Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Menettudósítás: Mazda MX-5 - Váltott lóval

Az ere­de­tit alig bánt­va, de a kor­szel­lem­hez iga­zít­va meg­je­lent a Maz­da MX-5 új vál­to­za­ta.

Ilyen volt, olyan lett. A vál­to­zá­sok nem na­gyok, de ele­gen­dő­ek, hogy fel­mu­tas­sák az új­don­sá­got. Meg­ma­radt a mű­sza­ki tar­ta­lom része­ként az igé­nyes – elöl ket­tős keresztlengőkaros, há­tul több lengő­ka­ros – fel­füg­gesz­tés

Aligha okoz hideglelős meglepetést az új generáció. Már ha egyáltalán elképzeljük, hogy újdonságról van szó, s nem csupán a fazon enyhe portalanításáról. A recept a ráncfelvarrás szokásos eszközeit tartalmazza: végy kicsit új lámpákat, adj hozzá némi lökhárító-módosítást, és ne feledkezz meg a hűtőmaszk mintázatának csipetnyi megváltoztatásáról. Tégy valami nem fontosat a műszerfallal, csavarj egyet a motorhangoláson, és máris kész van az autó, amelyikkel néhány évvel meghosszabbíthatod a futó modell életpályáját. Vagy elodázhatod a döntést arról, hogy milyen legyen a következő generáció. Az MX-5 azon ritkaságok közé tartozik, amelyek sok fejtörést okozhatnak a tervezőknek, mert változatlanságukkal is értéket teremtenek. A harmadik generációjának második fázisába lépett roadster fennállásának kerek húsz éve alatt olyan népszerűséget vívott ki magának és a nyitott kétüléseseknek, ami jelképpé tette a modellt, egy jelképen pedig csak apránként lehet változtatni.

Az MX-5 tartalmi felújítása a vezetés adta élményt fokozza. És ez a lényeg.

Nincs hely­bő­ség. A lég­te­re­lő ke­vés he­lyet fog­lal el, fel­hajt­va so­ká­ig ki­fog­ja a sze­let

Ez az autó csak végső esetben közlekedési eszköz, rendesen élményforrás. A külső változásai a korábbinál valamivel marconább megjelenést kölcsönöznek. A belső anyagai minőségiek, a csúcskivitel Recaro-ülései nem szorítanak túlzottan, éppen csak nagyon biztosan tartják a vezetőt és utasát. Ezen érezni, egyébként csak hinni lehet a gyári ideológiát, amely szerint az autó a japán lovas-nyilas múltból meríti ihletét: ott a harcos és lova, itt a vezető és autója válik eggyé a haladásban. A méretek nem változtak: az MX-5 lovasa ne legyen extratermetű, s kevés holmival érkezzen. A csomagtérben csupán 150 liternyi a raktér, az utasfülkében néhány kis üreg segíti a pakolást. A motorkínálat megmaradt – 1,8-as és 2,0 literes benzinesekből áll –, újdonság az automata váltó lehetősége, de csak néhány piacon. A kormányszarvakkal is kapcsolgatható hatfokozatú automata feltehetően magas felára miatt marad ki a magyar kínálatból. 

Új a há­lós hű­tő­maszk. A drá­gább, ke­mény­te­tős Roadster Coupé a ha­zai el­adá­sok egy­ötö­dét te­szi ki
 
A kis cso­mag­tér fe­de­le a mű­szer­fal­ról vagy a kulcs­ról nyit­ha­tó. A nyi­tott te­tő nem vesz el he­lyet be­lő­le
 
A lök­há­rí­tó és a hát­só ke­rék­do­bok meg­vál­toz­tak, új a lám­pa­test
    

Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás