Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Menettudósítás: Alfa Romeo Brera - Kupolás

Az Alfa legújabb kupéja a nemrég érkezett 159-es alapjaira épül. A kompaktosan meredek hátfal alatti bővíthető csomagtér és a műszaki töltet igazi hosszútávfutó túraautóvá teszi.

Első oldal

A szélességet leszámítva minden méretében kisebb az alapokat adó 159-nél, ám így is igen tekintélyes méretekkel bír a Brera. A sportos belteret a csúcsváltozatban alapáron panorámatető világosítja
A Giugiaro rajzolta forma meredek hátával szokatlan a kupék között. A sárvédőszélesítések alapáron 17 colos felniknek adnak teret, a magas övvonalat látványos domborulatok hangsúlyozzák. A karosszéria merevsége érdekében a harmadik ajtó jelentős küszöböt hagyva nyílik, a csomagtér bővítésére a síalagutat is adó hátsó támlák 60/40 arányban dönthetők előre.

A 2+2 üléses beltér hátul láb- és fejterét illetően csak gyerekeknek kényelmes, pedig az ülések ott is igen formásak. Az elülső fotelek minden irányból jól támasztanak, már az alapszereltségnél is elektronikusan dönthetők. A 159-es műszerfala illik a sportos képhez, a vezető felé forduló, aluhatású középkonzolja olaj- és hűtővíz-hőfokmérőt is ad. A 2,25 fordulatú kormány a szériaautók egyik legközvetlenebbje, a 159-esből származó kettőslengőkaros elülső és Multilink hátsó felfüggesztéseket a gyáriak sportosabb hangolásúnak mondják.

A 159-es műszerfala illik a kupé sportosságához. A motor gombnyomásra indítózik, de az indítást nem csinálja magától végig
A közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérlésű benzineseket soroló indulókínálatból már a belépőváltozat is bizsergető hanggal forgatja az elülső kerekeket. A még szebb muzsikát és fokozottabb erőt adó 3,2 literes V6-os Torsen-differenciálműves összkerékhajtással dolgozik, a váltók precíz, rövid úton kapcsolható, hatgangos manuálisak. Automata a V6-oshoz jövőre érkezik, s a gyáriak egy dízel csatasorba állítását is ígérik; jó eséllyel a 159-ben és a 166-ban is dolgozó 2,4-es JTD jön majd.

Az Olaszországban már kapható, hozzánk a jövő évben érkező Brera alapszereltségében is adja a legfontosabb kényelmi (kétzónás klíma, hathangszórós CD-rádió) és biztonsági (7 légzsák, kitörésgátló) felszereléseket, a várhatóan 10 millió forint körüli indulóárral érkező kupé igen hosszú feláras listát is kínál majd.
Katona M.

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata.

Képgaléria

A bemutatón készült képeink

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás