Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Le Mans 24 órás verseny - Hány az óra dízel úr?

Az Audi nyerni és sporttörténetet írni is akar

650 lóerő, 1100 Nm
650 lóerő, 1100 Nm

Az Audi dízel motoros autóval indul a június 17-én rajtoló 24 órás Le Mans-i versenyen, nemcsak a végső győzelemre hajtva, hanem azzal a szándékkal is felfűtve, hogy az elsők legyenek, akik a világ leghíresebb autóversenyét dízel motoros autóval nyerik. Céljuk elérésehez valóságos motor gólemet raktak a kétüléses, könnyűfém versenyautóba. Az öngyújtós bestia 12 hengeres, V elrendezésű, biturbóval lélegeztetett, 5,5 literes és 650 lóerőt tud. De ami ennél sokkal fontosabb, hogy 1100 Nm-es nyomatéka kaminonokat, autóbuszokat is megszégyenít.

Jellemző, hogy az Audi Forma-1-es fékpadját át kellet építeni, hogy fejleszteni tudják az aludögöt. A Michelin spéci gumikat tervezett a hátsó kerekekre, hogy a nyomatéközön ne vesszen kárba a rossz tapadással vagy az abroncsok szétolvadásával. A motorra jellemző, hogy már alapjáraton is rekordnyomatékot ad le, de a csúcsra járatáshoz is elég 3000-5000 közé pörgetni. A tesztelők és a versenyzők elmondták, hogy át kell állítani benzinmotorra kihegyezett érzékszerveiket, mivel a dízel monstrum csendes és nincs vibrációja.

V12 TDI
V12 TDI

Június 4-én megtartották az egyetlen tesztet, amit a versenypályán engedélyeztek számukra, majd ezt követően a motorokat, váltókat isnét elemeikre szedték szét. Tegnap a Le Mans melletti Bugatti pályán állították be a motorokat a kvalifikációra és a versenyre. Az Audinál nem tartják prototípus versenynek a francia kalandot. Az autó a próbaversenyen, a 12 órás sebringi (USA) futamon már nyert, viszont büszkék lennének, ha a legendás pályán is az első helyen végeznének.

A verseny 17 órakor kezdődik, egy órás csúszással a megszokotthoz képest, a németországi foci vébé Portugál-Irán meccse kielőzi az autókat.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás