Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Menettudósítás: Volkswagen Tiguan - Kétéltű

A terepes szabadidő-autók sikerein felbuzdulva a VW is belépett az egyre népesebb osztályba.

A Trend&Fun- és a Sport&Style-kivitelek kapják a „nagy” lökhárítót. Nyitható panoráma üvegtető és parkolóautomatika is rendelhető. Utóbbi szenzorokkal becélozza a helyet, majd betolat, a vezetőnek csak a fékkel és a váltóval kell bíbelődnie. A távolságokat tolatókamerán figyelhetjük. A próbán jól vizsgázott a rendszer

Az Autó2 szeptemberi számában már bemutatott Tiguan műszakisága a Golftól és a Passattól való, de ruhájának terepes, finoman egyterűs fazont szabtak. Belül a felhasználási területhez jól igazodó megoldások fogadnak: vaskos, kesztyűvel is jól megmarkolható ajtóbehúzók, 160 mm-es sínen tologatható hátsó üléspad osztottan ledönthető és több helyzetben rögzíthető támlával. A 470–600 l-es csomagtartó padlója extrapénzért rekeszeket rejt, s utastéri rakodóhelyekből sincs hiány.

Akár 2,5 tonnás tömeget is vontathat a Tiguan. A csomagtér ajtaja nagy ívben nyílik fel, a küszöb magas. A tetőkeret 100 kg súlyt bír el, az autó terhelhetősége 650 kg. A EuroNCAP töréstesztjén öt csillaggal értékelték a felnőtt-, négy csillaggal a gyermekvédelmet

A Tiguan motorpalettájának valamennyi egysége (három benzines és két dízel) feltöltős, az általunk kipróbált 1,4-es – turbót és kompresszort is használó – TSI 150 LE-s. A pontosan kapcsolható hatsebességes kéziváltóval kombinált aggregát 2000/perces fordulatszám alatt is terhelhető, erőlködés nélkül, jó dinamizmussal mozgatja a több mint 1,5 tonnás autót, ugyanakkor csendes, és finoman is jár. Vezettük az új, hengerenkénti négyszelepes, Euro5-ös kibocsátási normájú TDI-dízelmotort is, amely az adagolófúvókás technológia helyett immár a jóval elterjedtebb közös csöves rendszert használja. Gyengébbik, 140 LE-s változata sem okozott csalódást: kellemes nyomatékkarakterisztikájával jobban boldogul a Tiguannal, mint a TSI, hangja, járáskultúrája pedig sokkal kellemesebb, mint hasonló méretű korábbi PD TDI-ké.

Ez a Track&Field-kivitel. A csapott aljú lökhárító és a 195 mm-es szabad magasság sokat segít terepezéskor

Jól összerakott autó a Tiguan, menet közben nem nyikorog az utastér. Futóműve ideális átmenet a komfortos és a sportos között, átlagosnál magasabb karosszériája nem dől zavaróan, kormánya pontos és közvetlen.

Kétféle hajtásrendszer készül: rendelhető csak elsőkerék-hajtású Tiguan, először azonban a négykerekesek debütáltak.

A Golf Plusból ismerős kerek légbeömlők külön-külön mozgathatók. Az érintőképernyős navigáció akár 500 tereppontot is képes elraktározni, s térkép nélkül megtalálja a helyes utat. A Tiguanból minden irányban jó a kilátás

A Haldex-kuplungos 4Motion alapesetben az első kerékhez juttatja a nyomaték 90 százalékát, de ha a terepviszonyok indokolják, hátraengedi csaknem az összeset. A 4Motionből készítenek „vadabb” kivitelt is: első lökhárítójának alját csónakszerűen lecsapták, így az els ő terepszög a városias verzió 18-ához képest 28 fokra nőtt. Technikai segítségekkel is felvértezték: a kapcsolható „offroad” program a terephez igazítja a gázpedál, az elektronikus differenciálzár és a blokkolásgátló karakterisztikáját, a kéziváltósoknál kíméli a kuplungot, az automatánál pedig előválasztót aktivál, így a beállított sebességfokozatnál nem kapcsol feljebb a váltó. Esztergomban lehetőség volt kipróbálni a terepjárósabb modellt is: a farönkökből épített akadályok nem fogtak ki a Tiguanon, jól megfelelt a hobbiterepjárók kritériumainak. Árokjáráskor sem akadt el, igaz, ha valamelyik kereke a levegőbe került, érződött: a „hobbista 4×4-et” zavarba is lehet hozni. Praktikus segítő az „Autohold” funkció: hegymenetben – akár felfelé, akár lefelé – megálló au tónál automatika fékez, megakadályozza a visszagurulást.

Háromféle felszereltségi szinttel már idén decembertől megrendelhető a Tiguan. Hazai ára egyelőre nem ismert, Ausztriában 29 000 euróért (kb. 7,5 millió forint) vihető el az alapmodell.

KaMi

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás