Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Itt az új Fiat 500-as szériaváltozata

50 évvel az eredeti 500-as bemutatója után, itt az új.

A régit idéző forma, új emblémával

A régit idéző forma, új emblémával

Az első Fiat 500-assal 1957-ben találkozhatott először a nagyközönség. Az azóta eltelt 50 év alatt sikerült kultusz autóvá és mindenki által ismertté válnia. Fél évszázaddal az első modell milánói bemutatója után, most itt az új, minden porcikájában a régire emlékeztető modell. Mind a két négykerekű fontos mérföldkő az olasz cég történetében, az ős 500-as, a Fiat második világháború utáni programját zárta le, az új pedig – a gyár szerint – megnyitja a teret a jövő formavilága előtt.

A sorozatgyártásra kész változat formája nem nagy meglepetés, az interneten már eddig is elérhető, a véglegesre kísértetiesen emlékeztető képek és a Trepiuno tanulmány után. Mind a külsejét, mind a belsejét tekintve nagyon hasonlít 50 évvel ezelőtti névrokonára az új 500-as. A múlt manapság is eléggé felkapott retro formáit a jelen trendi stílusával ötvözve, sikerült a Fiatnak egy olyan modellt létrehoznia, ami valószínűleg sok autókedvelő szívét megdobogtatja majd.

A retrós szín- és formavilágú beltér praktikus kialakítást, kényelmes üléseket ígér

A belső piros színben pompázik, aminek egyhangúságából kiemelkedik a világos kormány és a hatalmas kör alakú sebességmérő. A váltókar a középkonzolon kapott helyet, a rádióval és a fűtéssel együtt. Azt viszont még nem lehet tudni, hogy négy, vagy öt ülésesként készül-e.

Az új 500-as méreteiben (355x165x149 cm, tengelytáv: 230 cm) tökéletesen alkalmas városi közlekedésre. A kompakt kisautó csupán 85,5 centiméterrel hosszabb, mint a két személyes smart fortwo, viszont a kis olasz háromajtósban akár négyen vagy öten is elférnek.

A 3,5 méteres hosszhoz viszonyítva méretes a 2,3 m-es tengelytáv, a túlnyúlások minimálisak

Az 500-ast előreláthatólag háromféle motorral fogják értékesíteni, a paletta két benzines és egy dízel erősforrást sorol majd. A teljesítménylépcső közepén álló dízel 75 lovas, 1,6-os 16 szelepes. A kisebb benzines 1,2-es, 8 szelepes, 69 lovas, a nagyobb pedig a Panda 100 HP-ból ismert 1,4-es, 16 szelepes, 100 lovas egység. A váltók 5- és 6-fokozatúak lesznek, utóbbi várhatóan az erősebbik benzineshez és a dízelhez jár majd.

Az 500-as áráról egyelőre semmi konkrétumot sem lehet tudni, a Fiat összesen annyit árult el, hogy valahol Panda és a Grande Punto között lesz. A végleges árat a július 4-i bemutatóig biztosan kikalkulálják a gyáriak, hiszen a tervek szerint az 500-as debütálása után közvetlenül piacra lép.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás