Hírek
Honda Airbag - A világ első légzsákkal szerelt motor töréstesztje
A Honda – először a világon – 2006 késő őszétől kínálja légzsákkal szerelt motorjait
A cég, a már létező Gold Wing modelljével töréstesztet hajtott végre. A teszten egy légszák nélküli és egy légzsákkal felszerelt motor ütközését szimulálták. A szimuláció az egyik leggyakrabban előforduló motoros balesetet mintázta.
A motoros 72 km/h-s sebességgel frontálisan ütközik egy kisbusz oldalának. A kísérlet során kiderült, hogy a légzsák nem csak életeket menthet, hanem a sérüléseket is minimalizálhatja. A teszt alapján, a légzsákkal felszerelt motoron utazó vezető mindössze az alsó lábszárát törte össze. Ugyanebben a tesztben a légzsák nélküli motoros halálosan megsebesült. Mindez annak köszönhető, hogy a légzsák nem engedte a motoros fejét teljes lendülettel a B-oszlopba csapódni.
A légzsákot később más motorokon is szeretnék használni, egyelőre mégis a Gold Wing típusú kétkerekűek látszanak a legalkalmasabbnak – az üléspozíció és a motor tömege miatt – az alkalmazásra. Ezért valószínű, hogy egyelőre csak nagy testű túramotorokon fogunk találkozni ezzel az újítással.
Légzsákkal ellátott motor Légzsák nélküli motor
0 ms-nál, az első kerék hozzá ér az ajtóhoz
10 ms-nál, a légzsák működésbe lép
40 ms-nál, a légzsák teljesen felfúvódott
80 ms-nál, a vezetőt légzsák lassítja
110 ms-nál A légzsákkal elátott motor vezetője érinti a B-oszlopot, majd az ütközés erejét levezeti a légzsák. A légzsák nélküli motoron ülő motoros teljes erővel a B-oszlopnak csapódik, és halálosan megsebesül.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...