Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Megjött a megyek

A PSA-Toyota közösen fejlesztett és gyártott kisautói közül másodikként a Toyota Aygo érkezett Magyarországra.

Valamennyi Aygo lökhárítója fényezett, koptatóbetét sehol sem védi a dukkót, a gyáriak mégis jó koccanásvédelmet és alacsony javítási költségeket ígérnek
A PSA-Toyota kisautói közül a nyár elején érkezett Citroën C1 után másodikként Toyota emblémával futott be Magyarországra a közösen fejlesztett, s a csehországi Kolínban azonos soron gyártott városi mini.

A 3430 milliméter hosszú, a harminc év alatti városi fiatalokat célzó Aygo (természetesen a Citroen C1-esével és a Magyarországra 2006 elején érkező Peugeot 107-esével egyező)
A műszerfal egyszerű és olcsó anyagokból épitkezik, mégis kellemes hangulatot ad
háromhengeres, változó szelepvezérlésű motorja Toyota fejlesztés. A jelenlegi Yaris négyhengeres egylitereséhez hasonló teljesítményű (68 LE), de kevéssel nagyobb(93 Nm) nyomatékú agregát gyár szerinti átlagfogyasztása csupán 4,6 liter, a városi érték pedig 5,5 száz kilométerenként. A kedvező fogyasztás alacsony károsanyag kibocsátást eredményez, az Aygo a tisztasági győztes Priustól alig marad el. A hazai bemutató rövid, stílszerűen városi próbáján alapvetően kellemes benyomást keltett az Aygo, feltűnt a kisautóktól szokatlan, morgós kipufogóhangja; részletesebben hamarosan tesztben vizsgáljuk majd.

Az ülések csak plusz pénzért hajthatók előre a 139 literes, magas peremű csomagtér 712 literesre toldásához. A hátsó fejtámaszok és az Isofix gyermekülés rögzítő horgok sem alapárasak. Csomagtérajtó nincs, csak a hátsó üveg nyílik

Az Aygo indulóára 2 195 000 Ft, az alapszereltség (az utas oldalon kikapcsolható) elülső légzsákokat és övfeszítőket, blokkolásgátlót, szervokormányt és CD-s rádiót ad – a C1-nél kevéssel drágább, de a kormányszervo és az audio sem feláras hozzá. A kibillenthető hátsó ablakokat adó 5-ajtós változat pluszára 75 000 Ft, az öt fokozatú M-MT robotizált váltóé 155 000, a légkondié 200 000 Ft. Léteznek különböző szereltségcsomagok is, az Aygo+ pakkja 180 000 forintért kínál oldallégzsákokat, elektromos elülső ablakmozgatást, központi zárat, az alap kettője mellé további négy hangszórót, fényezett külső tükröket és ajtónyitókat, osztottan dönthető hátsó ülést és hátsó fejtámaszokat, Isofix gyerekülés rögzítést és sötétszürke ülésborítást. Az Aygo Sport csomagja 320 000 forintért 14 colos alukerekeket, ködfényszórókat és furdulatszámmérőt, valamint az Aygo+ csomag elemeit hozza.

Látható, hogy elsősorban nem az alapárral, hanem a szereltséggel és a garanciával kívánnak harcolni a közösen gyártók, a Toyota alacsony üzemelési költségeket, rövid szervizelési időket, 3 év vagy 100 000 kilométer garanciát mutat fel, néhány hónap múlva a Peugeot a HDi turbódízelt is hozni fogja.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás