Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Menettudósítás: Hyundai Getz - Erősít

Felfrissül a Hyundai húzómodellje, a motorválaszték bővülését enyhe látványváltás kíséri.

Enyhén átalakult: a fényszórók újak, a hűtőnyílás más, a ködlámpa a lökhárítóba integrálódott
Ambiciózus tervei szerint bővülnek az eladások, mind hangsúlyosabb Európában a Hyundai modellfrissítése. A Getz a márka itteni vezérmodellje, s az ugyancsak a kontinensen letelepedett fejlesztőközpont igazított rajta három év és több mint félmilliós eladások után. A felfrissített külső néhány látványelemben tér el az elődtől, a méretek, az utastér berendezése a régi. A Getz kínálatában új a kitörésgátló (igaz, csak feláras ajánlat), s kibővült a motorválaszték is.

A felszíni változások a hűtőmaszkot, a lámpákat, a lökhárítót érték el, új színeket vezetnek be. A beltéri módosítások a külsőhöz mérhetőek: gazdagabb a színválaszték, akár magán a kormánykeréken is, kissé megváltozott a műszerfal óraegyüttese és a középkonzol. Az elülső ülésekhez aktív fejtámasz és könyöklő jár, a hátsó ülések maradtak osztva dönthető támlájúak és egyben lappal előrehajtogathatók, a fejtámla ott is más.

Kemény a műszerfal héja, fémborítású a középkonzol. A jobb elülső légzsák már kikapcsolható 

A németországi Hyundai-kutatóközpontban kifejlesztett 1,5 literes, közvetlen befecskendezéses, közös csöves alap dízelmotor különféle változatai népesítik be a Hyundai és a testvérmárka, a Kia gépházait. A Kia Rióval azonos padlólemezen álló Getz 1.5 CRDI dízele új ötfokozatú kéziváltóval társul. A 16 szelepes, változó geometriájú turbóval feltöltött négyhengeres motor 88 és 110 lóerős lehet. Az 1,3-as benzines helyébe 1,4-es motor lép (97 LE), a csúcskínálat pedig az 1,6-os 106 lóerős erőforrás. A benzinmotorokhoz hagyományos, bolygóműves, négyfokozatú automata váltó is társítható. A kínálat alapja az 1,1-es, hengerenként háromszelepes motor marad.

A próbaút tapasztalata szerint megmaradtak a jármű erényei: jó az úttartása, az átláthatósága, az utastéri helykínálata és a variálhatósága. Megmaradt viszont a csomagtér magas rakodópereme is, a lépcsős pedálkiosztás, a kissé kemény rugózás, s megjelent az előfutam dízelmotorosainak nehézkes kormányzása, amin a szervohangolás változtatásával a szériamodellekig bizonyára igazítanak majd. Az erősebb dízellel kipróbált Getz még a gyorsításokkor is elég csöndesen és erőteljesen mozog, nyomatéka kényelmes váltásokat tesz lehetővé, és a kis dízel fogyasztás is kedvező.

Az elődjétől megjelenésében kevéssel eltérő Getz árával is alig különbözik majd tőle: felszereléstől függően 5-10 százalékos a drágulás, az árusításba lépés e lapszám megjelenésekor aktuális.

F.A.

Az Autó2 újság 2005/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás