2009. március 16. hétfő, 00:52
Jaguar XK - Vadabb macska
A második generációs, immár önhordó alumíniumkarosszériás sportkupé minden méretében nagyobb elődjénél.
|
 | |
|
Jaguar XK – a teljesen új luxuskupé alapáras bixenon fényszórói pluszpénzért kanyarkövetők. A 4,2-es V8-as gombnyomásra indul, de a kulcs nélküli ajtónyitás feláras | |
|
A teljesen új 2+2 üléses sportkupé minden méretében (hossz x szélesség x magasság: 4791x2070x1322 mm, tengelytáv: 2752 mm) nagyobb elődjénél. Az XJ-éhez hasonlóan önhordó alumíniumkarosszéria a korábbi acél XK-énál és a főbb riválisokénál is könnyebb, szilárdsága az elődét 31 százalékkal haladja meg. A fedélzeti elektronikák döntő része a középkonzol 7 colos színes érintőképernyőjéről vezérelhető. A hatfokozatú adaptív automata váltó választókarja márkahűen J alakú kulisszában jár, ám Jaguarban most először a kormányról is dirigálható. A rögzítőfék elektronikus, a négycsatornás ABS az egyes féknyergek szorítási erősségét külön is képes változtatni. A 4,2 literes (300 LE, 310 Nm) V8-as az elődből jön, de motorirányítása új. Az XK 5,9 másodperc alatt gyorsul állásból 100 km/órára, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/órára.
Comments
comments