Haszonjármű

2009. március 16. hétfő, 00:52

MAN újdonságok - Környezetvédők

A motorok, amiket az MAN bemutatott, egy valakit biztos lázba hoznának. Mégpedig az újításaival a márkához kötődő, 150 éve született Rudolf Diesel-t.

Hűtőrácsáról ismerhető fel a legkönnyebben az új TGL és TGM sorozat

Az MAN új motorjainál lambda szenzor állítja a kipufogógáz visszavezetés arányát, ami minimum 30 %. A nagyobb kipufogógáz tartalom miatt komolyabb hűtő rendszert is alkalmaznak, ami egy köztes- és egy fő töltőlevegő hűtőből áll – így kevesebb nitrogénoxid is keletkezik. A befecskendezés közös csöves, s újdonság a kétfokozatú turbó feltöltés bevetése is. Az AGR motorokat ezen felül egy karbantartásmentes oxidációs katalizátorral szerelik fel, így SCR rendszer nélkül kielégítik az Euro 5-öt. Ha a szigorúbb EEV (= Enhanced Environmentally Friendly Vehicles) előírásokat is be kell tartania a járműnek, a már bevált PM-KAT® szűrővel látják el a kocsit. Ezek a D08-as motorok jellemzői, de a nagyobbak közül a 320 és 360 LE-s is elérhető EEV-s kivitelben. A nagyobbak is tudják EGR-rel az Euro 5-öt, SCR-rel pedig akár az EEV-t is.

Személygépkocsi motorjának teljesítményével ér fel a Dubai-ba szállított emeletes autóbusz klímaberendezésének teljesítménye

Az erősebb D26-os 480 és 540 LE-s és a V8-as 680 lóerős csúcsmodell azonban csak SCR-esként rendelhető! Felújították a középnehéz TGL és TGM családot is, kívül-belül finomították a kocsikat. Új hűtőrács, kormánykerék és műszerfal, rendelhető ESP jellemzi. A nemzetköziben dolgozó TGX-ekhez megérheti a 100 km-enként akár 0,5 litert is spóroló lekapcsolódó légsűrítőt megrendelni, széria az automatizált váltó, új az első tengely és a direktebb kormánymű is a kocsihoz.

A Neoplan levált az MAN-ről, de a márkanév marad, az új cégben az MAN a kisebbségi tulajdonos. Az EEV motorok megjelentek az autóbuszokban is, s bemutatták a soros hibrid hajtású városi autóbuszokat is, gyártása 2010-ben indul. A Neoplannál elkészítettek egy komolyabb sorozatot a több mint 4,5 méter magas emeletes autóbuszból is, Dubaiba kerülnek a járművek.

Ács Tibor

Olyan, mintha TGS lenne, valójában azonban ez eggyel kisebb kategóriájú TGM beltere
 
A TGL és TGM sorozathoz a D08-as motor mindegyik teljesítményű kivitele rendelhető EEV kivitelben
 
Egy éven át hétköznapi üzemben tesztelték a soros hibrid üzemű autóbuszt
    

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás