Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Kötelező biztosítás 2006 - Megéri váltani?

Kevesebb, mint egy hónapja van az autótulajdonosoknak, hogy eldöntsék: a jelenlegi biztosítójuknál maradnak, vagy új társaságnál kötik meg 2006-ra a kötelező biztosítást.

Amit a kötelező biztosításról tudni érdemes

Megéri átböngészni az ajánlatokat. Egy jó döntéssel tízezreket spórolhatunk a következő évben
A gépjárművekhez kapcsolódó kötelező felelősség biztosítás rendszere sajátos. Az év utolsó előtti hónapjában teszik közzé a cégek a következő esztendőre vonatkozó tarifákat, és – hacsak nem autóvásárlásáról van szó – kizárólag ebben az időszakban lehet társaságot váltani. Az autós december 1-ig húzhatja a döntést, hogy marad-e a régi helyen (ez esetben nem kell tennie semmit, szerződése automatikusan tovább él), vagy átvált egy kedvezőbb díjra. Ez az a dátum, ameddig az addigi biztosítóhoz be kell érkeznie a lemondó nyilatkozatnak; tehát, ha postán adja fel valaki a kérelmet, legalább a végső határidő előtt két-három nappal korábban küldje el a nyilatkozatát, hogy az december 1-re be is érkezzen.
Amennyiben a postára bízzuk a kézbesítést, lehetőség szerint az ajánlott levél formátumot válasszuk, de célszerűbb személyesen bevinni a társaságok ügyfélszolgálatára a lemondást, úgy biztosan nem keveredik el a papír.

Aki lekésik, és abban a hitben lép át egy másik biztosítóhoz, hogy rendben felmondott a régi helyen, rosszul jár. Tovább él a régi szerződés, az új pedig semmissé válik. Elveszik az addig megszerzett bonusz fokozat, és a régi társaságnál kell újból kopogtatni. Más biztosító nem áll majd szóba a hibázó járműtulajdonossal.

A váltásnál el kell kérni az úgynevezett kártörténeti igazolást az addigi biztosítótól, amely azt mutatja az új „partnernek”, hogy milyen az autós múltja, okozott-e kárt, milyen bonusz vagy malusz kategóriában van. Ezt a dokumentumot a szerződést követően legfeljebb 90 napig várja a cég. Ha addig nem kapja meg, visszasorolják a figyelmetlen tulajdonost a legrosszabb és legköltségesebb malusz 4-es kategóriába.
Az új szerződés megkötésére nem csak ezt az egy hónapot adják, egész december folyamán megköthető a kötelező.

Ennyit a szabályokról, nézzük, hogyan változtak a tarifák. A társaságok honlapjain vagy az internetes alkuszok oldalain böngésző autós azt láthatja, hogy a jövő évi díjtáblák összegei a kárt nem okozó vezetők számára többnyire kedvezőbbé váltak, a „fegyelmezett” sofőrök nagy eséllyel találnak maguknak eddigi biztosítójuknál jobb ajánlatot. A tavaly még kevésbé jelentős kedvezményeket nyújtó online alkuszcégek most több társaság ajánlata mellé tesznek 5-10 százalékos engedményt, de ennél nagyobb nyereséget is elérhet a neten keresztül biztosítót váltó ügyfél: a MÁV biztosító 30 százalékot hagy az autós vagy motoros zsebében, ha nála kötnek a világhálón keresztül. A 2005-re még nem éppen baráti összegekkel operáló társaság piacszerzési hadműveletbe kezdett, és főleg a fiatal fővárosi vezetőknek kedvez díjaival. Általánosságban elmondható, hogy a biztosítóknál inkább kedvezőbb díjakat találni, mint tavaly, a verseny nem engedett áremelést, vagy ha igen, csak minimális mértékűt.

Az Autó2 pontos számításokat is végzett, hogy az idei összegekhez képest a 2006-os tarifák milyen kiadásokkal terhelik egy család költségvetését. Három példát készítettünk: egy 26 éves szegedi hölgy, egy 35 éves budapesti férfi, és egy 55 éves dorogi férfi volt a képzeletbeli biztosított, autóik sorrendben egy Opel Corsa 1.0 (2002), egy Ford Focus 1.6 (2005) és egy Peugeot 407 2.0 HDI (2004) voltak. Az egyszerűség kedvéért A0-as besorolást választottunk, csekkes, negyedéves befizetést vállaltunk, és semmilyen kedvezményre nem tartottunk igényt. A táblázatokat a netrisk biztosítási alkusz oldalain található programmal készítettük.

Karner Miklós

Példaszámítás: Ford Focus 1.6 (2005)

Kötelező biztosítás: Ford Focus 1.6 (2005). 35 éves, budapesti férfi tulajdonos, A0-ás besorolás, 10 éves vezetői engedély, csekkes, negyedéves fizetés*  
 
2005
2006
Aegon 91 200 92 352
Allianz Hungária
96 480
92 160
Generali
84 552
95 544
Groupama 86 625 80 000
Köbe**
114 975
71 905
OTP Garancia 111 360
95 076
TIR 80 568 77 987
Union 81 067 80 184
Uniqa 132 771 95 408
MÁV**
Nincs számítás
68 970
Posta
Nincs számítás
89 200
K&H
Nincs számítás
83 184
*a Netrisk online alkusz kalkulációja alapján
** A Köbe 1200 Ft, a MÁV 2000 Ft éves tagdíjat kér
A legjobb ajánlat

Példaszámítás: Opel Corsa 1.0 (2000)

Kötelező biztosítás: Opel Corsa 1.0 (2002). 26 éves, szegedi hölgy tulajdonos, A0-ás besorolás, 5 éves vezetői engedély, csekkes, negyedéves fizetés*
 
2005
2006
Aegon
51 840
51 084
Allianz Hungária
58 320
58 262
Generali
57 900
60 844
Groupama
46 515
45 030
Köbe**
31 390
28 470
OTP Garancia
45 600
42 670
TIR
77 760
80 250
Union
44 789
49 443
Uniqa
61 105
65 015
MÁV**
Nincs számítás
22 872
Posta
Nincs számítás
36 908
K&H
Nincs számítás
39 312
*a Netrisk online alkusz kalkulációja alapján
** A Köbe 1200 Ft, a MÁV 2000 Ft éves tagdíjat kér
A legjobb ajánlat

Példaszámítás: Peugeot 407 2.0 HDI (2004)

Kötelező biztosítás: Peugeot 407 2.0 HDI (2004). 55 éves, dorogi férfi tulajdonos, A0-ás besorolás, 35 éves vezetői engedély, csekkes, negyedéves fizetés*
 
2005
2006
Aegon 51 120
54 000
Allianz Hungária
86 160
96 960
Generali
67 824
76 644
Groupama 47 250 48 100
Köbe**
51 100
50 735
OTP Garancia 63 888
51 916
TIR 41 256 42 444
Union 60 800 54 124
Uniqa 49 872 52 864
MÁV**
Nincs számítás
53 742
Posta
Nincs számítás
42 370
K&H
Nincs számítás
55 452
*a Netrisk online alkusz kalkulációja alapján
** A Köbe 1200 Ft, a MÁV 2000 Ft éves tagdíjat kér
A legjobb ajánlat

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás