Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Kupé-kabrió Volkswagen: már nálunk is

Újdonságainak együttes bemutatására invitálta a sajtót nemrégiben a Volkswagen.

Bevezető

Passat, Touran, Golf GT, Eos – balról jobbra

Magyarországon először mutatta meg magát a Eos kupé-kabrió és a CrossPolo, a Volkswagen két idei sztárja. A bemutató alkalmat adott a vezérképviseletnek, hogy büszkélkedjen az Év Motorja versenyen kategóriájában győzelmet hozó 1,4 literes turbós, kompresszoros közvetlen befecskendezéses benzinesével és immár 170 lóerős 2.0 PD TDI turbódízelével is.

Volkswagen Eos

Az elektromos tetőmozgatás 25 másodperc alatt csomagolja el az üveg tolótetőt is adó keménykalapot

Négyszemélyes, a Passat és a Golf közé pozícionált, méreteiben (hossz x szélesség x magasság: 4410x1790x1440) a Passáthoz közelítő kupé-kabrióját a napkelte görög istenéről nevezte el a Volkswagen. A kabrió keményteteje öt részből áll, felső része hátratolható sötétített üveg, oldalsó keretei a hátsó ülések mellé hajlanak.

A négy elektromos ablak alapáron jár, a feláras extralistáról prémium-osztályosra formálható a beltér

Az átváltozás teljesen elektronikusan, 25 másodperc alatt történhet, a nyitott tetővel 205, csukottként 380 literes csomagtérben kemény héj választja le a tető üregét. A keménytetős kabrió egyetlen szereltsége alapként kínálja a légkondit, a tető és az ablakok elektromos mozgatását, a 16 colos alukerekeket, a ködfényszórókat, valamint a kormány és a váltógomb bőr borítását. A motorpaletta öt benzineséhez (1.6 FSI: 115 LE, 2.0 FSI: 150 LE, 2.0 FSI Turbo: 200 LE, 3.2 V6 FSI: 250 LE) és 2.0 literes (140 LE) részecskeszűrős PD TDI turbódízeléhez hat gangos váltók kapcsolódnak, a V6-os alapáron, a kétliteresek felárért a dupla kuplungos DSG automatát kapják. A hazai kínálatban egyelőre a 2.0 literes közvetlen befecskendezéses benzines (140 LE) és annak turbós változata (200 LE), valamint a részecskeszűrővel szerelt a 2.0 PD TDI (140 LE) turbódízel érhető el. Hamarosan érkezik az 1,6 literes 115 lovas közvetlen befecskendezésű benzines is, utóbbi indulóára 6,3 millió forint lesz, konkurenseihez mérten jónak mondható a dízel 6,9 milliós ára.

Volkswagen CrossPolo

Az emelt futóművel szerelt CrossPolo 17 colos alukerekein terepezésre alkalmatlan gumik feszülnek

A bázis modellt tavaly tavasszal frissítő új Polo orr az emelt futóművű, korábban Fun néven kínált változatot nevében is megújította. A CrossPolo lámpái az alapról ismerősek, az orr és a farkép az átrajzolt lökhárítókkal és köténylemezekkel szabadidőautós jegyeket ad.

A kétszínű beltér a karosszéria fényezésével harmonizál

A küszöböket, az ajtók és az elülső, valamint a hátsó szoknyák alsó részét fényezetlen műanyagbetétek burkolják. A futómű 15 milliméterrel van az alap Polókénál magasabban, a hasnövekedés a terepjárásra teljes mértékben alkalmatlan 215/40-es abroncsokat hordó 17 colos könnyűfém kerekekkel 32 milliméter. A fémszínű alsólégbeömlő és külső tükörpár, valamint a könnyűfém pedálok egyaránt a sportosságra hajtanak, a feltűnést hat új élénk szín is fokozza. A beltér a kárpitok – fényezéstől függő – színével, az elülső ülések oldalzsebeivel és a CrossPolo-hoz passzoló váltógombjával, valamint kézifék-fogantyújával ad többletet. A hazai motorpaletta az automata váltóval is kapható 1,4-es (75 LE) benzinessel nyit, dízel szintén 1,4-es, 70 és 100 lóval kapható. A CrossPolo indulóára 3,7 millió forint, a 100 lovas dízel kevéssel öt millió felett van.

Nyerő motorok

A Touran esetében sem külső, sem belső jel nem utal a turbós, kompresszoros motorra

A turbós és kompresszoros 1,4-es még alacsonyabb teljesítményű változatával is 9,8 másodperc alatt 100 km/órás sebességre viszi a jelentős homlokfelületű Touran-t, 200 km/órás végsebességet és 7,5 literes átlagfogyasztást ígér. A két feltöltő eltérő elve miatt (alacsony fordulaton csak a kompresszor, közepesen már a turbó is, a felsőbb fordulatszám tartományokban csak a turbó dolgozik) egyenletes nyomatékleadást ad, a motor 220 Newtonméteres csúcsnyomatéka már 1750-es fordulaton élvezhető. A 1,4-es TSI erősebb, 170 lovas, 240 Newtonméteres változata 7,9 másodperc alatt százra mozdítja a Golft GT-t, 220 km/órás sebességig viheti, miközben 7,2 literes átlagfogyasztást ígér. Az erősebbik TSI csúcsteljesítményéhez már 98-as oktánszámú üzemanyagot igényel, de üzemel 95-össel is.

A Volkswagen legújabb, immár 170 lóerős, s 350 Newtonmétert adó 2.0 PD TDI turbódízele a Golf, a Touran és a Passat motorkínálatába is bekerült. A 2200 bar befecskendezési csúcsnyomással dolgozó turbódízel nyomatékacsúcsa 1750 és 2500-as motorfordulat között élvezhető, kipufogógázát részecskeszűrő tisztítja. A sportos menetteljesítményeket visszafogott fogyasztással párosító PD TDI a Golfot 8,2 másodperc alatt viszi 100 km/órára, 220 km/óráig viheti, miközben 6,1 liter/100 km átlagfogyasztást ígér. Ugyanezen számok a Touran esetében 9,0 s, 214 km/óra és 6,6 liter/100 km, a Passátnál 8,6 s, 223 km/óra, illetve 6,5 l/100 km.

További képeink

Kattintson ide további képeink megtekintéséhez

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás