Használtautó
Használtautó-vásárlás - Családnak való
Jó állapotú használt autót kerestünk 1,8 millió forintért egy négytagú családnak.
Használtautó-vásárlás
Ha ma valaki új, alsó-középkategóriás családi autó (legalább négy személy elférjen benne, és legyen csomagtartója is) vásárlásán töri a fejét, legalább 3 és 4 millió forint közötti összegre számíthat. Ezt az árat egy átlagos család szinte biztosan csak hitelből tudja előteremteni.
Túlzott eladósodás helyett alternatív megoldás az alacsonyabb vételár, ami vagy kisebb típust, vagy néhány éves használt autót jelent. Utóbbiak között néztünk szét, mégpedig úgy, hogy előre megfogalmaztunk néhány fontos kritériumot. A karosszéria négy- vagy ötajtós legyen, és szóba jöhet kombikivitel is. A hagyományos ötajtósok mellett szól, hogy csomagterük bővíthető, és szűkebb parkolóhelyre is jól beférnek. A lépcsőshátúak csomagtere tágas, azonban rakodásuk nehézkes a szűk nyílás miatt. Kombiban kapjuk a legjobban használható (és általában legtágasabb) puttonyt, ám az autó méretéhez egy kevésbé rutinos vezetőnek hozzá kell szoknia. Motorból benzinest választanánk, több okból is: a dízel használtan is drágább, üzemanyaga sem kedvező árú, ráadásul ha az előző gazda nem kímélte vagy nem szervizeltette megfelelően, a benzineshez képest aránytalanul drágább lehet a motor javítása. Egy 1,2 tonnás járműhöz (ma körülbelül ilyen nehéz egy alsó-középkategóriás autó) még elfogadható egy 1,4 literes 75 LE-s motor, de érdemesebb lehet hasonló hengerűrtartalmú és erősebb vagy nagyobb méretű (1,6-os, esetleg 1,8-as) erőforrást választani. Néhány alapvető extrát nem szabad kihagyni: úgy gondoljuk, klímaberendezés, blokkolásgátló, elektromos első ablakemelő, szervokormány vagy központi zár nélkül ma már nem érdemes autót venni.
Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!
Tanácsok vásárlóknak
- A vásárláskor vigyünk magunkkal szakembert
- Nézzük meg a karosszériaelemeket, az illesztéseket, az ajtózsanérokat, a motorteret és a fényezést speciális rétegvastagság-mérővel
- Nagy futásteljesítményről árulkodhat a lehasznált gumiabroncs és a karcos, matt fényszóró is Ha simlisséget sejtünk, az autó alvázszámát és évjáratát ellenőrizzük egy márkaszervizben vagy a forgalmazó adatbázisában
- A futott kilométert megtudhatjuk a forgalmazó vagy a szerviz adatbázisából, de egyes típusoknál a motor komputere, illetve a kulcsba épített elektronika is rögzíti a valós adatokat
- Nézzük át az autót alulról is. Ha az előző kötelező szervizt több mint fél éve végezték el, a vásárlás után mindenképpen érdemes elvinni a következő esedékes karbantartásra
- Az eredetiségvizsgálatot a szerződés aláírása előtt végeztessük el
- Lehetőség szerint ne írjunk alá olyan adásvételi szerződést, ahol nem az eladó, hanem a kereskedő mint bizományos értékesítő szerepel az „eladó” rubrikában
- Ha utólagos xenon van a lámpában, vagy szabálytalanul sötétítették (esetleg műbizonylat nélkül) az ablakokat, számítsunk rá, hogy a műszaki vizsgához ezeket el kell távolítanunk
Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!
Lehet hitelre is?
Akinek a példaként említett 1,8 millió forint is gondot okoz, hitelt ugyanúgy kaphat, mint az új autóhoz. A feltételek azonban rosszabbak: jelentősen nagyobb a teljeshiteldíj-mutató (az újautós 6-10 helyett lehet 15-20 százalék is), az önrész többnyire 20-30 százalék. A hitelek függnek az autótípustól is, van olyan márka, amit nem szívesen, vagy csak 40-50 százalékos belépő mellett finanszíroznak. Ha magánszemélytől veszünk autót, nehezebb lesz hitelező bankot találni, mert a pénzintézetek jobban szeretik a kereskedőket: megbíznak bennük, tudják, hogy a jó kapcsolat miatt lehetőség szerint nem küldenek nekik olyan ügyfelet, aki rossz adós. A kereskedők egy része kihasználja a tájékozatlan vevő szorult helyzetét, és igen rossz feltételekkel ad hitelt. Érdemes több bank ajánlatát megnézni a végső döntés előtt. Ha az eladó a korábbi hitelét a mi előlegünkből akarja fedezni, és több százezer forintról van szó, inkább keressünk másik autót. Azokat a kereskedőket is kerüljük el, akik úgy hirdetnek: a feltüntetett ár csak akkor él, ha hitelre vásárolunk.
Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!
Átírási költségek
Eredetiségvizsgálat: 1400 cm3-ig: 17 000 Ft 1401–2000 cm3-ig: 18 500 Ft 2001 cm3-tól: 20 000 Ft
Átírási illeték: 1890 cm3-ig 18 Ft/cm3 1890 cm3-tól: 24 Ft/cm3
Forgalmi engedély: 6000 Ft
Törzskönyv: 6000 Ft
Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!
Autók a piacon
Chevrolet Lacetti 1 590 000 Ft (2004, 5 ajtós, 1,4 95 LE, 44 000 km, szervizkönyv, első tulajdonos)
Chevrolet Lacetti Wagon 1 759 000 Ft (2004, kombi, 1,6 110 LE, 65 000 km, szervizkönyv, első tulajdonos)
Citroën Xsara 1 520 000 Ft (2002, 5 ajtós, 1,6 110 LE, 49 000 km, szervizkönyv, első tulajdonos, automata váltó, tempomat)
Daewoo Tacuma 1 589 000 Ft (2004, egyterű, 1,6 110 LE, 61 000 km, szervizkönyv)
Fiat Stilo Multi Wagon 1 790 000 Ft (2004, kombi, 1,4 95 LE, 59 000 km, szervizkönyv, első tulajdonos, tolatóradar)
Ford Focus Sedan 1 690 000 Ft (2002, 4 ajtós, 1,6 100 LE, 56 000 km, szervizkönyv, első tulajdonos)
Mazda 323 1 800 000 Ft (2003, 4 ajtós, 1,3 73 LE, 48 000 km, szervizkönyv)
Opel Meriva 1 599 000 Ft (2003, egyterű, 1,6 100 LE, 63 000 km, szervizkönyv, első tulajdonos)
Opel Astra 1 690 000 Ft (2003, 5 ajtós, 1,4 90 LE, 55 000 km)
Peugeot 307 1 750 000 Ft (2003, 1,4 75 LE, 50 000 km, szervizkönyv, függönylégzsák)
Renault Mégane Limousine 1 799 000 Ft (2003, 4 ajtós, 1,4 98 LE, 52 000 km)
Skoda Octavia 1 590 000 Ft (2003, 5 ajtós, 1,4 75 LE, 52 000 km, szervizkönyv, első tulajdonos)
Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...