Bemutatók
Menettudósítás: Mercedes-Benz C-osztály - Egy test, két lélek
Új a C-osztály, a kínálat még nem teljes, a legfrissebb változatok már kaphatók.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A jelentős múltat (negyedszázada a 190-essel indult a sorozat) és tekintélyes eladási számokat (hatmilliót) maga mögött tudó prémium-középkategóriás új recept szerint igyekszik megtartani megállapodott vásárlóit, és törekszik az újabb korosztályok megnyerésére. Az eszköz az autó gazdag műszaki tartalma (C-osztály bemutató: Autó2, 2007/3.) mellett a kényelem és a sportosság eszköztárának egyidejű felvonultatása. További vonzerőt a negyedik C-sorozat részletezően gondos kialakítása, a praktikumok sora jelenti.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A drága vezérmodellek újdonságai modellváltáskor zúdulnak az alsóbb rétegekbe, az S-osztály csúcsmegoldásai a C-ben most válnak tömegessé, hogy egyesítsék a tüzet és a vizet, a sportos és a komfortos viselkedést, részben az elektronika, részben a formatervezés folytán. A formai egyszerűbb: néhány cserélhető modullal, legfeltűnőbben a hűtőmaszkkal jámborabbá (Elegance) vagy sportosabbá (Avantgarde) varázsolható a megjelenést. Az átváltozás hordozója maga az embléma is, a hömpölygéshez a motorház tetején, a száguldáshoz a hűtőmaszk közepén trónol. A hagyományos motortetős megoldás ikercsillag: a nyitófokozat, a Classic is állandóan a vezető látóterében viseli jelképét. A komfortos/sportos lélekváltás alapfelszerelésű műszaki pillére az adaptív csillapítás (Agility Control), ez az út- és a vezetés körülményei szerint lágyítja-feszíti a felfüggesztés elemeit. Békés vezetéssel észrevétlen léptet fokozatai között a bemutatón egyedüliként bemutatkozott hétfokozatú automata, majdnem lágy, úthibasimító a rugózás. A dinamikus vezetési kísérletet akár egy előzés idejére is felismeri az automatika, a lengéscsillapító észrevétlen feszül neki, majd tér vissza eredeti komfortállapot. A körmönfontabb megoldás (Advanced Agility Package) feláras, a „Sport” gomb benyomására lép működésbe (a vásárlóknak szeptembertől).
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A rugózás-csillapítás karakterisztikája feszesebbre vált, az autó hasmagassága 1,5 centivel csökken, a gázpedál enyhébb lenyomására is élénken reagál a sportosabban kapcsolgató váltó, és a sebességérzékeny kormány is közvetlenebbé válik. Az összetett folyamat érzékelhetően sportosabbra változtatja az autó viselkedését, de óvatosan, a kényelemből keveset feláldozva.
A felszerelés az alapfokozatban sem szegényes, noha a kategóriában különlegességnek számító megoldások többnyire felárasak. Alaptartozék az elülső, oldalsó és függönylégzsákpár és a vezetői térdlégzsák, a kétzónás automata klíma, a hatfokozatú kézi váltó, a többfunkciós kormány, az intelligens világítási rendszer, az ESP,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
az adaptív fékrendszer és féklámpa. Opciós az 5, illetve 7 fokozatú automata váltó, a komfort-sport viselkedésváltó, az AMG sportcsomag, a kulcs nélküli indítás, a nagy napfénytető, a háromzónás klíma és a Pre-Safe utasvédelem. Az autóban tartózkodókat információs-szórakoztató központ szolgálja, alaptartozék az összeurópai navigáció is. A hangközpont, navigáció, telefon, klíma vezérlése nem bonyolult, a funkciók a közép-konzol és részben a kormány nyomógombjaival és a kardánbox korongegerével is elérhetők. A hangutasítás olykor süketek párbeszéde, máskor nemcsak betanult parancsszavakat, hanem teljes város- és utcaneveket is megért a rendszer a navigáció beprogramozásakor.
A C-osztály áprilistól kapható, az árak nem magasabbak, mint az elődmodellé, a hazai kínálatban a benzinesek némileg drágulnak, a várhatóan népszerűbb dízelek legalább 300 ezer forinttal olcsóbbak lesznek.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az autóból ,,több“ jár, a hossz 55 mm-rel, a szélesség 42 mm-rel gyarapodott, nagyobb a hátsó lábhely és az első válltávolság, de teret nyert a csomagtartó is. Súlyból és üzemanyagból a fejlettebb technológia következtében kevesebbel beéri az új sorozat, miközben teljesítményből többet ad. A márciusi próbán a motor-park java részét nem vonultatták fel. A tervek szerint a kínálat a kora őszre kibővül, a belépő motorok (180 Kompressor és 200 CDI) is csak szeptemberre várhatók.
Az utastér alaphangulata komfortos, az ülés kényelmes, tágas, van hely a lábaknak hátul is a két oldalülésen, a fej fölötti tér elegendő. A menetpróba gazdag felszereltségű modelljeiben elektromos állítási lehetőséggel, jó vezetői helyzet alakítható ki. Az órák, kapcsolók elrendezése logikus, csupán az index és a sebességtartó bajsza téveszthető össze. Az oszlopok különösebben nem akadályozzák a kilátást, a tükrök nagy felületűek, irányjelzős házuk szinte az egyetlen zajforrás: 140-es tempó körül rajtuk kezd muzsikálni a menetszél. A teszten az autót könnyed magabiztossággal mozgató 320 CDI motorral közlekedve a legfőbb utasélmény éppen a csöndesség. A futómű elszigetelt, a motor pedig inkább nyomatékával, mintsem a hangjával jelzi, hogy dízel. Hirtelen elindulásokkor kitörésre hajlamos a hátsó kerekein hajtott Merci feneke, az oldalmozgást az elektronika gyorsan korrigálja. A 4Matic (320 CDI, 280, 350 motorral) négykerék-hajtás augusztustól várható.
–FA–
Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...