Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Közlekedés Indiában - Sok dudás egy csárdában

Az indiai közlekedés olyan, mint egy üldözős számítógépes játék. Csak itt minden valódi.

Képekben

Amíg a szem ellát, autók és kapuk. Az üzemeltető „megfogó embereket” is alkalmaz: aki átjutott a sorompós fizetőponton, még számíthat a feketébe öltözött ellenőrök kukacoskodására, hogy valóban annyit fizetett-e, amennyi az autója alapján indokolt
 
Helyi gyártású Honda motor, Hindustan Ambassador némi lámpatuninggal és motoriksa száguld Delhi belvárosában
 
A rendőrségi csapatszállító és az elefántok jól megférnek egymás mellett. Az állatok hosszú szertartás után emelkednek fel, és komótosan kelnek útra. A többi közlekedő türelmes a behemótokkal, legfeljebb néhányszor dudálnak, akkor is csak megszokásból
    

  

Elképesztő teherautók róják az utakat. A többségük Tata-gyártmány, de úgy tűnik, az indiai mamut csak az alvázat és a motort szállítja, a fülkét mindenki saját ízlése szerint készíti el. Alig van ablakfelület, de csicsából nincs hiány
 
Ez a busz 60-70 embert visz, de úgy néz ki, mintha a roncstelep olvasztójából mentették volna ki.
 
Nem trükkfelvétel: a gumi szakadt és rojtos. Talán az ilyen hibák miatt használja a biztonsági övet szinte minden sofőr.
    

 

 

Ketten ülnek a motoron, de csak a férfin van bukósisak. Nőkön nem láttunk védőfelszerelést, talán Visnu vagy Siva védelmében bíznak?
 
Megszámolni sem lehet, hányan kapaszkodtak fel a riksára. Ezekkel ugyanúgy közlekednek a szűk sikátorokban, mint a sztrádán. Többségük Bajaj- (helyi motorgyártó óriás), de láttunk Piaggio-gyártmányt is
 
Négysávos úton igyekszik a traktor, lehetnek vagy harmincan a platón. A látottak alapján közlekedési szabályok nincsenek, s a rendőr sem törődik az úton levőkkel
    

  

Az emberi erővel hajtott riksák gyakran szállítanak csomagot is. A régi Delhi piacához képest a józsefvárosi kínai piac szellős sétány
 
Ilyen bádogdobozokban szállítják az elkészült autókat. Vajon mekkora a szállítási sérültek aránya?
 
Egy kis dugó, hátulnézetből, motoriksahaddal. Van olyan lámpa, ami 5-8 percig is pirosat mutat. Délután és este szinte lehetetlen közlekedni
    

  

Delhi külvárosa, ide már nem jutott szilárd burkolat. Suzukiból van a legtöbb, évente mintegy hétszázezret ad el a Maruti. Középen a Wagon R felfrissített változata
 
Motorszerviz Udaipurban. A szakik egyszerűen elfektetik a robogókat, és úgy állnak neki a motor vagy a váltó javításának. Bajaj, Suzuki és Honda a legnépszerűbb gyártmányok
 
Előtérben az ázsiai piacra szánt Toyota, Tata Indica és Hindustan Ambassador. Suzukiból van a legtöbb, de a Hyundai i10 és az Atos is szerves részei az utcaképnek
    

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás