Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Lexus IS F - Már itthon is!

A jóval több mint egy éve, a 2007-es Detroiti Autószalonon bemutatkozott Lexus IS F már a hazai piacon is elérhető.

A 100-as sprint 4,8 s. A 11,4 l/100 km-es vegyes fogyasztás és a 270 g/km-es CO2 kibocsátás vetélytársainál (Audi RS4, BMW M3) kedvezőbb

Az IS limuzinon alapuló, annak kifinomultságát megőrző, de kőkemény sportautóvá faragott izompacsirta nevében az F-betű a fejlesztés és a gyári tesztelés helyszínére, a Fuji Speedway versenypályára utal.

A 2003-óta ismert IS alapvonásai és hátsókerékhajtása jó alapként szolgált, a sportverzió persze mélyebb, szigorúbb spoilerezést, egyedi 19 colos, kovácsolt alufelniket és utóbbiak vállassága miatt jókora sárvédő szélesítéseket kapott. A Lexus tuningja korántsem csupán optikai, a motortérbe az 5,0 l-es V8-as blokk (423 LE, 505 Nm) és a 8 fokozatú, rekordgyorsasággal kapcsoló automata váltó egyaránt az LS-ből érkezett, mindkettő módosításokkal. Az elöl kettős keresztlengőkaros és hátul is független, többlengőkaros futóműveket természetesen stabilizátorok is kiegészítik, a fogasléces kormánymű 2,9 fordulatos.

Az emblémán túl hátulról egyedi kétszer kettes kipufogóvég és szolid légterelő is azonosítja az IS F sorozatot. Az idei éves eladási terv Magyarországon 5 példány

A gyáriak nem csupán a 4,8 másodperces 100-as sprintre, a 270 km/óránál szabályozott végsebességre büszkék, legalább ilyen súllyal említik a programozott akusztikai élményt: az alsóbb fordulat-tartományokban a kipufogó, középen már szívórendszer, feljebb pedig a motor orgánuma a meghatározó.

A sportos jelleg hangsúlyozása nem mosta ki teljesen a Lexus fejlesztőinek agyát, a veretes sportgép megalkotásakor is igyekeztek megtartani a

A kormányról is kapcsolható nyolcsebességes automata váltó a visszakapcsolásoknál vérpezsdítő gázfröccsökkel segíti a szinkronizálást

márkajelleghez szervesen kapcsolódó higgadt eleganciát, ha nem forszírozzuk, az IS F is igazi luxuslimuzin. Az alapfelszereltség ehhez passzoló: bőrkárpitozás, elektromos ülésállítás, ülésfűtés, sportmódot is kínáló kitörésgátló, 7 légzsák, xenonfény, első-hátsó parkolóradar, esőszenzor, kétzónás automata klíma, kulcs nélküli nyitás/indítás, MP3-as Mark Levinson hifi, DVD-navigáció, bluetooth kihangosító és még egy seregnyi extra alapáron jár a 21 050 000 forintért kínált IS F-hez. Opcióként csupán a napfénytető és az öt különböző (gyöngyház fehér, sötét gránit, ezüst, bordó, illetve fekete) fényezés, valamint a napfénytető választható.

További képeink

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás