Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Mazda5 2.0 - Kara-zoom-kuri-zoom

A Mazda kompakt egyterűje hétszemélyes, színpadra lépésének pillanatában kivágta a magas C-t. A tesztelést mérőszalaggal kezdtük.

Képekben

A hűtőrácsozat és az övvonal végigvezetése dinamikus jelleget ad az autónak. A hagyományos ablaktörlőkarok nem illenek a képbe
Sportos oldaldombormű, magas hátsó lámpa, tolóajtóvályú – ezek a Mazda5 külső alapjegyei
Különleges a műszerfal megoldása. A krómkeretes műszerek áttekinthetőek
Az ülések jól tartanak és kellően támasztják a gerincet, combokat. A két irányban állítható kormány, a műszerfalhoz emelt rövid váltókar és a pedálrend ideális vezetői helyzetet teremt
A második sorba beüléshez csak egy másik Mazda5-ös
kínál ennyi helyet
A középső sor szélső ülései teljes értékűek, a középső keskeny. A fejtér itt még bőséges, a harmadik sorban kevésbé. A fejtámlák ott csak l65-170 centis testmagasságig jók, a tető sem enged magasabbakat odaülni
A nagy és esőben is tiszta visszapillantó előtt ablak nyit legtöbb autónál az a
oszloptól takart világra
A sebváltó szoknya mellett a navigáció, felettük a fűtés, hűtés, szellőzés irányító pultja látható
A tolatást jó felbontású
kamera segíti. A műszerfali LCD-n megjelenő képen az alsó sötét kontúr a lökhárító, a piros keret 20 centis zóna. Használatát gyakorolni kell, de rövid idő után nélkülözhetetlenné válik
Ennyi hely elég a hátsó sorba jutáshoz. Kilépéskor jól jönne a tolóajtó vezetőkarjára lépni, de nem ajánlják
Nem véletlenül gyerekméret a középső ülés. A lapját a szélső ülésből lehet kihajtani
Lefektetett ülésekkel a csomagtartó óriási, a harmadik sor üléseit a hátoldalukon látható kallantyúval, erőlködés nélkül, egy kézzel a helyükre lehet hozni

Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés Motor, erőátvitel
Tolóajtók két oldalon
Hétüléses utastér, a harmadik sorba is könnyű beszállással
Apró részletekig jó kidolgozás
A harmadik sori ülések is teljes értékűek
Nagyon jó úthibaelnyelés
Kényelmes rugózás, biztonságos kanyarvétel
Nagyon jól tartó, gerinctámaszos elülső ülések
Gördülési zaj
Kitámasztós motortető, nem aeroblade-törlőlapátok
A második sor középső ülése nagyon keskeny
A hátsó ablak nem nyitható
Csendes, kulturált járású motor
Nagyon pontos, rövid utas váltó
Rövid váltóáttételek
Csak kihúzatás nélkül megfelelő a fogyasztás
Biztonság Költségek
A tolóajtók mozgása
Megfelelően kialakított A-oszlop
Mind a hét utasnak fejtámla és hárompontos öv
Három pontos Isofix-rögzítés
Hat légzsák, elől ütközési energia érzékelős elsütéssel
A harmadik sorban nincs Isofix
Az elülső ajtókban nincs fényvisszaverő matrica
vagy lámpa
Az internetes szervizkönyv értéktartó hatása
3 év garancia
Jó felszerelés (CD-játszó 20 GB merevlemezzel, MP3)
Japán gyártmány
Magas alapár

Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor
Vízhűtéses, soros négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1999 cm3, furat 87,5 mm, löket 83,1 mm. Kompresszió: 108:1. Teljesítmény: 145/107 LE/kW (6000/min). Nyomaték: 185 Nm (4500/min). Olajtöltés: 3,4 l, víz 6,0 l.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, fronthajtás. Áttételek: I. 3,307 II. 1,842; III. 1,310; IV. 1,03; V. 0,795; H. 3,454; Végáttétel: 4,588. Hidraulikus működtetésű egytárcsás száraz tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés. Hátul többlengőkaros felfüggesztés, e/h kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafék, elöl belső hűtéssel. Sebességfüggő elektrohidraulikus szervokormány, elektromechanikus kézifék, blokkolásgátló, kitörésgátló.

Karosszéria
Ötajtós, hétüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1400 kg. Megengedett össztömeg: 2100 kg. Üzemanyagtartály: 60 l. Hossz: 4505 mm. Szélesség: 1755 mm. Magasság: 1605 mm. Tengelytáv: 2750 mm. Nyomtáv elöl: 1530 mm. Nyomtáv hátul: 1520 mm. Gumik: 205/55 R16. Belső szélesség elöl: 1420 mm. Belső szélesség középen: 1430 mm. Belső szélesség hátul: 1250 mm. Belmagasság elöl: 930-980 mm. Belmagasság középen: 970 mm. Belmagasság hátul: 900 mm. Elülső ülőlap: 480 mm. Lábhelyméret: 440–690 mm. Középső ülőlap: 500 mm. Középső üléstér: 100-400 mm. Hátsó ülőlap: 480 mm. Hátsó üléstér: 100–320 mm. Csomagtér: 112/426/857 l.

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,8 s. 
Végsebesség: 196 km/h

Fogyasztás (EU)
város: 11,0 l/100 km 
vegyes: 8,2 l/100 km
városon kívül: 6,6 l/100 km
(Gyári adatok)

A GTA színt érdemleges tartozékai
Nyolc légzsák, elöl smart-rendszerű, ABS, kipörgésgátló, kitörésgátló, pánikfék, xenonégők, esőérzékelős ablaktörlés, ködfényszóró, ablakmosó, 3 pontos Isofix, smart Card-belépő és indítórendszer, automata klímaberendezés, távirányítható ablakemelés, elektromos tükrök, automata légkondi, tolatókamera

Ára: 7 399 900 Ft

Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Megszűnik a szervizkönyv

A Mazda a világ első autógyára, amely bevezeti az internetes szervizkönyvet, és ezzel megszünteti a hagyományos bepecsételős, nyomtatottat. A Mazda5-össel kezdődő új korszaknak számtalan előnye van. A 0–revíziótól kezdve valamennyi kötelező és nem kötelező szerviz időpontja, pontos leírása benne lesz az autóhoz tartozó adatbázisban, amit a baleseti javítások hagyományos számláinak beírásával is frissítenek. Az autó tulajdonosa kérésre megkapja a szervizmunka nyomtatott változatát is, készíthet magának ugyan szervizkönyvet, de ennek nem lesz értelme, ugyanis az egyetlen hiteles autótörténet a digitális adatbázisban lesz. A szervizek interneten keresztül az azonosítási számuk alapján hagyományos asztali és hordozható számítógépen megnézhetik az autók előéletét. A tiszta előélet miatt a használt Mazdák értéke meghaladja majd azokét, amelyek hiányosságait tulajdonosuk valamilyen okból eltitkolta a hivatalos adatgyűjtés elől. Több hullámban egész Európa csatlakozott az internetes szervizkönyv bevezetéséhez, csupán Csehország és Szlovákia, Lengyelország, Románia, Görögország, Törökország és a FÁK országai tudnak később bekapcsolódni.

Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás