Bemutatók
Menettudósítás: Volvo C30 - Farbűvölet
Régi-új területre lépett a svéd gyártó fiatalos háromajtósával.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Nyissunk végre más irányba is, mondhatták a Volvo „kreatívjai”, jöhet a régi recept: sportos, kupés, háromajtóst a népnek! E szegmensben van még bőven fantázia, főleg ha valaki olyan emlékezetes modelleket tud felmutatni a múltból, mint a P 1800 ES vagy a 480 ES. Az újdonság e két ős szellemi örökségére (illetve a korábban tanulmányként bemutatott, a C30-as közvetlen elindítójának is tekinthető SCC koncepcióautóra) támaszkodik, legalábbis a formát illetően. Bár az orr-rész akármelyik másik Volvóéval összetéveszthető, az S40-eshez képest 22 mm-rel megkurtított karosszéria befejezése a keskenyedő oldalablakokkal, a tetőig tolt lámpákkal és az elődök szexepiljének is tartott üveg csomagtéri ajtóval felizzítja az embert, mint egy szóló a zeneszám végén. Belül már kevesebb a fantázia, az egyen-Volvo műszerfal és kezelőszervek mellett csak a 480-as típushoz hasonló hátsótér-elrendezés kelti fel a figyelmet: két, formázott, enyhén középre tolt ülésben lehet utazni, leghátul viszonylag kicsi (pótkerékkel 231, javítókészlettel 251 literes) és magas padlójú csomagtartó fért el. A helykínálat elöl tágas, a vezetési helyzet remekül beállítható, egyedül a „lebegő” középkonzol vékony éle fájdíthatja a támaszkodó combot. Hátra beszállni sem nehézkes, a hosszú ajtó és az előrehajló-csúszó ülés viszonylag nagy utat nyit. A második sor fejtérben és szélességben rendben van, de a lábakat nem kényeztetik. A minőséget még az előszériás példányokon sem érheti érdemi kritika.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A C30-as Magyarországon nyolc motorral lesz rendelhető, öt benzines és három dízel csalogatja a vevőket. A próbára csupán a két csúcsaggregátot, a T5-ös jelzésű 2,5 literes öthengeres benzinest, és a D5-ös 2,4-s turbódízelt nevezték. Jobb benyomást az előbbi tett e sorok írójára. A 220 LE-s 320 Nm-es nyomatékot felszabadító turbómotor fület bizsergető hangjával, alacsony fordulattól fellépő, széles tartományban használható erejével felhúzza a vezetőben az adrenalint. Ehhez jön a nagyon pontos, könnyen járó, hatfokozatú kéziváltó, a közvetlen elektrohidraulikus szervokormány és a sima úton remekül muzsikáló, a sportos karakterhez keményre hangolt (az útbordákat kevésbé szerető), elöl McPherson-, hátul multilink rendszerű futómű. A 180 LE-s, 350 Nm nyomatékú nagy dízel sem rossz, az ötsebességes, kellően gyors reagálású Geartronic automata váltóval párosítva kellemes társ, bár az utastérbe határozottan benyomuló hangja sokat ront élvezeti értékén.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A C30 elsődleges célcsoportja, a jómódú fiatal hölgyek és urak szeretik, ha az autót saját egyéniségükhöz igazíthatják. Új, izgalmas külső színeket találni a palettán, különböző fényezésű műanyag kerékjárati ívvel és küszöbbel lehet „feldobni” az autót, kétfajta hátsó spoiler, dögös kipufogó, akár piros vagy kék belső kárpitozás, mintás középkonzol, háromféle csúcshifi, számos, eltérő mintázatú és méretű keréktárcsa választható. Az alapkivitelben is jól felszerelt (kitörésgátló, hat légzsák, övfeszítők, klímaberendezés, elektromos ablakok és tükrök, stb.) jövevény indulóára az 1,6-os benzinmotorral 4 790 000 forint. Ezzel alig olcsóbb az S40-esnél, de jó esélyekkel indul közvetlen konkurensei, az Alfa 147, az Audi A3 és a BMW 1-es ellen.
Karner M.
Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...