2009. március 16. hétfő, 02:15
Honda Civic - Vonalkód
A Civic a 8. generációba lépett. Az új ötajtós a sportos vonalat viszi tovább.
|
 | |
|
Talán az orr-rész a legfeltűnőbb: krómok helyett átlátszó elemeket mutat | |
|
A
|
|  |
|
A nagyablakos hátrész különleges eljárással készül: a fekete és átlátszó, szárny alatti részt egyetlen művelettel gyártják, belülről az átlátszó ablakrészt páralevető anyaggal kezelik. A két sportos kipufogó-végdarab motortól függetlenül minden változaton feltűnik majd | |
|
Honda törzsközönsége körében nem túl sikeres ötajtós Civic visszatér a régi kerékvágásba: elsősorban a sportos vásárlókat iparkodik visszahódítani, miközben új vásárlók elcsábítását is várják tőle. Mellesleg szólva a Honda szemben úszik az árral, a nagyobb, magasabb, szélesebb ma olyannyira divatos jelszavaiból csak az utóbbi maradt. Az új változat ugyanis 35 mm-rel rövidebb (4250 mm), a tengelytávja (2635 mm) is 45 mm-rel kevesebb az elődjénél, 35 mm-rel alacsonyabb is, a szélessége (1760 mm) viszont 65 mm-rel (!), az elülső nyomtáv 34-gyel, a hátsó 45-tel nőtt. A karosszériára a legjobb kifejezés a merészség, amit az is jelez, hogy a Genfi Autószalonon a szakmát átvágva, a vásárlókat analizálgatva tanulmányautóként mutatták be a kész, már előszériás darabot, amin azóta csak a visszapillantó tükör magasságát változtatták meg, azt is azért, mert európai szabvány fogja előírni a tükör magasságát. A mű az előző változattól irányzatában tér el: a régi ötajtós magas építésével, igazán jóra hangolt rugózásával finom családi modell volt, és a felszentelt hondások ettől állítólag undorodtak, a mostani az ő visszafordításukra született.
 | |  |
Tanulmányautó-szerűen látványos forma, burkolt hassal (CW 0,30), a látvánnyal sugalltnál jóval nagyobb beltérrel. A gyár ötcsillagos biztonságot vár tőle, a karosszéria merevsége a gyár szerint csak a Type-R-éhez mérhető | | | Különleges, jól értelmezhető és használható műszerfal. Felül a digitális kilométeróra, alatta a központi műszer a fordulatszámmérő. Az indítás nyomógombos, a kulcs nélküli rendszer később jön | |
|  | |
Az Autó2 újság 2005/9. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
comments