Újautó
Kia Rio 1.5 CRDi EX Safety - Átlag felett
A Kia komolyan veszi magát: a Rio dízelje az osztály legjobb alternatívája.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Szerény megjelenéssel, jó méretosztással, átlagos minőségi kialakítással és a nagyszerű dízelmotorral teremt magának piacot a Kia az új Rióval.
Karosszéria, utastér Nem feltűnő, praktikus forma, szinte észrevétlenül épül a mai autóparkképbe. A négyajtós motor-, utas- és csomagterének sziluettjével arányosan rajzolja fel a családi autó képét.
A kidolgozás jó mai átlagos. A belsőt is a használhatósági és a kényelmi logika rajzolta. A teljesen kemény műszerfal egyszerű, jól áttekinthető, és jól használható, még a kapcsolók billentése, hangja is nagyon jó benyomást kelt, az ajtók csukódási hajlandóságát és hangját rangosabbak is megirigyelhetnék. A vezetési hely jó, az alapjában legprecízebb (billenthető), két forgatógombos ülésmagasság-állítás a kényelmetlen szabályozhatósága miatt ment ki a divatból. A kormány sugárirányban állítható. Az átláthatóság minden irányban jó, kivéve hátra a magas far miatt, ebben a holttér nélküli két külső tükör sem jó asszisztens. Pakolni lehet, a kesztyűtartó átlagos méretű, a két elülső és a két kisebb hátsó ajtózseb sem nagy, van egy kis hely a műszerfal alatti nyitott polcocskán a sebváltó előtt és mögött (vagy kétpohárnyi).
Hátul is jó a tér, magassága kicsit korlátozott (180 cm-es testmagasságig jó), akárcsak a térdhely, a középső merevítő sem túl magas, hárman is ellehetnek. A csomagtérhez fedélnyitógomb híján a belső nyitón vagy kulcson át vezet az út, nagy is, szépen kárpitozott is, és az aszimmetrikus üléstámlákkal növelhető is, a négyajtósokat jellemző nem túl magas belvilággal. A pótkerék teljes értékű, és ami fontosabb és dicséretes: a hátsó Isofix-rögzítéseket felső pontokkal is kiegészítették.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Motor, erőátvitel A nem linkre, inkább robusztusra épített Rio legmeglepőbb eleme a motorja. Ez a kétvezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes, állítólag az utolsó porcikájáig koreai (Hyundai–Kia), közös csöves, közvetlen befecskendezéses, változó geometriás turbós köztes hűtővel, a befecskendező rendszere pedig Bosch. Teljesítményben ma kategóriagyőztes (110 LE, 235 Nm/2000/min), és megfelel az Euro4-es előírásoknak. Alapvetően csendes, rezonanciaszegény, tág fordulatszámhatárok között szívesen dolgozik. Nincsen turbólyuka, gyakorlatilag sík úton gáz nélkül könnyen el lehet indulni vele, 1100-as percenkéti fordulattól már van elég nyomatéka, és 11,5 mp-es gyorsulási értéke (0–100 km/óra) is sokat mond. Az ötfokozatú kéziváltó karja szintén átlagon felülien mozog, az áttételei is jók, ezt 6,7 l/100 km-es (zömében városi) átlagfogasztása is igazolja.
Vezetés, menettulajdonságok A fent vázolt karosszéria a motorral és a váltóval alapvetően határozza meg, hogy jó az autót vezetni. A szervokormány megfelelő erőkkel támogat, az áttétele is arányos. Az elülső McPhersonok és a hátsó csatolt lengőkarok inkább komfortosra, semmint sportosra hangoltak, és ez jól jön a mindennapi használathoz. Az elülső tárcsa- és a hátsó dobfékek ideálisan dolgoznak. Az utastérben a kategóriához, és különösen az ár- és a dízelkategóriához képest csend van, a motor sem hangos, az erőátvitel sem az, a felfüggesztés jól szigetelt, a szélzaj is átlagos.
Felszereltség, költségek Két elülső légzsák, öt fejtámla, öt hárompontos öv, ABS, fényszóró-magasságállítás, fordulatszámfüggő szervokormány; a kormány sugár-, az ülés magasságállítása, központi zár, indításgátló, osztva dönthető hátsó támla, a négy ablak és a fűtött tükrök elektromos mozgatása, felső bekötéses hátsó Isofix-pontok, ködlámpák, a CD-rádió, elektronikus állítású, automata légkondicionált szellőzés.
A dízelmotorral szerelt alapváltozatos autó (2 970 000 forintos) ára a legmegdöbbentőbb; vonzó a háromévi (kilométer-korlátozás nélküli) általános garanciája, a védőszárny-szolgáltatás és a takarékos fogyasztása. A 15 000 km-es olajcsere viszont sűrűbb az átlagosnál, a hatévi átrozsdásodás elleni védelem is rövidebb annál.
– Surányi –
Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, közös csöves dízelmotor elöl keresztben beépítve, könnyűfém hengerfej, acélblokk. Változó geometriás turbó köztes hűtővel. Két fogazottszíj- hajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1493 cm3, furat 75,0 mm, löket 84,5 mm. Kompresszió 17,8:1. Teljesítmény: 110 LE/81 kW (4200/min). Nyomaték: 335 Nm (1900/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul hosszanti csatolt lengőkaros felfüggesztések spirálrugókkal. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 185/65 R14. Csomagtér: 360 l. Üzemanyagtartály: 45 l. Hossz x szélesség x magasság: 4240x1695x1470 mm. Tengelytáv: 2500 mm. Saját tömeg: 1130 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,5 s. Végsebesség: 176 km/h. Fogyasztás (EU városon kívül/város/vegyes): 5,7/ 4,1/4,7 l/100 km. Tesztátlag: 6,7 l/100 km 3 évi általános garancia és védőszárny-szolgáltatás vagy 100 000 km; fényezési garancia 3 év, rozsdagarancia 6 év. Olajcsere 15 000 km.
Alapára: 3 449 000 Ft
Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...