Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Kia Rio 1.4 EX Safety - Csomagterv

Méretével családi alapautó a lépcsős hátú Rio, felszerelése szerint jóléti termék.

Tesztnapló

A hagyományos formát a motortéri V-ív és a hátulsó kis légterelő élénkíti

Az ötajtósnál 25 cm-rel hoszszabb négyajtós hátsó túlnyúlása a rakodók kedvében jár: 390 l-es csomagtartója egyharmaddal több helyet kínál.

Karosszéria és utastér 
A raktér fedele vagy a kulccsal, vagy a vezető melletti karral nyitható. A magasra nyíló fedélből kilógó zár nem veszélyes. A támasztókarok a csomagokra ereszkedhetnek. A lámpák között kissé leszűkülő rakodónyílás mögött textillel, műanyaggal burkolt a tér. Nincsenek csomagrögzítő pontok. A magas perem mögötti hely a kerékjáratok között 1 méter széles, az ülésig 90 cm hosszú. Az osztottan lehajtható támla fölött a lapos tárgyak, például az elemes bútorok jól átférnek.

A lehajtott támlák helyén 33 cm-nél nem magasabb, közel 1 méter széles tárgyak férnek át
Az utastér akkurátusan kidolgozott, műanyagos hatású. Az ajtókra jut textil is. A műszerfal borítása kopogósan kemény, a középkonzolon fémes hatású a betét, a zsebek kicsik. Az elülső ülés elég hosszú, kissé kemény, oldaltartása nem határozott. A kormány/pedáltávolság nehezen állítható be, a kormány túl közeli. Oldalt és a fejek fölött is elegendő a tér. A hátsó ülés lapja kicsit rövid, a fej fölötti magasság és a térdhely a középtermetűnek még jó. A térdhelynél rövidebb a sípcsonti távolság.  

Motor, erőátvitel 
A motor 3000 körül már erőre kap, a gyorsítás nem kirobbanó, de megbízható, ilyenkor sem hangosodik fel nagyon. A váltókar elég hosszú utat tesz meg, kissé akadozva talál az alsóbb fokozatokba.

Az órákon világos betét fut a keret és a számsor között. A műszerfal felül sötét, nem tükröződik. Figyelmes a műszerfali kártya- és aprópénztartó alkalmatosság
Vezetés, menettulajdonságok
A kormány háromfordulatos, jól kezelhető, a pedálrend enyhén lépcsős, nem zavaró. A rugózása komfortos, noha a keresztben futó úthibák felüthetnek. A futómű hangja mindig hallható. A kanyartulajdonságok kedvezőek. A kilátást nehezítően vastagok az oszlopok.

Felszereltség, költség 
A csúcsfokozat fontosabb elemei: elülső, oldalsó és függönylégzsákok, ABS, EBD, automata légkondicionáló, fényszórómagasság-állítás, övfeszítő elöl, magasságában állítható kormányoszlop és vezetőülés, központi zár, szervokormány, indításgátló, osztva dönthető hátsó támla, elektromos ablakemelő elöl-hátul, színezett üvegek, színre fújt lökhárítók és elektromos külső tükrök, ködlámpák, fordulatszámmérő, rádió-előkészítés 6 hangszóróval. Az alap Rióhoz képest drága, a hasonlóan felszerelt konkurensekhez mérten arányos az ára. Kedvező a három év garancia, megfelelő a 6,5 l-es átlagfogyasztás, túl sűrű a 15 000 km-enkénti szervizlátogatás.

Földvári András

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Előnyei Hátrányai
Térkínálat elöl
Nagy csomagtér
Hosszú garanciaidő
Csöndes motor
Komfortos rugózás
Bő kényelmi és gazdag
biztonsági felszereltség
Szűkös lábhely hátul
Akadozó váltó
Mélységében nem állítható kormányoszlop
Sűrű szervizintervallum
Akadályozott kilátás

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Négyhengeres soros benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1399 cm3, furat 75,5, löket 78,1 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 97 LE/70 kW (6000/min). Nyomaték: 125 Nm (4700/min). Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul csatolt lengőkarok. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 185/65 R14. Csomagtér 390 l, üzemanyagtartály 45 l. Hossz x szélesség x magasság: 4240x1695x1470 mm. Tengelytávolság: 2500 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1064/1600 kg. Gyorsulás (0–100 km/h) 12,3 s. Végsebesség 177 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 7,9/5,2 l/100 km.

Ára: 3 005 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás