Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Lexus GS - Önjáró

Egyféle karosszériával, két motorral bemutatkozott a harmadik GS-generáció.

Első oldal

Elegáns és sportos autó kanyarkövető fényszóróval, már itthon is árusítják
Jelentős piacot készül meghódítani a Lexus: Japánt. Augusztusban egy adott nap egy azonos órájában az ország 1500 új márkakereskedése nyit ki. Ezzel nevet és márkát vált a Toyota Aristo is, s a világ más részeihez hasonlóan a japán vásárlók is megismerhetik új nevén a Lexus GS-t. Az új padlólemezen megjelent modell ott még Toyota, itt Lexus, az 1991 óta létezett sorozat harmadik luxuslimuzin-generációja a felső-középkategóriában.

Elegáns az orr-kialakítása, kupésan lejt a hátulja, közte a korábbinál hosszabb, szélesebb és alacsonyabb a karosszéria a nagyobb tengely- és nyomtávolságú kerekeken. Ez a jövő Lexusait meghatározó L-stílus első darabja, ami a gyári filozófia szerint élvonalbeliséget és stílusbeli mélységet jelöl, a nem gyári megfigyelés szerint pedig azt mutatja, hogy a Lexus rég kinőtt a másfél évtized előtti Mercedes-utánzó korból, a típus a luxusautók között önjáró. Finom anyagok, többnyire bőrök burkolják az utasteret, a lábhely hátul is tekintélyes, a kényelmi felszerelés bőséges. A hatásvadászat eszköztára gazdag: a smart-kártyával közeledő vezető fényjátékkal találkozik, a spotlámpák egymás után világítják meg a kilincset, a küszöböt, a lábteret, az ülést. A tíz irányban elektromosan állítható elülső ülések fűtéssel, ventilátoros légkondicionálással is kiegészíthetők, alaptartozékuk az oldaltartás, a puha, széles lap és támla. A mostanra kifejlesztett csillapítási mechanizmus egyenlő sebességgel nyitja ki a hamu-, a kesztyű- és a pohártartók fedelét. Gondosan fejlesztették az utastéri zajcsillapítás eszköztárát, menet közben is lenyűgözően csöndes az utasfülke.

Az autó csak kismértékben szól a fényűzésről vagy a szemfényvesztésről, még ha a 8 colos képernyőn megjelenő tolatókamera-képet ide, s nem a biztonság kellékeihez soroljuk is. Megtehetjük, nélküle is marad elég a biztonsági tartozékok között. Például a tíz légzsák (a vezető után már az elülső utasnak is szériában jár a térdlégzsák)

A széles középkonzol érintőképernyőjén a fedélzeti információk mellett a navigáció, a Bluetooth-kapcsolat és a tolatóradar képe is megjelenhet
A motor kulcs nélkül, gombnyomásra indul, lehet V6 vagy V8, mindkettőtől szekvenciálisan is kapcsolható hatfokozatú váltón át jut el a nyomaték a hátsó kerekekhez. A váltó a vezetési stílus és az útviszonyok szerint képes módosítani programján. A kisebbik, új 3l-es erőforrás közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, változó a szívó- és a kipufogó-oldali szelepvezérlése is. A továbbfejlesztett 4,3 l-es emellett elektronikus fojtószelep-vezérlést is tartalmaz, ez a gázpedálállás mellett a sebességet és a fordulatszámot is figyelembe veszi, s a változó szelepvezérléssel összhangban optimalizálja a szelepegybenyitást, és ezzel lágy járást, rugalmasságot eredményez. Az elöl alumíniumból készült kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros felfüggesztést a 430-ban komfortosabb „normál” és keményebb „sport” csillapítási hangolásra kapcsolhatja a vezető.

Az autó valamennyi menetdinamikai eszközének és az elektromos szervokormány adatait együtt elemezve a VDIM járműdinamikai rendszer a megszokott beavatkozásokon túlmenően képes módosítani a kormányzás szögét is, például ha a két oldal kerekei másképp csúsznak meg az eltérő felületen, s a vezetőnek jól jön a segítség a korrekcióban. Az autó nagyon csöndesen, jól gyorsíthatóan fut, a rugózási komfort és az úttartás kényelme biztonságot sugall. Egyszerre csak egy akadály jelenik meg. Az ütközés a műanyag oszloppal kikerülhetetlen, de a vezető nem fékez. Az autó okosabb: az ütközésmegelőző biztonsági rendszer a próbapályán mutatja meg képességét (itthon nem kapható), az adaptív sebességtartóhoz tartozó radar (ez sem kapható), ugyanis pánikjelet ad, a számítógép pedig megfeszíti az elülsők övét, és készenlétbe állítja a pánikfékrendszert. A megismételt próbán késve fékezni kezdő vezetőnek segít a figyelmes autó, az oszlopot a késlekedés ellenére nem érintjük. A gép mind okosabb, a vezető lassanként majdcsak kiküszöbölhető lesz.        

F. A.

Az Auto2 2005/6-os számából.

Műszaki adatok

GS 300 GS 430
Henger-/szelepszám V6/24 V8/32
Hengerűrtartalom [cm3] 2995 4293
Furat x löket [mm] 87,5 x 83 91 x 82,5
Kompresszióviszony 11:01 10,5:1
Teljesítmény [LE/kW(f/min)] 249/183(6200) 283/208(5600)
Nyomaték [Nm(f/min)] 310(3500) 417(3500)
Hossz x szél. x mag. [mm] 4825x1820x 430
Tengelytáv [mm] 2850
Nyomtáv elöl/hátul [mm] 1535/1540
Csomagtartó [l] 430
Fékek elöl/hátul Tárcsa/Tárcsa
Gumiméret 225/50 R17 245/40 R18
Menetkész tömeg [kg] 1620–1660 1695–1735
Üzemanyagtartály [l] 71
Fogyasztás [l/100 km] városban 14,4 16,3
Fogyasztás [l/100 km] városon kívül 7,2 8,6
vegyes 9,8 11,4
Gyorsulás (0–100 km/h) [s] 7,2 6,1
Végsebesség [km/h] 240 250

Az Auto2 2005/6-os számából.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás