Bemutatók
Kia Rio - Riói kaland
A Rio második generációja Európa meghódítására készül. Sikere nem a hardveren, hanem az áron múlik majd.
![]() | |
| |
A Kia másképpen csinálja – míg az autógyárak általában méretnöveléssel váltanak generációt, a Rio méretcsökkentett karosszériával követi elődjét. Az úgynevezett szupermini-kategóriában indított versenyző sikertelenségének a koreai cég szerint eddig az is oka lehetett, hogy méretben inkább az eggyel magasabb, alsó-középosztályba tartozott, így a vásárlók egy része túl nagynak, más része kicsinek találta. A 15 mm-rel szélesebb nyomtávra tett, frissen bemutatott padlólemezen most az éppen a 4 méteres, alsó-közép alá szorított ötajtós (3990 mm-es) hosszméretével inkább a szupermini-kategóriát közelíti viszonylag nagy karosszériával, a négyajtós viszont hosszával (4240 mm) már egy osztállyal akár feljebb is kapaszkodik. A koreai, az amerikai és a német fejlesztőközpontok közös európai ízlésre hangolt négy- és ötajtós formája igényes és a kategória legszélesebb, legnagyobb tengelytávú karosszériája. A kivitel minősége is jó, még az ajtók csukódási zajával is a legkényesebb igényeket szolgálja. A műszerfal áttekinthető, használhatósága a mai átlagba simul, ráadásul a kétféle belső kialakítás miatt az anyagszínben bézs és fekete is lehet. Talán a spiritusz, a szellemesség hiányzik egy kicsit belőle.
Az Autó2 újság 2005/9. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...