Újautó
Kia Rio 1.4 EX Safety - Csomagterv
Méretével családi alapautó a lépcsős hátú Rio, felszerelése szerint jóléti termék.
Tesztnapló
![]() | |
| |
Az ötajtósnál 25 cm-rel hoszszabb négyajtós hátsó túlnyúlása a rakodók kedvében jár: 390 l-es csomagtartója egyharmaddal több helyet kínál.
Karosszéria és utastér
A raktér fedele vagy a kulccsal, vagy a vezető melletti karral nyitható. A magasra nyíló fedélből kilógó zár nem veszélyes. A támasztókarok a csomagokra ereszkedhetnek. A lámpák között kissé leszűkülő rakodónyílás mögött textillel, műanyaggal burkolt a tér. Nincsenek csomagrögzítő pontok. A magas perem mögötti hely a kerékjáratok között 1 méter széles, az ülésig 90 cm hosszú. Az osztottan lehajtható támla fölött a lapos tárgyak, például az elemes bútorok jól átférnek.
![]() | |
| |
Motor, erőátvitel
A motor 3000 körül már erőre kap, a gyorsítás nem kirobbanó, de megbízható, ilyenkor sem hangosodik fel nagyon. A váltókar elég hosszú utat tesz meg, kissé akadozva talál az alsóbb fokozatokba.
Vezetés, menettulajdonságok
Az órákon világos betét fut a keret és a számsor között. A műszerfal felül sötét, nem tükröződik. Figyelmes a műszerfali kártya- és aprópénztartó alkalmatosság
A kormány háromfordulatos, jól kezelhető, a pedálrend enyhén lépcsős, nem zavaró. A rugózása komfortos, noha a keresztben futó úthibák felüthetnek. A futómű hangja mindig hallható. A kanyartulajdonságok kedvezőek. A kilátást nehezítően vastagok az oszlopok.
Felszereltség, költség
A csúcsfokozat fontosabb elemei: elülső, oldalsó és függönylégzsákok, ABS, EBD, automata légkondicionáló, fényszórómagasság-állítás, övfeszítő elöl, magasságában állítható kormányoszlop és vezetőülés, központi zár, szervokormány, indításgátló, osztva dönthető hátsó támla, elektromos ablakemelő elöl-hátul, színezett üvegek, színre fújt lökhárítók és elektromos külső tükrök, ködlámpák, fordulatszámmérő, rádió-előkészítés 6 hangszóróval. Az alap Rióhoz képest drága, a hasonlóan felszerelt konkurensekhez mérten arányos az ára. Kedvező a három év garancia, megfelelő a 6,5 l-es átlagfogyasztás, túl sűrű a 15 000 km-enkénti szervizlátogatás.
Földvári András
Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Négyhengeres soros benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1399 cm3, furat 75,5, löket 78,1 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 97 LE/70 kW (6000/min). Nyomaték: 125 Nm (4700/min). Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul csatolt lengőkarok. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 185/65 R14. Csomagtér 390 l, üzemanyagtartály 45 l. Hossz x szélesség x magasság: 4240x1695x1470 mm. Tengelytávolság: 2500 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1064/1600 kg. Gyorsulás (0–100 km/h) 12,3 s. Végsebesség 177 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 7,9/5,2 l/100 km.
Ára: 3 005 000 Ft
Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...