Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Megújult Citroën C5 - Ráncfelvarrás után

A Citroën a kompakt járműcsalád megújítása és az egyterű Xsara Picasso fejlesztései után most a felső-középkategóriában szereplő C5-öst vette kezelésbe, hogy az megfeleljen a legújabb kihívásoknak is

A C5 az első a márkánál, mely kétfunkciós, irányítható Xenon fényszórókat kapott

A frissített modellben már nemcsak hátul, de elől is segít minket a parkolóradar
Kívül és belül egyaránt megújult a Citroën C5. Kívülről a karosszéria alsó részén és lökhárítón található, krómozott elemek és díszcsíkok jelzik a változást. Az autó belsejében a két oldalról vezérelhető automata klímaberendezés, ill. az új hi-fi rendszer legszembetűnőbb.

A Citroën a biztonságtechnika területén is újít. A C5-ösbe külön rendszert épített, amelynek feladata, hogy rezgéssel jelezze a sztrádán vagy az autóúton való, nem szándékos sávváltást. Ha a vezető irányjelzés nélkül lépi át a terelő vagy záróvonalat, a rendszer a sávelhagyásnak megfelelő oldalon, az ülésbe épített vibráló elem bekapcsolásával azonnal figyelmezteti őt.
Ezen felül a járműben ülők fokozott védelmét szolgálja az új generációs menetstabilizátor (ESP), mely kanyarodáskor a jármű menetvonalát finoman és hatékonyan korrigálja. Az autó hét légzsákja közül egy a kormányoszlopnál helyezkedik el a vezető térdét és lábszárát védve ütközés esetén. A biztonsági övek överőhatárolóval és pirotechnikai előfeszítővel szereltek, a jobb első üléshez tartozó biztonsági övön pedig dupla előfeszítő található.
Ezeken túl a C5 a márka első járműcsaládja, amely kétfunkciós, irányítható Xenon fényszórókat kapott, optimális világítást biztosítva kanyarodáskor is.

A Citroën C5 háromféle benzinmotorral lesz kapható: kettő négyhengeres, 1.8i 16V ill. 2.0i 16V, 117 ill. 143 LE DIN motor, valamint egy V6, 3 literes, 24 szelepes motor, folyamatosan változtatható vezérléssel (VVT), 210 LE DIN teljesítménnyel, és egy új hatsebességes automata sebességváltóval. A benzineseken kívül háromfajta HDi motor közül lehet választani, melyeket közvetlen befecskendezéses (Common Rail) technológiával szereltek fel. Teljesítményük 110–től 138 lóerőig terjed, ez utóbbi új 6 sebességes sebességváltóhoz csatlakozik.

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás