Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Haszonjármű-bemutató: Ford Transit VI - Hatodszorra a lényeg változatlan

Oldalról nem tűnik fel első pillantásra a Ford jelenlegi modellfrissítése, sokkal több változás rejlik a részletekben, mint amennyit a fő adatok sejtetnek

Kényelem

Az orr praktikus fellépőket kínál a szélvédőtisztításhoz, a fényezett hűtőmaszk szépségéért nem csak vételkor, de javításakor is megfizet a vásárló
Az orr praktikus fellépőket kínál a szélvédőtisztításhoz, a fényezett hűtőmaszk szépségéért nem csak vételkor, de javításakor is megfizet a vásárló

A markánsan trendi orr kiképzést, meghatározóan személyautósan majd földig fényezett hűtőpajzsot büszkén ékesíti a mindenidők legnagyobb Ford emblémája. A felkúszó nagy szemek jó fényerejű tükröket és automata kapcsolást kaptak. A vezető tiszta látását és kényelmét szolgálja a rendelhető esőérzékelő ablaktörlő mechanizmus és az elektromos tükör is, melynek alsó, erősen torzító kiegészítője igyekszik a nagytükör holtterét kárpótolni – hasztalan. A sofőrnek amúgy más kilátással kapcsolatos panasza nem lehet, Fordosan a szélvédője is fűtőszálakkal válhat páramentessé. Az elhelyezkedése is hamar megy, az üléslap eleje és háta is billenthető, így szolgálva egy kamionos kényelmét, a háttámla tekerőkerekét pedig nem kell sokáig forgatni, ugyis hamar eléri a hátfalat.

Nem kell a menetidőből áldozni a deréktámasz és a kormánydőlésszögének állítására sem mert ezek nincsenek. Előbbi megszokástól függően zavaró lehet, utóbbi jó ahogy van. A kényelmet azonban egy lehajtható kartámla kínálja, de csak középen, az ajtó oldalán a műanyag borítás látja el ezt a szerepet – üléstől való távolságát széles emberekre kalibrálva. A filigrán kocsi kisérőt ez a vezetőnél is jobban zavarhatja, hiszen neki kapaszkodója sincs, amivel a kezét lefoglalhatná.

Az oldalajtó már a közepes tengelytávnál akkora, hogy a raklap keresztben berakható, de a rakszint kissé magas
Az oldalajtó már a közepes tengelytávnál akkora, hogy a raklap keresztben berakható, de a rakszint kissé magas

Láthatóan a Ford szerint ő végzi a munkaerőpiacon könnyen legkönnyebben pótolható munkát, hiszen a jobboldal ergonómiájával vacakoltak a legkevesebbet. Az ülése bár a sofőrével azonosan komfortos tömetű, de minekután a raktérelválasztó falból hiányzik a háttámla negatívja – eltérően a baloldaltól – az ő ülését több mint tíz cm-rel előrébb kell húzni, így a térde hozzáér a kesztyűtartó fedeléhez.

Rakodóhellyel nem szűkölködtek a tervezők, a műszerfal tetején végig takart rekeszeket találunk (áramvételi lehetőséggel) és mindkét oldalon a pohártató mellett még egy-egy méretes palacktartó is kényeztet. A műszeregység minden kunszt nélkül, ízlésesen kínálja a lényeges adatokat, beleértve a hátralévő hatótávot is. A jófogású négyküllős kormány a tempomat gombjaival (nem széria) egy pazar részlete a fülkének, balra alatta nyúlik ki a CD-s rádió távirányítója, jobbra pedig kellően közel található az immáron joystickosra szelidített váltó.

Műszaki háttér

 

A nemzedékváltás jelzőjét leginkább a jobbkéz munkájának jelentős könnyítésével érdemelte ki az áruszállító. A kezelhetőség többi ismérve, bár nem kelti „az ennél jobbat még nem láttam” érzését, azonban a hosszútávon megbizható, stabil és biztonságos szerszám benyomását igen.

Nem csak a váltó, de a gyönyörű hangú, környezeténél finomabb kidolgozású rádió is a vezető kezeügyében van
Nem csak a váltó, de a gyönyörű hangú, környezeténél finomabb kidolgozású rádió is a vezető kezeügyében van

A Transit fülkéje maradt kissé mélyen brummogó, de a korábbiaknál halkabban teszi ezt. Sajnos jelenleg csak a hátsókerékhajtású változat két erősebb kiviteléhez tartozik 6 fokozat, anélkül az autópályatempó zaja követeli a fordulatszámmérséklő hatodikat. A Ford 6 végáttétellel érzékien zongorázik, ehhez képest első pillanatban meglepő, hogy csak egy kormánymű áttételt építenek be, függetlenül hossztól, súlytól és hajtásmódtól. Ezt azonban sikerült nem zavaróan méretezni, az egyfajta alkatrész pedig a szervizelést teszi hatékonyabbá. A több, mint 500 változat mellett alapelvként megy végig a családon az alkatrész változatainak minimalizálása. Például a fronthajtásúak 2,2-es, természetesen common-rail erőforrásai, függetlenül attól, hogy 85, 110, vagy 130 lóerőt szolgáltatnak, szinte maradéktalanul ugyanazokat az alkatrészeket hordják magukon, mint a hátsókerekesek 2,4-es 100, 115, vagy 140 lovas változatai.

A gazdaságossághoz nem csak könnyed szervizelhetőség, de alacsony fogyasztás is hozzájárul, az Euromix motortól és felépítménytől függően 7,4 és 9 liter közé esik.

Domanovszky Henrik

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás