Bemutatók
Ikerbemutató: Citroën Berlingo és Peugeot Partner Tepee - Egy tér, egy pete
A haszonjármű-egyterűek kategóriaalapító párosa második generációjába lépett.
Bemutató
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Nem kevesebb, mint 12 éve, 1996-ban lépett színre a spanyolországi közös gyártósoron készülő, kompaktméreteihez képest rekorder poggyászteret kínáló, praktikus doboz formájú Berlingo–Partner duó. Az azóta egyre népesebb és népszerűbb kategória listavezetője a Berlingo, a közel 10 százalékkal mérsékeltebb eladásokat mutató Partner azonban csak a harmadik. A gyakorlatilag teljesen azonos modellpárosból már eddig is jóval több mint 1 millió példány fogyott, de a gyártás folyik tovább: az első generáció Berlingo First, illetve Partner Origin néven, a korábbinál szűkebb palettával marad a kínálatban.
Noha a második generáció az elsőhöz hasonlóan a spanyolországi Vigóban készül, az első kiadással csak koncepciójában azonos, a műszaki elemek sokkal inkább az ugyanott gyártott C4 Picassóéival, illetve a máshol nyomott Peugeot 308-céival mutatnak rokonságot. A padlólemez, az első McPherson-felfüggesztések és a csatolt hátsó lengőkarok ilyen
ek. A 3,5 cm-rel toldott (2,73 m-es) tengelytávon túl a 4,38 m-es hossz 24 cm-rel, az 1,81-es szélesség 8 cm-rel nyúlt, míg az 1,8-1,85 m-es magasság változatlan. Az 505–675 l-es csomagtér (végállásában) az első generációsénál 51 l-rel öblösebb, míg a 3,0 m3-es teljes tér 200 l-t hízott. Az utasteret nem csupán a csomagtérbővítés szempontjából jellemzi nagyfokú variálhatóság, szinte teljesen különbözik az alap- és a csúcsverzióban. A kategóriában egyáltalán nem szokatlanul, kizárólag kemény műanyagokból épített műszerfal két színárnyalatot is felvonultat, de sokkal fontosabb a már a bázismodellben is „ott lévő”, műszerek feletti rakodórekesz. Hasonló az utas elé is jutott, igaz, ott a kisebb tárgyaknak elegendő pult nem kapott fedelet, viszont alatta nem is kicsi a kesztyűtartó. Az első ajtózsebek palacktartójával együtt több a pohártartó, mint az ülés. Az üléssorok fölé tetőpolcok kerülnek, a padlórekeszek vagy az első ülések alatti fiókok és a támlákra szerelt asztalkák
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
viszont csak feljebb jelennek meg. A többfunkciós (szellőzővel, illatosítóval, kiegészítő lámpákkal, sötétített hátsó és oldalsó ablakokkal felvértezett) panorámatető még a legmagasabb szinten is feláras. Míg a szerényebb kivitelekbe alapáron 2/1 arányú osztással dönthető hátsó üléseket szerelnek, az extrázottakat 3 különálló üléssel is szállítják. Ezek nem csupán támlájuk dőlésszög-szabályozása, egyenkénti dönthetőségük, hanem viszonylag egyszerű kiszerelhetőségük miatt is jellegzetes egyterűs extrák. Hasonló luxuscikk az első ülések közötti, kiemelhető, redős fedelű szekrényke.
Az öt különböző erőforrás mindegyike 1,6 l-es, 16 szelepes, váltóik csakis ötfokozatúak. A benzinesek sorából 90 és 110 lovas, a dízelek közül 75, 92 és 110 lovas választható. Utóbbi részecskeszűrős, turbója változó geometriájú. A Citroën csak némi késéssel, a Peugeot már most adja a koromcsapdát a 92 lovas öngyújtóshoz is. A fogasléces kormánymű mindegyik variánsban
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
2,9 fordulatos, a szervorásegítés a legtöbbnél (a motorfordulattól függő) hidraulikus, a két erősebb HDi-nél sebességfüggő elektronikus.
A Berlingo–Partner páros második generációja már itthon is megrendelhető, egységes indulóáruk 3 640 000, szintén közös 500 000 forintos árkedvezményükkel 3 140 000 Ft. A bázisfelszereltség is rokon: ABS, Isofix, első légzsákok, elektromos első ablakok, központi zár, kormányszervo. Az opciós paletta igen hosszú: függönylégzsák, kétzónás automata klíma, visszagurulás-gátlós ESP, navigáció és terepkivitel egyaránt elérhető. Utóbbi 15 mm-rel emelt, erősített futóművet, alsó motorvédőt, 215/55 R16-os abroncsokat, egyedi külső és belső dekorációt kínál, a Berlingóét XTR-nek, a Partnerét Outdoornak hívják.
-katona-
Az Autó2 újság 2008/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Videó
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...