Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Menettudósítás: Mini Cooper - Magába fordult

Alig észrevehető változtatásokkal, ám növelt méretekkel, átdolgozott belső térrel s egységesen 5-5 lóerővel izmosabb benzinmotorokkal lép színre az új Mini

Képgaléria megtekintéséhez kattintson ide, vagy a kis képekre!

A meredek ablakok közötti oszlopok fekete borítást kapnak, az ajtóüvegek keretnélküliek, a krómkilincsek, a tükrök, a sárvédőkre tett oldalsó irányjelzők finom dizájnelemek. A középső kettős kipufogóvég a Cooper S sajátja
A meredek ablakok közötti oszlopok fekete borítást kapnak, az ajtóüvegek keretnélküliek, a krómkilincsek, a tükrök, a sárvédőkre tett oldalsó irányjelzők finom dizájnelemek. A középső kettős kipufogóvég a Cooper S sajátja

Mivel az öt éve bemutatkozott, több mint 800 000 példányban gyártott elődből az eladások zömét a sportos Cooper tette ki, az újdonságból is a sportvonal érkezik elsőként, és a belépő Mini One csak 2007 első felében fut be, akkortájt érkezik a palettaszínesítő turbódízel is.

A forma alig változott, a jobb gyalogosvédelmet ígérő orr-rész 38 milliméterrel nőtt, az autó hátulja 20-szal, a tetőmagasság 18 mm-rel, a tengelytáv lényegében változatlan. Az utastéri változtatások szigorúan stílustartóak: maradtak a kerek órák, a kesztyűtartó immár zárt. A középkonzol karcsúsodott, az audio a középen ülő kilométerórába került, a navigáció színes képernyőjének is helyet adva. A billenőkapcsolók nagyobbak lettek, és a plafonra is jutott belőlük, akár napfénytetőt is vezérelhetnek. A négy irányban állítható kormány és a sebességváltógomb fabetéttel is kérhető, a belső fekete, szürke, bézs és vörös kárpittal egyaránt választható. Az elülső ülések a hátraszállás könnyítésére csúsznak és billennek, ám visszahajtáskor korábbi hoszszanti beállításukra nem emlékeznek, a hátsó lábtér minimális, ahogyan a 160 literes, csupán támladöntéssel, jelentős raktérküszöbbel bővíthető csomagtér is csenevész.

Az elődénél 10 literrel nagyobb, 160 literes csomagtér a támlák előredöntésével, jelentős küszöbbel bővíthető

Az elődénél 10 literrel nagyobb, 160 literes csomagtér a támlák előredöntésével, jelentős küszöbbel bővíthető

 

A korábbi 1,6-os (90 LE) alapmodellt 1,4-es 95 lovas helyettesíti majd. A novembertől rendelhető Cooper-sorozat a BMW és a PSA közös fejlesztésű (lásd Autó2 2005. május) változó (Valvetronic) szelepvezérlésű, fojtószelep nélküli 1,6-osait kínálja. A 120 lóerős alap-Cooper nyomatékmaximumának zömét (140 Nm-t) már 2000-res fordulattól hozza.

A 175 LE-ös, közvetlen befecskendezéses, a gyár szerint gyorsabban felépülő turbónyomást ígérő, két-két hengerkipufogó leömlőjét külön-külön fogadó turbóval szerelt Cooper S 240 Nm-es nyomatékcsúcsa igen széles (1600–5000 f/perc) fordulatszám-tartományban élvezhető, a turbó átmeneti túltöltésével (1700–4500 f/perc között) 260 Nm is kipréselhető a padlógázas gyorsításoknál. A váltók kizárólag hatgangosak, a Cooper S esetében az első két fokozat kettős szinkronizálású, az opciós automata váltó sportprogramot, felárért kormánykerék mögötti kapcsolófüleket is kínál. Az elöl McPherson-, hátul több lengőkaros futóművek kanyarstabilizátorosak, a hátsó könnyűfémre váltott hoszszanti lengőkarja 6 kilós súlycsökkentést hozott.

A műszerfal kerek formavilága az ajtókon is visszaköszön, alapáron hat légzsák és gombos motorindítás jár, a zsebből is működő elektronikus kulcs feláras

A műszerfal kerek formavilága az ajtókon is visszaköszön, alapáron hat légzsák és gombos motorindítás jár, a zsebből is működő elektronikus kulcs feláras

A Cooper S futóműve alapból csekélyebb hasmagasságot, keményebb hangolást ad a Cooperénél, felárért mindkettőhöz kérhető sportfutómű. A Cooper alufelnijei 15 colosak 175/65-ös gumikkal, a Cooper S 16-os kerekei 195/65-ös defekttűrő abroncsokat hordanak, felárért 205/45 R17-es szett is kérhető. A blokkolásgátló alapáras, a Cooper S kevéssel izmosabb fékeket, kikapcsolható kipörgésgátlót és visszagurulás-gátlós kitörésgátló elektronikát kap, pluszpénzért akár önzáró differenciálművel is rendelhető.

A nemzetközi menetpróbán a Cooper S-t normál és sportfutóművel is vezethettük. Már az alap is jó útfogást adott, az elektrohidraulikus, 2,5 fordulatával kellően direkt kormányművel élmény az irányíthatóság, a turbómotor rugalmassága és menetdinamikája egyaránt igen jó, a kipufogóhang sportos.

A sportfutóművel a kanyarképességek végletesen jók, ám az úthibák számottevően érezhetőbbé válnak. A stílusát ügyesen tartó vérátömlesztett Mini Cooper november második felétől már nálunk is rendelhető, 5,4 millió forintos indulóára nem egészen öt százalékkal magasabb elődjénél.

Katona Mátyás

Képgaléria megtekintéséhez kattintson ide, vagy a kis képekre!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás