2009. március 16. hétfő, 00:52
Megérkezett az Alfa Romeo 159 - Előrelépett
Új csapattaggal bővült a középkategóriás prémium limuzinok társasága.
|
 | |
|
Az Alfa Brerán láthattunk először ilyen stílusú orr részt. A méretes tükrök jól tájékoztatnak a mögöttes forgalomról | |
|
|
|  |
|
A karosszéria torziós merevsége 180 000 daNm/rad, ami kimagasló ebben az osztályban | |
|
A Fiat tulajdonú olasz gyártó a hazai publikum előtt is bemutatta a 156-ost felváltó 159-est, amelyet a BMW 3-as, az Audi A4-es és a Mercedes C-osztály fémjelezte elit mezőnyben küld csatába. A Giorgetto Giugiaro és az Alfa saját tervezőközpontja által megálmodott formatervű újdonság elődmodellhez képest 225 mm-rel hosszabb, 85-tel szélesebb és a tengelytáv is gyarapodott 105 mm-rel. A növekedésből főleg a hátul ülők profitálnak a 156-hoz képest, de a csomagtartó mérete is nőtt, most 405 liter. Az elöl kettős keresztlengőkarokon, hátul összetett karrendszerű felfüggesztéseken „ülő” 159-es három felszereltségben lesz kapható, a vásárlók háromféle benzines (1,9 JTS 160 LE, 2,2 JTS 185 LE és 3,2 V6 260 LE), valamint három gázolajos (1,9 JTDm 120 és 150 LE, 2,4 JTDm 200 LE) aggregátból választhatnak.
|
 | |
|
Fekete, bézs és szürke színű lehet a belvilág. Az indítás gombnyomásra történik | |
|
Magyarországon a legmagasabb, Distinctive felszereltséggel kezdik árulni az autót. A 159-es ebben a kivitelben a 120 LE-s dízelmotorral a legolcsóbb, 7 795 000 forintos áron vihető haza. A legdrágább 3,2 V6 Q4 12 millió forint alatt elérhető. Az alapfelszereltség része lesz a 3 év vagy 120 000 kilométerig kiterjedő ingyenes karbantartási program: ha márkaszervizben végzik az átvizsgálásokat, az anyagköltséget és a munkadíjat is a forgalmazó állja.
Karner Miklós
Comments
comments