Hírek
Itt az új Subaru B9 Tribeca
Négykerékhajtás és boxermotor a SUV-felsőházban. De egy Subarutól ez a minimum
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A mindent egy helyen – luxust, terepjárást, sportosságot, tágasságot, kényelmet és dinamikus haladást – kínáló crossover mind kedveltebb a jómódú vásárlók körében, különösen az Egyesüslt Államokban. Főként az ottaniaknak készül a Subaru élmodellje, a B9 Tribeca. Amerikai gyárából most megjött Európába is, egy benzinmotorral, állandó négykerékhajtással, öt- és hétüléses karosszéria-kialakítással.
A külalakja üdítően eltér a nagy szabadidőautók zömétől. A dinamizmust az ereszkedő tetővonal, a terepjáró képességet a 21,5 cm-es hasmagasság mutatja messziről. A Legacy megújított padlólemezén álló autó változó szelepvezérlésű, hengersoronként két vezértengelyes motorja tíz másodpercen belül képes 100-ra gyorsítani a monstrumot.
Az erőátvitel szimmetrikus elrendezésű, nemcsak a motort, a viscokuplungos hátrahajtás elemeit is tükör előtt ülve tervezték meg. Az elöl McPherson-, hátul többlengőkaros felfüggesztés biztosítja a stabil támaszt. A szimmetrikus négykerékhajtás alapállásában 45:55 arányban osztja meg a nyomatékot a két tengely között, a módosulások automatikusak. Automatikus lehet a sebességváltás is öt fokozatban, de a vezető szekvenciális módot is választhat. A terjedelmes autó a városban sem elveszett, 5,7 m-es fordulási sugara az egy méretosztállyal kisebb kocsik közé sorolja.
Az Európában szinte nélkülözhetetlen dízelmotorra kár spórolni, sokáig nem lesz. A helyi kereskedők gyors megoldást, földgázhajtást, az elmélyülő Toyota-kapcsolatú Subaru pedig hosszabb távra berendezkedve hibridet és üzemanyagcellát ígér a vásárlóknak.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...