Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Grazból jön a Saab 9-3 Cabriolet - Kétlaki

A 9-3 kabriója Ausztriában, Grazban áll talpra. Az összeszerelés mellett a karosszéria és a tetőszerkezet is helyben készül.

Leselkedőben

A 9-3 Sportsedan padlólemezére épülő, négyévszakos, négyüléses skalpolt változat a donormodell alkatrészeinek 40 százalékát használja. A 9-3 Cabirolet-et a Saab a Chrysler Voyager-t, a Jeep Grand Cherokee-t, a 4 Matic Mercedes-Benz E-osztályokat, a G-osztályokat, valamint a BMW X3-asokat és hamarosan az európai piacok számára a Chrysler 300 C sorozatot is készítő Magna-Steyr gyárral közösen fejlesztette. A prémium autóhoz illő prémium-minőségű gyártást a Saab saját emberei is ellenőrzik Ausztriában, a gyártás megszervezése már gyerekjátéknak tűnt a 300 osztrák és 300 svéd dolgozó közös modellfejlesztése után. A két műszakban, naponta 75-120 autót összeszerelő gyár logisztikai rendszerét a gyártáskezdetet követően változtatták meg gyökeresen: a beépítendő alkatrészek már nem járják meg az anyacég svédországi központját, egyenesen érkeznek a beszállítóktól.

A tavaly debütált, lapunk 2003/októberi számában bemutatott nyitott tetős 9-3 a Saab és a Magna-Steyr nagy büszkeségére a négyajtóssal azonosan, öt csillagos Euro Ncap védelmi szintet ért el többek közt a Saab által 1997-óta alkalmazott aktív fejtámaszoknak, a különlegesen erős szélvédő oszlopnak, a hátsó fejtámaszok mögül szükség esetén kirobbanó bukócsöveknek és kiváló oldalvédelmű, igen merev karosszériának köszönhetően. A tetejét 30 km/óráig nyitni és zárni képes kabrió kétliteres csupa alumínium motorja turbójának függvényében 175, illetve 210 lóerős lehet. Már a „gyengébbik” változat is kiugróan dinamikus mozgást ad; 9 másodperc alatt érhet vele 100-ra a 9-3, az erősebbik változattal ezen mutatványnál egy másodpercet lehet nyerni. A kellően hőszigetelt vászontető önállóan felbukkanó rekesze 100 litert vesz el az alapesetben 350 literes poggyásztérből. A négyszemélyes, télen is helytálló életművész főként német konkurenseinél kedvezőbb áron, 9,3-11,7 millió forint között kapható.

Az idén 100 éves Magna-Steyr gyárban Mercedesek, Chryslerek és BMW-k is készülnek a 9-3 kabrió mellett

Az összeszereléshez helyben préselik a karosszériaelemeket, a gyár tisztasága és a logisztika egyaránt példaértékű
A különböző részegységek korábban a svéd központból érkeztek, ma már egyenesen Graz-ba jönnek
A gyártósor jelentős felügyelet mellett, igen nagymértékben robotizált. Az alvázak minden szempontból önhordóak
A karosszériaelemek illesztését és simaságát is vizsgálják. Szükség esetén igazítják, finomcsiszolják
A modern üzemben helye van a kalapácsnak is
Az osztrák gyárban a robotok mellett döntő részben nők dolgoznak. A karosszériákat védőborítások óvják
A munkások erőszükséglete minimális, a nehezebb elemek mozgatásánál csak az irányításban vesznek részt
A készre szerelt alváz és a karosszéria násza. Csupán a távirányítás és a finomigazítás van emberi kézben
Az autóra aggatott papírok mellett természetesen digitális kódok is hordozzák az egyes darabok specifikációját
A helyben készülő karosszéria mellett a Magna-Steyr gyártja a teljesen automatikusan, szűk 20 mp alatt nyíló tetőt is
A tetők nagynyomású esőpróbán vizsgáznak. A vászontető szélén apró eresz vezeti el a vizet
A Saab csarnokból naponta 75-120 új kabrió gördül ki. Még a jobb-bal kormányos darabok is szabálytalan sorrendben jönnek
A gyáron belüli ellenőrzéseket követően rendszeresen rendszámot akasztanak az autókra egy valós próbakörhöz
A gyár melletti autópálya-szakaszok mellett az udvaron futómű próbapálya is vallatja az autókat
Műszakonként három autót az osztrák gyárban is tetőtől talpig átvizsgálnak a Saab emberei. Hibát ritkán találnak
A precíz gyártás és a gondos fejlesztés egyik büszke eredménye a Sportsedanhoz hasonló 5 Euro Ncap csillag
A teljes értékű, 4-üléses 9-3 Cabriolet sikerével maradéktalanul elégedett a gyártó

Katona M.

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás