Aktuális
Kötelező biztosítás 2006 - Megéri váltani?
Kevesebb, mint egy hónapja van az autótulajdonosoknak, hogy eldöntsék: a jelenlegi biztosítójuknál maradnak, vagy új társaságnál kötik meg 2006-ra a kötelező biztosítást.
Amit a kötelező biztosításról tudni érdemes
![]() | |
| |
Amennyiben a postára bízzuk a kézbesítést, lehetőség szerint az ajánlott levél formátumot válasszuk, de célszerűbb személyesen bevinni a társaságok ügyfélszolgálatára a lemondást, úgy biztosan nem keveredik el a papír.
Aki lekésik, és abban a hitben lép át egy másik biztosítóhoz, hogy rendben felmondott a régi helyen, rosszul jár. Tovább él a régi szerződés, az új pedig semmissé válik. Elveszik az addig megszerzett bonusz fokozat, és a régi társaságnál kell újból kopogtatni. Más biztosító nem áll majd szóba a hibázó járműtulajdonossal.
A váltásnál el kell kérni az úgynevezett kártörténeti igazolást az addigi biztosítótól, amely azt mutatja az új „partnernek”, hogy milyen az autós múltja, okozott-e kárt, milyen bonusz vagy malusz kategóriában van. Ezt a dokumentumot a szerződést követően legfeljebb 90 napig várja a cég. Ha addig nem kapja meg, visszasorolják a figyelmetlen tulajdonost a legrosszabb és legköltségesebb malusz 4-es kategóriába.
Az új szerződés megkötésére nem csak ezt az egy hónapot adják, egész december folyamán megköthető a kötelező.
Ennyit a szabályokról, nézzük, hogyan változtak a tarifák. A társaságok honlapjain vagy az internetes alkuszok oldalain böngésző autós azt láthatja, hogy a jövő évi díjtáblák összegei a kárt nem okozó vezetők számára többnyire kedvezőbbé váltak, a „fegyelmezett” sofőrök nagy eséllyel találnak maguknak eddigi biztosítójuknál jobb ajánlatot. A tavaly még kevésbé jelentős kedvezményeket nyújtó online alkuszcégek most több társaság ajánlata mellé tesznek 5-10 százalékos engedményt, de ennél nagyobb nyereséget is elérhet a neten keresztül biztosítót váltó ügyfél: a MÁV biztosító 30 százalékot hagy az autós vagy motoros zsebében, ha nála kötnek a világhálón keresztül. A 2005-re még nem éppen baráti összegekkel operáló társaság piacszerzési hadműveletbe kezdett, és főleg a fiatal fővárosi vezetőknek kedvez díjaival. Általánosságban elmondható, hogy a biztosítóknál inkább kedvezőbb díjakat találni, mint tavaly, a verseny nem engedett áremelést, vagy ha igen, csak minimális mértékűt.
Az Autó2 pontos számításokat is végzett, hogy az idei összegekhez képest a 2006-os tarifák milyen kiadásokkal terhelik egy család költségvetését. Három példát készítettünk: egy 26 éves szegedi hölgy, egy 35 éves budapesti férfi, és egy 55 éves dorogi férfi volt a képzeletbeli biztosított, autóik sorrendben egy Opel Corsa 1.0 (2002), egy Ford Focus 1.6 (2005) és egy Peugeot 407 2.0 HDI (2004) voltak. Az egyszerűség kedvéért A0-as besorolást választottunk, csekkes, negyedéves befizetést vállaltunk, és semmilyen kedvezményre nem tartottunk igényt. A táblázatokat a netrisk biztosítási alkusz oldalain található programmal készítettük.
Karner Miklós
Példaszámítás: Ford Focus 1.6 (2005)
Kötelező biztosítás: Ford Focus 1.6 (2005). 35 éves, budapesti férfi tulajdonos, A0-ás besorolás, 10 éves vezetői engedély, csekkes, negyedéves fizetés* | ||
2005 | 2006 | |
Aegon | 91 200 | 92 352 |
Allianz Hungária | 96 480 | 92 160 |
Generali | 84 552 | 95 544 |
Groupama | 86 625 | 80 000 |
Köbe** | 114 975 | 71 905 |
OTP Garancia | 111 360 | 95 076 |
TIR | 80 568 | 77 987 |
Union | 81 067 | 80 184 |
Uniqa | 132 771 | 95 408 |
MÁV** | Nincs számítás | 68 970 |
Posta | Nincs számítás | 89 200 |
K&H | Nincs számítás | 83 184 |
*a Netrisk online alkusz kalkulációja alapján | ||
** A Köbe 1200 Ft, a MÁV 2000 Ft éves tagdíjat kér | ||
A legjobb ajánlat |
Példaszámítás: Opel Corsa 1.0 (2000)
Kötelező biztosítás: Opel Corsa 1.0 (2002). 26 éves, szegedi hölgy tulajdonos, A0-ás besorolás, 5 éves vezetői engedély, csekkes, negyedéves fizetés* | ||
2005 | 2006 | |
Aegon | 51 840 | 51 084 |
Allianz Hungária | 58 320 | 58 262 |
Generali | 57 900 | 60 844 |
Groupama | 46 515 | 45 030 |
Köbe** | 31 390 | 28 470 |
OTP Garancia | 45 600 | 42 670 |
TIR | 77 760 | 80 250 |
Union | 44 789 | 49 443 |
Uniqa | 61 105 | 65 015 |
MÁV** | Nincs számítás | 22 872 |
Posta | Nincs számítás | 36 908 |
K&H | Nincs számítás | 39 312 |
*a Netrisk online alkusz kalkulációja alapján | ||
** A Köbe 1200 Ft, a MÁV 2000 Ft éves tagdíjat kér | ||
A legjobb ajánlat |
Példaszámítás: Peugeot 407 2.0 HDI (2004)
Kötelező biztosítás: Peugeot 407 2.0 HDI (2004). 55 éves, dorogi férfi tulajdonos, A0-ás besorolás, 35 éves vezetői engedély, csekkes, negyedéves fizetés* | ||
2005 | 2006 | |
Aegon | 51 120 | 54 000 |
Allianz Hungária | 86 160 | 96 960 |
Generali | 67 824 | 76 644 |
Groupama | 47 250 | 48 100 |
Köbe** | 51 100 | 50 735 |
OTP Garancia | 63 888 | 51 916 |
TIR | 41 256 | 42 444 |
Union | 60 800 | 54 124 |
Uniqa | 49 872 | 52 864 |
MÁV** | Nincs számítás | 53 742 |
Posta | Nincs számítás | 42 370 |
K&H | Nincs számítás | 55 452 |
*a Netrisk online alkusz kalkulációja alapján | ||
** A Köbe 1200 Ft, a MÁV 2000 Ft éves tagdíjat kér | ||
A legjobb ajánlat |
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...