Aktuális
Koni FSD - Rázcsillapítás újszerűen
Hollandiában mutatták be a lengéscsillapító király újdonságát: az FSD a rázkódás függvényében, elektronika és külső vezérlés nélkül keményíti csillapítását, így egyszerre nyújt kényelmes autózást és biztos útfogást.
Bemutató
![]() | |
| |
A mesésen hangzó gyári információk hiteleként a nemzetközi bemutatón 8 pár különböző autó (Audi A4, BMW 1-es, BMW 3-as, Mercedes E-osztály, Mini Cooper, Seat Altea, Volkswagen Golf V, Volvo S80) sorakozott gyári lengéscsillapítóval és a Koni FSD-vel szerelve. A közvetlenül egymás utáni, azonos tesztúton (szlalom-pályán, mesterséges bukkanókon, majd a hollandiai Zandvoort-i, volt Forma-1-es pályán) futott próbakörökön az újdonság érezhetően, valóban jobb volt a gyári rendszereknél. Az autók rendre kezesebbek, kényelmesebbek, stabilabbak lettek, a különbségek mértéke természetesen autónként változott.
![]() | |
| |
A 4 darabos, teljes készletben árult rendszer ára autótól függően 500-635 euró között mozog, a 120-150 ezer forintos ár a minőségi Koni kínálatban nem kimagasló és számos márka gyári áraihoz képest sem észtvesztő. A minőségről és sajnos a hazai utakról is árulkodóak a garanciális feltételek: míg Európa nyugatibb részein, például Németországban teljes élettartamra vonatkozó garancia él a Koni lengéscsillapítókra, nálunk 3 évig jótáll a gyártó. Ez is az élvonalba hozza a Konit, ahogyan az FSD-rendszer kényelem és komfort párosítása is. Gyári szerelésben egyelőre csupán a Lamborghini Gallardo kapja a Koni FSD-t, de a hollandiai bemutatón Fritz Altorf-tól, az FSD vezető fejlesztőjétől megutdtuk, hogy már (egyelőre ismeretlen) tömegmárkákkal is előkészületben vannak a gyári beépítések. A rendszer egyelőre a négykerékmeghajtású, légrugós vagy szabályozott hasmagasságú autókhoz nem elérhető; az Audi A3, A3 Sportback, A4, A4 Avant, A6; BMW 1-es, 3-as, 5-ös sorozathoz; Mercedes E-osztályhoz; Mini One, Cooper, Cooper S; Saab 9-3 Sportsedan; Seat Altea, Toledo; Volkswagen Golf V és Golf Plus modellekhez kapható az új autók közül, a használtakhoz egyelőre csupán a Hollandiában igen népszerű Volvókhoz, a ’97-’99 közötti S70, V70 pároshoz, a ’97-2002 közötti C70 kabrióhoz, valamint a ’92-’97 közötti 850-es sorozathoz kaphatók FSD lengéscsillapítók.
Tapasztalatok
![]() | |
| |
Saját próbánk is bizonyította, hogy a jellemzően vagy kényelemre vagy biztosabb, sportosabb útfogásra és pontos irányíthatóságra hangolt gyári futómű-karekterisztikákat csupán a lengéscsillapítók FSD-re cserélésével tudták az eredeti erények megtartásával még komfortosabbra és még biztonságosabbra hangolni. A különbségek a kisebb és olcsóbb autók esetében mutatkoztak jelentősebbnek, de még a prémium márkák modelljeinél is – főként irányíthatóságban – jelentős előrelépést hozott a Koni FSD rendszere. A futási kényelem jelentős finomodását adhatja így az FSD, ára a Koni híresen jó minőségével, hosszú élettartamával és garanciájával már-már vonzónak nevezhető. Jelentős csáberő, hogy beépítése egyetlen vonásával sem tér el bármely hagyományos csillapítóétól, így a gyári csillapítókkal elégedetlenek könnyű szerrel tehetik próbára.
Katona Mátyás
Képgaléria
Tekintse meg a bemutatón készült fényképeinket!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...