Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Menettudósítás: Volvo C30 - Farbűvölet

Régi-új területre lépett a svéd gyártó fiatalos háromajtósával.

Egyszerűen dönthető a támla. A csomagokat extra pénzért kalaptartó is rejti
Egyszerűen dönthető a támla. A csomagokat extra pénzért kalaptartó is rejti
A műanyag köténylemez és küszöbtoldat díszít és véd is. Tükrökbe épített, BLIS holttérfigyelő rendszer is rendelhető
A műanyag köténylemez és küszöbtoldat díszít és véd is. Tükrökbe épített, BLIS holttérfigyelő rendszer is rendelhető

Nyissunk végre más irányba is, mondhatták a Volvo „kreatívjai”, jöhet a régi recept: sportos, kupés, háromajtóst a népnek! E szegmensben van még bőven fantázia, főleg ha valaki olyan emlékezetes modelleket tud felmutatni a múltból, mint a P 1800 ES vagy a 480 ES. Az újdonság e két ős szellemi örökségére (illetve a korábban tanulmányként bemutatott, a C30-as közvetlen elindítójának is tekinthető SCC koncepcióautóra) támaszkodik, legalábbis a formát illetően. Bár az orr-rész akármelyik másik Volvóéval összetéveszthető, az S40-eshez képest 22 mm-rel megkurtított karosszéria befejezése a keskenyedő oldalablakokkal, a tetőig tolt lámpákkal és az elődök szexepiljének is tartott üveg csomagtéri ajtóval felizzítja az embert, mint egy szóló a zeneszám végén. Belül már kevesebb a fantázia, az egyen-Volvo műszerfal és kezelőszervek mellett csak a 480-as típushoz hasonló hátsótér-elrendezés kelti fel a figyelmet: két, formázott, enyhén középre tolt ülésben lehet utazni, leghátul viszonylag kicsi (pótkerékkel 231, javítókészlettel 251 literes) és magas padlójú csomagtartó fért el. A helykínálat elöl tágas, a vezetési helyzet remekül beállítható, egyedül a „lebegő” középkonzol vékony éle fájdíthatja a támaszkodó combot. Hátra beszállni sem nehézkes, a hosszú ajtó és az előrehajló-csúszó ülés viszonylag nagy utat nyit. A második sor fejtérben és szélességben rendben van, de a lábakat nem kényeztetik. A minőséget még az előszériás példányokon sem érheti érdemi kritika.

A második sor inkább gyerekeknek kényelmes. Hátul nincs tetőkapaszkodó, de rekesz jutott az oldalfalba
A második sor inkább gyerekeknek kényelmes. Hátul nincs tetőkapaszkodó, de rekesz jutott az oldalfalba

A C30-as Magyarországon nyolc motorral lesz rendelhető, öt benzines és három dízel csalogatja a vevőket. A próbára csupán a két csúcsaggregátot, a T5-ös jelzésű 2,5 literes öthengeres benzinest, és a D5-ös 2,4-s turbódízelt nevezték. Jobb benyomást az előbbi tett e sorok írójára. A 220 LE-s 320 Nm-es nyomatékot felszabadító turbómotor fület bizsergető hangjával, alacsony fordulattól fellépő, széles tartományban használható erejével felhúzza a vezetőben az adrenalint. Ehhez jön a nagyon pontos, könnyen járó, hatfokozatú kéziváltó, a közvetlen elektrohidraulikus szervokormány és a sima úton remekül muzsikáló, a sportos karakterhez keményre hangolt (az útbordákat kevésbé szerető), elöl McPherson-, hátul multilink rendszerű futómű. A 180 LE-s, 350 Nm nyomatékú nagy dízel sem rossz, az ötsebességes, kellően gyors reagálású Geartronic automata váltóval párosítva kellemes társ, bár az utastérbe határozottan benyomuló hangja sokat ront élvezeti értékén.

Gusztusos, jól tájékoztató műszerpult. Kérhető navigáció és kulcs nélküli indítórendszer
Gusztusos, jól tájékoztató műszerpult. Kérhető navigáció és kulcs nélküli indítórendszer

A C30 elsődleges célcsoportja, a jómódú fiatal hölgyek és urak szeretik, ha az autót saját egyéniségükhöz igazíthatják. Új, izgalmas külső színeket találni a palettán, különböző fényezésű műanyag kerékjárati ívvel és küszöbbel lehet „feldobni” az autót, kétfajta hátsó spoiler, dögös kipufogó, akár piros vagy kék belső kárpitozás, mintás középkonzol, háromféle csúcshifi, számos, eltérő mintázatú és méretű keréktárcsa választható. Az alapkivitelben is jól felszerelt (kitörésgátló, hat légzsák, övfeszítők, klímaberendezés, elektromos ablakok és tükrök, stb.) jövevény indulóára az 1,6-os benzinmotorral 4 790 000 forint. Ezzel alig olcsóbb az S40-esnél, de jó esélyekkel indul közvetlen konkurensei, az Alfa 147, az Audi A3 és a BMW 1-es ellen.                                

 Karner M.

Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás