Bemutatók
2009. március 16. hétfő, 00:52
Lexus GS - Önjáró
Egyféle karosszériával, két motorral bemutatkozott a harmadik GS-generáció.
Első oldal
![]() | |
| |
Elegáns az orr-kialakítása, kupésan lejt a hátulja, közte a korábbinál hosszabb, szélesebb és alacsonyabb a karosszéria a nagyobb tengely- és nyomtávolságú kerekeken. Ez a jövő Lexusait meghatározó L-stílus első darabja, ami a gyári filozófia szerint élvonalbeliséget és stílusbeli mélységet jelöl, a nem gyári megfigyelés szerint pedig azt mutatja, hogy a Lexus rég kinőtt a másfél évtized előtti Mercedes-utánzó korból, a típus a luxusautók között önjáró. Finom anyagok, többnyire bőrök burkolják az utasteret, a lábhely hátul is tekintélyes, a kényelmi felszerelés bőséges. A hatásvadászat eszköztára gazdag: a smart-kártyával közeledő vezető fényjátékkal találkozik, a spotlámpák egymás után világítják meg a kilincset, a küszöböt, a lábteret, az ülést. A tíz irányban elektromosan állítható elülső ülések fűtéssel, ventilátoros légkondicionálással is kiegészíthetők, alaptartozékuk az oldaltartás, a puha, széles lap és támla. A mostanra kifejlesztett csillapítási mechanizmus egyenlő sebességgel nyitja ki a hamu-, a kesztyű- és a pohártartók fedelét. Gondosan fejlesztették az utastéri zajcsillapítás eszköztárát, menet közben is lenyűgözően csöndes az utasfülke.
Az autó csak kismértékben szól a fényűzésről vagy a szemfényvesztésről, még ha a 8 colos képernyőn megjelenő tolatókamera-képet ide, s nem a biztonság kellékeihez soroljuk is. Megtehetjük, nélküle is marad elég a biztonsági tartozékok között. Például a tíz légzsák (a vezető után már az elülső utasnak is szériában jár a térdlégzsák)
![]() | |
| |
Az autó valamennyi menetdinamikai eszközének és az elektromos szervokormány adatait együtt elemezve a VDIM járműdinamikai rendszer a megszokott beavatkozásokon túlmenően képes módosítani a kormányzás szögét is, például ha a két oldal kerekei másképp csúsznak meg az eltérő felületen, s a vezetőnek jól jön a segítség a korrekcióban. Az autó nagyon csöndesen, jól gyorsíthatóan fut, a rugózási komfort és az úttartás kényelme biztonságot sugall. Egyszerre csak egy akadály jelenik meg. Az ütközés a műanyag oszloppal kikerülhetetlen, de a vezető nem fékez. Az autó okosabb: az ütközésmegelőző biztonsági rendszer a próbapályán mutatja meg képességét (itthon nem kapható), az adaptív sebességtartóhoz tartozó radar (ez sem kapható), ugyanis pánikjelet ad, a számítógép pedig megfeszíti az elülsők övét, és készenlétbe állítja a pánikfékrendszert. A megismételt próbán késve fékezni kezdő vezetőnek segít a figyelmes autó, az oszlopot a késlekedés ellenére nem érintjük. A gép mind okosabb, a vezető lassanként majdcsak kiküszöbölhető lesz.
F. A.
Az Auto2 2005/6-os számából.
Műszaki adatok
GS 300 | GS 430 | |
Henger-/szelepszám | V6/24 | V8/32 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 2995 | 4293 |
Furat x löket [mm] | 87,5 x 83 | 91 x 82,5 |
Kompresszióviszony | 11:01 | 10,5:1 |
Teljesítmény [LE/kW(f/min)] | 249/183(6200) | 283/208(5600) |
Nyomaték [Nm(f/min)] | 310(3500) | 417(3500) |
Hossz x szél. x mag. [mm] | 4825x1820x 430 | |
Tengelytáv [mm] | 2850 | |
Nyomtáv elöl/hátul [mm] | 1535/1540 | |
Csomagtartó [l] | 430 | |
Fékek elöl/hátul | Tárcsa/Tárcsa | |
Gumiméret | 225/50 R17 | 245/40 R18 |
Menetkész tömeg [kg] | 1620–1660 | 1695–1735 |
Üzemanyagtartály [l] | 71 | |
Fogyasztás [l/100 km] városban | 14,4 | 16,3 |
Fogyasztás [l/100 km] városon kívül | 7,2 | 8,6 |
vegyes | 9,8 | 11,4 |
Gyorsulás (0–100 km/h) [s] | 7,2 | 6,1 |
Végsebesség [km/h] | 240 | 250 |
Az Auto2 2005/6-os számából.
Comments
Címkék: gs-generáció.
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...