. A hátsó padot a válltér és a vaskos kardánalagút kétszemélyessé teszi, langaléták esetében pedig már a térdhely is szűk lehet. A biztonsági szerelvénysor elülső, oldal-, függöny- és vezetőoldali térdlégzsákokat, kitörésgátlót sorol, felárért pedig a baleseti helyzeteket felismerő Pre-Saferendszerrel is kiegészíthető. Az alapáron sem szerény kényelmi ellátmány csúcsa lehet a háromzónás klíma, a hangutasítással is vezérelhető, 7 colos kijelzőn követhető (de itthon fabatkát sem érő) navigációs rendszer és a Bluetooth-kihangosító, valamint a 4 GB saját merevlemezű, természetesen MP3-olvasós, Dolby 5.1 térhangzó rendszer vagy a kulcs nélküli nyitás/indítás s a dupla panorámatető.

A legkisebb négyajtós Mercit tervezői érezhetően mindennel ellátták, ami a 4,5 méteres hosszba belefér. A jelentős technikai tartalomhoz csapva nyerő ötlet lehet a vevőknek az eltérő arcválasztás lehetőségével tágabb „autóformálási” teret adó kínálat, az „okosítás” persze nincs ingyen: a kis limuzin ára akár a luxuskategória küszöbéig nyújtózhat.

Katona Mátyás

A krómkarimájú műszerek sorában a sebességmérőt gyakorta takarhatja a kormánykarima, sok egyéb mellett azonban az aktuális sebesség is a hatalmas központi kijelzőre íratható
 
A váltó melletti feláras gomb nyomkodásával az automata karakterisztikáját és a változó keménységű lengéscsillapítókat, valamint a kormányszervót is sportosabbra-komfortosabbra hangolhatjuk. A fedélzeti elektronikák a főmenük műszerfali gombjain túl a Comand Controller köregérrel vezérelhetők

 
Lyuggatott féktárcsák és Mercedes-Benz feliratú féknyergek járnak az AMG-csomag polírozott alufelnijei mögé
    
  
A hátsó lámpák mind LED-esek
 
A 475 literes csomagtér méretes, és viszonylag széles nyíláson keresztül pakolható, de nem bővíthető
 
A kedvező fogyasztású, 3,5 literes, hosszában forgó V6-os alaposan kitölti a motorteret, a gépháztetőt teleszkópok emelik
    

Ízelítő a Luxusautó 2007/2 számából

A Mercedes-Benz C 350 számokban

MOTOR V6-os benzinmotor elöl hosszában beépítve, hengersoronként két lánchajtású vezérműtengely, változó vezérlés, hengerenként 4 szelep. Hétfokozatú, kézzel is kapcsolható bolygóműves automata váltó, hátsókerékhajtás. Hengerűrtartalom: 3498 cm3. Furat x löket: 92,9×86,0 mm. Teljesítmény: 272 LE/200 kW (6000/min fordulaton). Nyomaték: 350 Nm (2400-5000/min fordulaton). 

KAROSSZÉRIA, FUTÓMÛ Négyajtós, ötüléses, önhordó acélkarosszéria. Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul összetett lengőkarrendszer spirálrugókkal, változó karakterisztikájú lengéscsillapítók. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafékek, ESP. Fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel.

MÉRETEK Hosszúság x szélesség x magasság: 4581x1770x1448 mm. Tengelytáv: 2760 mm. Csomagtér: 475 liter. Gumiméret: elöl 225/40 R17, hátul 245/40 R17.

MENETT ELJESÍTMÉNYEK Végsebesség: 250 km/h (elektronikus korláttal). Gyorsulás (0–100 km/h): 6,4 s. Fogyasztás (város, városon kívül, vegyes): 13,9/7,3/9,7 l/100 km.

Ízelítő a Luxusautó 2007/2 számából

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás