Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Menettudósítás: Kia Magentis - Koreai éra

A Kia a stagnálónak jósolt kategóriában is megpróbál tért hódítani.

Nagyobb tengelytáv, rövidebb túlnyúlások az új Magentis mérhető változásai a régihez képest

A világ vezető gyárai közé igyekvő Kia sorra újítja fel azokat a modelljeit is, amelyek a felsőbb kategóriákban szerepelnek. A márka elismertségéért folytatott küzdelem sikeresebb a kisebb autóknál, a Picanto és Rio könnyebben utat talál a vevőkhöz, mint a 6-7 millió forint feletti gépek. Úgy látszik, duplán nehéz helyzete van a Magentisnek. A Kiának nagyon jó autókat kell gyártania, és azokat olcsóbban kell adnia a konkurenciánál, miközben a szaklapok folyamatosan zengik a JD Power, márkát érintő amerikai és európai vevőelégedettségi felméréseiből származó dicshimnuszokat.

Az új Magentis nem hordoz bonyolult szabású ruhát, egyszerű, meghökkentő részletek nélküli, elegánsnak mondható a fazonja, és eltünteti az elődmodellel kapcsolatban felmerült „valahol már láttam” érzést.

A V6-os motorváltozat hátulról a kétoldali kipufogócsőről fedezhető fel

A nem túlcifrázott eredetiség nyilvánvaló, holott koreai, amerikai és német irodákban tervezték. Az autók belteréről a nemzetközi bemutatók után nem érdemes véleményt fogalmazni, általában a csúcsmodellek feszítenek bőrben és bársonyban; erről csak azt mondhatjuk, hogy a Magentisben nem mutatkozik a műmájeres dekoráció. Az utastér ebben a tengelytávolsági léptékben nem is lehet más, csak kényelmes, a lábtér és az oldaltér bőséges, csupán a hátsó fejteret érdemes vásárlás előtt felpróbálni.

A Magentis két felszereltségi szinttel és három motorral jelenik meg, az utóbbiak közül kettő új fejlesztés. Azokra a piacokra gondolva, ahol ez a kategória nem képzelhető el lóerőözön nélkül, megkaphatja az autó a 188 lóerős, 2,7 literes V6-ost.

Az Amerikában kelendő bézs belső helyett az európai Magentis kétféle kivitelben rendelhető – minden ülés egyforma fekete vagy fekete és világosszürke árnyalatokkal: az ajtók alsó burkolatai a térérzés javítására világosszürkék

A kínálat bennünket érdeklő egységei, a 2,0 literes benzines és a hasonló hengerűrtartalmú, részecskeszűrős dízel vadonatúj munka. A nagymotorhoz automata váltó jár, a kuplung nélküli autóban az ötsebességes nyomatékváltó kézzel is kapcsolható.

A rövid próbán a két kisebb motorral autóztunk, mindkettő feltűnően csöndesen dolgozott, ami benzines esetében ebben az árosztályban nem erény, hanem kötelezettség, de egy dízelmotornál még nem magától értetődő. A 140 lóerősről viszont elmondható, hogy fülre az egyik leghalkabb a piacon. Se morgást, se vibrációt nem mutat, járási kultúrában maga mögött hagyja a legtöbb benzinest. A Magentis súlycsökkentés miatt az elülső felfüggesztéseknél visszalépett a kettőslengőkaros korszerű megoldástól a McPhersonhoz, hátul független lengőkarok tartják a kerekeket. Minőségi spanyol utakon kényelmesen, stabilan mozgott az autó, az igazi próbát a magyar gödrös jelenti majd.

csikós gábor

Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás