Bemutatók
Menettudósítás: Skoda Fabia Combi - Családgyarapító
Az új Fabia 2007 tavaszán érkezett, az ötajtós után most itt a kombi is.
A 4,24 m-es kombi csaknem 25 centivel hosszabb az ötajtósnál, szemből nemcsak azzal, a Roomsterrel is szinte megegyezik. Külsőre minden dimenziójában nagyobb elődjénél, ám tengelytávja ugyanakkora, akárcsak a mostani és a korábbi ötajtósé.
Hátul így is nőtt a fej- és lábtér, a kialakítás ismerős: a három árnyalatban, akár két tónussal is elérhető műszerfal teteje puha műanyag, a többi kárpitelem kemény plasztikot és textilt variál. Az első ajtók zsebébe 1,5 l-es palack is belefér, gumihevederje térképet, dossziét is stabilan fog. A hátsó sorban a széleken az elegendő lábtér bőséges fejtérrel társul, a szűkebbre szabott középső ülés lábhelyét azonban a pohártartós kardánbox leszűkíti.
A csomagtér (480–1460 l) tágasabb az elődénél és a konkurenciáénál is, az ötajtósénak bő másfélszerese. Alaphelyzetben 96 cm hosszú, a kerékdobok között ugyanilyen széles, rakodópereme 64 cm magas, 515 kg-ig terhelhető. Valamennyi kivitelhez jár a csomagtéri 12 V-os csatlakozó és a könnyedén mozgatható, sínben vezetett, egyetlen érintésre előrecsúszó flexibilis raktérfedő. A 60:40 arányú osztott üléshajtás az alapkivitelhez nem jár, ott egyben billen a támla. A térbővítés a magasabb felszereltségű verziókban sem egyszerű: kizárólag a fejtámlák kiemelésével hajthatók az előrebukó ülőlapok helyére a háttámlák. Ha van az autóban az összes kivitelhez csak felárért elérhető középső fejtámasz, még azzal is bíbelődni kell.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A bővített raktér padlóját az előrehajtott ülések lépcsőként törik meg, a rögzítőszemek, a táskaakasztó horgok, és a padló alatti kacatgödör a teljes értékű pótkerékkel együtt alapáras.
A műszaki alapok az ötajtóstól valók. A futómű elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros, a közvetlen áttételű kormánymű szervója elektrohidraulikus. A motorpaletta négy benzinese és három adagolófúvókás turbódízele 60– 105 lóerő közötti teljesítményt kínál. Alapesetben mindegyikhez ötfokozatú kéziváltó jár, a legerősebb benzineshez rendelhető hatsebességes, kézzel is kapcsolható automata.
A nemzetközi menetpróbán az erősebb háromhengeres benzinest, az 1,4-es dízel gyengébbik változatát és a legolcsóbb négyhengerest, az 1,4-es 16 szelepes benzinmotorost vezettük. A háromhengeresek hangja jellegzetes, de rezonanciájuk visszafogott, higgadt városi és országúti autózáshoz is kellemes partnerek.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A turbódízel 195 Nm-es nyomatéka teljes terheléssel is jól mozgatja a Fabiát. Az 1,4-es benzines alapjáraton a háromhengereseknél csendesebb, húzatva azonban felhangosodik, autópályán 130 km/h-nál zajos, a méretes külső tükrök felől pedig szélzaj hallatszik. A futómű stabil, az ívmenet jóindulatú és pontos, a hátsó felfüggesztések lehajtott ülésekkel az úthibákon hangosak, de „normál üzemben” jó a zajszigetelés.
A Combi februárban érkezik a hazai piacra, az ötajtós Fabiához hasonlóan Classic, Ambiente, Sport és Elegance felszereltségszintekkel. A biztonsági alapellátmány része négy légzsák és blokkolásgátló. Az alapkivitel 14 colos acélfelniken gördül, kormányoszlopa négy irányban állítható, hátsó szélső helyein alapárasak az Isofix-gyerekülésrögzítők. Az opciós lista hosszú: kanyarfényszóró és a kanyarodást segítő, a ködlámpákat a kormányfordítással kapcsolgató elektronika, gyári navigáció, tetősín, beltéri kerékpártartó, kitörésgátló, függönylégzsák, keréknyomásszenzor és még rengeteg egyéb elérhető. A Combi felára egyelőre ismeretlen, de a belépőár valószínűleg a bűvös 3 milliós határ alatt marad.
Katona M.
Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...