Hírek
Itt az új Fiat 500-as szériaváltozata
50 évvel az eredeti 500-as bemutatója után, itt az új.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az első Fiat 500-assal 1957-ben találkozhatott először a nagyközönség. Az azóta eltelt 50 év alatt sikerült kultusz autóvá és mindenki által ismertté válnia. Fél évszázaddal az első modell milánói bemutatója után, most itt az új, minden porcikájában a régire emlékeztető modell. Mind a két négykerekű fontos mérföldkő az olasz cég történetében, az ős 500-as, a Fiat második világháború utáni programját zárta le, az új pedig – a gyár szerint – megnyitja a teret a jövő formavilága előtt.
A sorozatgyártásra kész változat formája nem nagy meglepetés, az interneten már eddig is elérhető, a véglegesre kísértetiesen emlékeztető képek és a Trepiuno tanulmány után. Mind a külsejét, mind a belsejét tekintve nagyon hasonlít 50 évvel ezelőtti névrokonára az új 500-as. A múlt manapság is eléggé felkapott retro formáit a jelen trendi stílusával ötvözve, sikerült a Fiatnak egy olyan modellt létrehoznia, ami valószínűleg sok autókedvelő szívét megdobogtatja majd.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A belső piros színben pompázik, aminek egyhangúságából kiemelkedik a világos kormány és a hatalmas kör alakú sebességmérő. A váltókar a középkonzolon kapott helyet, a rádióval és a fűtéssel együtt. Azt viszont még nem lehet tudni, hogy négy, vagy öt ülésesként készül-e.
Az új 500-as méreteiben (355x165x149 cm, tengelytáv: 230 cm) tökéletesen alkalmas városi közlekedésre. A kompakt kisautó csupán 85,5 centiméterrel hosszabb, mint a két személyes smart fortwo, viszont a kis olasz háromajtósban akár négyen vagy öten is elférnek.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az 500-ast előreláthatólag háromféle motorral fogják értékesíteni, a paletta két benzines és egy dízel erősforrást sorol majd. A teljesítménylépcső közepén álló dízel 75 lovas, 1,6-os 16 szelepes. A kisebb benzines 1,2-es, 8 szelepes, 69 lovas, a nagyobb pedig a Panda 100 HP-ból ismert 1,4-es, 16 szelepes, 100 lovas egység. A váltók 5- és 6-fokozatúak lesznek, utóbbi várhatóan az erősebbik benzineshez és a dízelhez jár majd.
Az 500-as áráról egyelőre semmi konkrétumot sem lehet tudni, a Fiat összesen annyit árult el, hogy valahol Panda és a Grande Punto között lesz. A végleges árat a július 4-i bemutatóig biztosan kikalkulálják a gyáriak, hiszen a tervek szerint az 500-as debütálása után közvetlenül piacra lép.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...