Újautó
Mazda3 Sedan 1.6 CD TX - Titkos ügynök
A dízelmotorral hajtott lépcsős hátú Mazda3 több szempontból is túlmutat az alsó-középkategórián.
Első oldal
![]() | |
| |
A külméretek a középkategória alsó határán járnak, az elöl tágas, hátul két átlag felnőttnek kényelmes, csak fejtérben szűkülő utastér is felfelé húzza az alsó-közepest, a karosszéria vonalai sportosak. A beltér kidolgozása példás, átgondolt. Minden ajtóra jutott zseb, a könyöklő dobozalja és a kesztyűtartó méretes. A műanyagok kemények, anyaguk kellemes, formájuk sportos. A CD-s rádiót is irányító háromküllős kormányt és a váltógombot bőrbe varrták, az ablakok (valamennyi automata) és a tükrök elektromosak, a légkondi szintén automata. Az ajtók záródása rangemelően finom. Öt fejtámasz és hárompontos öv, a hátsó üléseknél hárompontos Isofix-csatlakozók, hat légzsák, valamint kitörésgátló a biztonsági szereltség veleje. A csomagtér 413 litere nem kevés, kissé magas és szűk nyílása nehezíti kihasználását, az utastérrel a 2:1 arányban osztott üléstámlával, csak szűk átjáróval nyitható egybe, a fedél lehúzófüle lemaradt. A karosszéria átlátása nem rossz, a magas fart érezni kell, nem árt a tolatóradar; a tükrök nagy felületűek, a vezetőoldali osztott.
Az 1,6-os (110 LE/4000/min), közös csöves, változó geometriájú turbóval szerelt PSA-Ford-dízel kulturált járással, alapjáraton is elenyésző rezonanciával, teljes fordulattartományában, 240 Nm (1750/min) nyomatékával döbbenetesen katapultál. A váltó precíz, könnyen kapcsolható, az autópályás 130-nál ötödik fokozatban 2800-at fordul a főtengely, innen visszakapcsolás nélkül vehemensen gyorsítható az autó. Országúton kimértebb előzések akár 1500-as fordulatról is mennek, visszakapcsolással préselve simulhatunk a jól tartó ülésekbe. A futómű partner a sportos autózáshoz, ugyanakkor kényelmes is; az elektronikus szervós, 2,94 fordulatával kellően direkt kormány precíz. A vaskos tárcsafékek példásan dolgoznak, a kerekek 16 colos aluk. Az ár a méretes karosszériához, a gazdag szereltséghez, a remek futóműhöz és az erejét kihasználva 6,8 literes tesztfogyasztást hozó, 1000 km feletti hatótávú motorhoz mérten nem is nagy.
KatonaM.
Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom: 1560 cm3; teljesítmény 110 LE/80 kW (4000/min); nyomaték 240 Nm (1750/min); gyorsulás (0–100 km/h) 11,3 s; végsebesség 185 km/h; fogyasztás (városban/városon kívül) 6,2/4,3 l/100 km; felfüggesztés elöl McPherson, hátul több lengőkaros független, elöl-hátul segédalváz és kanyarstabilizátor; elöl hűtött tárcsa-, hátul tömör tárcsafék, ABS, EBD; hossz x szél x magasság 449×175,5×146,5 cm; tengelytáv 264 cm; csomagtér 413 l.
Ára: 5 464 900 Ft
Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata
Öröm, bánat
Öröm:
Nagyon jó hangszigetelés, erős, takarékos, kulturált járású motor, kényelmes és stabil futómű, precíz kormány, négy személynek kényelmes utastér, gazdag szereltség, öblös rakodóhelyek, 3 év vagy 100 000 km általános, 12 év átrozsdásodás elleni, 10 év mobilitás-garancia.
Bánat:
Szűk csomagtérnyílás, még szűkebb átjáró az utastér felé, a csomagtérfedél zárásához nincs fül, kemény műszerfal, az utastér kárpitozása kissé komor.
Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata.
Képgaléria
A tesztautóról készült képeink
Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...