Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 02:15

Hummer H3 - Sárarany

Hivatalos európai márka a Hummer. A H3 Dél-Afrikából érkezik.

Száraz fülkével ér át: a leküzdhető vízmélység 61 cm

A H3, a Hummer-sorozat kompaktja – a motor kivételével – minden méretében kisebb elődeinél (a hossz 4, a magasság 17, a tengelytávolság 45 cm-rel rövidült). Még a 7 cm-es karcsúsodás után is feltűnően széles és szögletes, a sarkokba kiültetett kerekek a terepmászó képességet jelzik.

A harci járműből kifejlesztett civil terepjáróba magasra kell fellépni (vaskos a létraalváz, a hasmagasság 21,6 cm), a beltér széles, a kialakítás marcona, az ablakok lőréskeskenyek. A felárért fűthető bőrülések kényelmesek, az utasteret krómozás díszíti. A 835 l-es csomagtér a hátsó sor osztott ledöntése nyomán közel kétszeresére növekszik. Ha katonás is, nem spártai: állandó tartozék a szervokormány, a tárcsafékekre ható elektronikus menetdinamikai rendszer, a légkondicionáló, a kétzónás elülső- és a függönylégzsákok, a borulásvédelem és a hangzórendszer.

Még átjut, ha a sziklák szinteltérése nem több 41 cm-nél

Az érintőképernyős navigációs rendszer feláras.

A választék egyetlen motorja a GM 3,7 l-es, változó szelepvezérlésű soros öthengerese. Dízel nincs, és a Hummer világmárkává válása dacára sem tervezik a bevezetését az idén, miközben már a bioüzemanyaggal is folynak a kísérletek a „falánk” autóval. A 244 lóerős, két vezértengelyes benzinmotorhoz automata vagy a márka rövid történetében először kéziváltó is kapcsolódhat, mindkettő ötfokozatú. Sokat kapcsolgatni egyikkel sem kell, a motor nyomatékának legalább a 90 százaléka érvényesül a szinte teljes, 2000– 6000 közötti fordulatszám-tartományban. A mély hangú motor az országúton jól gyorsít, de aszfalton a merev vázon mozgó karoszszéria és a korlátozott végsebesség miatt idegenül viselkedik. A városban személyautókhoz képest méretes ugyan, de 11,3 m-es fordulókörével jól manőverezhető. A Hummer kompromisszum nélküli terepjáróként a burkolt felülettől távol mutatja meg igazi képességét.

Fegyelmezett utastér igényes anyagokkal. Hatalmas a belső szélesség

A széles nyomtávon haladó, távoli kerekek elöl 37,5, hátul 34,6 fokos szögű emelkedőkön is képesek áttolni az autót. A vezető gombnyomással választhat, állandó vagy automatikusan változó legyen-e a négykerék-hajtású kocsi tengelyei közötti nyomatékelosztás. Alapfelszerelés a felező és a kipörgésgátló. Önzáró a köztes diffizár, a hátulsó feláras. A 2340 kg saját tömeget elöl torziós rugók, kettős háromszöglengőkarok támasztják, hátul pedig merevtengely és laprugók. Elöl-hátul kanyarstabilizátor található.

A teljes Hummer-kínálat részeként a H3-at is a Cadillac, Corvette & Humer Europe-hálózat értékesíti, kiépülése után 70 kereskedésben. Itthon egyelőre azt az egyet is keresik még, amelynek címe várhatóan hamarosan megjelenik a www.hummer.com internetes oldalon. Ára már van az autónak (12,3 millió forinttól kapható), ami a hasonlóan valódi terepes képességeket mutató versenytársakhoz mérten méltányos, az amerikai árral pedig arányos – az európai importőr értelmetlenné kívánja tenni a szürkebehozatalt. A hivatalos csatorna négy év garancia és assistance-szolgáltatást kínál a vásárlónak.

FA

Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás