Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Le Mans Classic 2008 - A híres 72 órás

Kétévente, július közepén egy hétvégére a veteránoké a neves francia pálya.

Már a helyszín sem akármi: Le Mans, Párizstól délnyugatra, szűk kétórányi vonatútra. 1923 óta minden évben itt rendezik a legendás 24 órás versenyt. A több mint 13 kilométeres körön szinte egész évben bőgnek a motorok, de a 24 órás után vitathatatlanul a nem is túl régi Le Mans Classic a legizgalmasabb és legnemesebb versengés.

Úgy tűnik, a franciák megirigyelték az angolok sikereit, és a Goodwoodi Sebességfesztivál mintájára – igaz, egyelőre csak kétévente – egy teljes hétvégére megnyitják a pályát a veteránosok, az öreg gépek és a rajongók előtt. A 2008-as már a negyedik volt, s a 2006-os hetvenezres nézőszámból és a pálya körüli tömegből kiindulva a bámészkodók idén legalább száz-százhúszezren voltak.

Íme, egy a híres Ford GT40-esek közül. 4,7 literes V8-as hajtja őket, és 1966 és 1969 között négyszer is győztek a Le Mans-on
 
Porsche 911T 1968-ból. A T, az izmosabb 911S testvérmodellje volt, kétliteres, hathengeres, léghűtéses boxere 110 lóerős
 
Szép és ritka AC Greyhound, finoman aston martinos vonalakkal. 1959 és 1963 között gyártották, 2,0 és 2,2 literes soros hathengeresekkel. Összesen 83 darabot
    

  

Csodaszép svájci panorámatetős FBW busz 1952-ből
 
1969-es Abarth 1000 SP a depóban. Egyliteres négyhengeres hajtja
 
Mindent visz, legalábbis a 70-es évek autóskártyáiban. Az 1961-es Lola T70 5,0 literes V8-asa több mint 400 lóerős
    

  

A rövid életű angol Chevron egykor utcai autókat is gyártott, a Le Mans-i versengésbe 1968-ban szállt be ezzel a Ford-motoros négyhengeressel
 
1967-es Porsche 907, 2,0 literes hathengeres boxerrel, 220 ló, 302 km/óra
 
Egy néző 1954-es, szép, angolzöld AC Bristolja (mögötte egy szuperritka 275-ös Ferrari kabrió látható). Ez a soros hathengeres kétliteressel hajtott modell adta a későbbi bivalyerős V8-as Cobrák alapját
    

 

 

 
Motorcsere egy 356-os Porschén, futamszünetben
 
Gyönyörű, 30-as évekbeli Hispano Suiza a parkolóban. Egy nézőé
 
A verseny legöregebbje, a Ford 1923-as T-modellje éppen a depóba áll. 2,0 literes négyhengeres mozgatja
    

 

 
Rajt az egykori ceremónia szerint; a versenyzők a rajtjelre autójukhoz futnak, indítanak, és nyomás… Ma már nem így rajtol a 24 órás „nagy” Le Mans, de a Classicon ez fontos show-elem
 
Ilyen szépen kidolgozott, benzinmotoros replikákban versenyezhettek a gyerekek, korhű öltözékben
 
Az angol Singer klub rögtönzött kiállítása. A kis kétüléseseket egyliteres, 9 lóerős motorocska hajtja, de ez nem akadályozta meg őket abban, hogy 1936-ban a Le Mans-on is induljanak velük
    

SZG

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás