Finoman nyomjuk be mutatóujjunk ujjbegyét az első és a hátsó ajtó közötti résbe, s elismerően csóváljuk fejünket. Ilyen szűk hézagolást korábban a nagyobb autók, de még a prémiumkategória sem nagyon tudott elérni. Az 55 százalékos nagy szilárdságú acél és az újonnan használt különleges ötvözetű acélok hegesztésére lecserélt nagyfrekvenciás hegesztőrobotok már-már azt is megengedik, hogy az elég merev elődhöz képest helyenként 200 százalékkal emelkedjen a karoszszéria merevsége, miközben a csavarodási szilárdsága 10 százalékkal jobb. A Fiesta ennek ellenére 40 kg-mal könnyebb lett, pedig a megnövelt biztonság és a zajszigetelés még 5-5, a kipufogógázok csökkentése 3 kg-ot pakolt rá. Az olcsó javíthatóság olyan jól sikerült, hogy Angliában annyira alacsony díjért köthető rá biztosítás, amit még autóval nem értek el.
Az 1976-os megjelenése óta 12 millió példányban eladott Fiesta karrierje legnagyobb megújulása után van, legendás vezethetősége, térkínálata és ahogy mondják, a megbízhatósága is tovább javult. Az utóbbira leginkább talán az utal, hogy alapvetően a Mazda2-vel közös, a gyár szerint átdolgozott eszközökből (padlólemez, felfüggesztések stb.) építkezik. (Részletesen: Autó2 2008/9, 22. old.) A Ford állítja, a Fiesta a Mazda nélkül is világautó lesz, 2010-re 5 kontinensen ontják majd. A világautóság is új értelmet kapott mára, az azonos autó tulajdonságait igazítják a (kelet- és nyugat-európai, észak-amerikai, kínai, ausztrál vagy dél-afrikai) vásárlókhoz.
A Mazdával közösen végzett fogyasztókúra után az elődhöz képest 40 kg-mal könnyebb, miközben a zajszigetelő, baleset- és környezetvédelmi eszközök 10 kilóval többet nyomnak
Puha anyagból formált műszerfal (Ghia), igen jó kiviteli minőségben
A biztonsági felszerelés a törzset is védő oldallégzsákkal és vezetői térdlégzsákkal egészült ki
Ízlésesen megtervezett, igényes első ajtópanel nagy zsebbel
A korábbi változó vezérléses 1,6 literes benzinmotor most 120 lóerős lett
A 295 literes csomagtér a korábbi Fiestáénál nagyobb, jelentés a csomagtér küszöbe is
Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...
A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.