Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Ford Focus - Élességállítás

Az Opel és a VW után a Ford is kigördítette új alsó-középosztályosát. A 3 millió példányban gyártott előd neve maradt, de sok minden megváltozott.

Képekben

Sportos külső a vetélytársakénál nagyobb méretekkel. A tengelytáv 25 mm-rel, a nyomtáv 40-nel nőtt
Az utastér javára válik a nagyon csekély hátsó túlnyúlás. A lámpák a jobb észrevehetőség érdekében fent maradtak
Extraként kulcs nélküli beléptetőrendszer is kapható. Az ajtók gombnyomásra záródnak, és a kilincs érintésére nyílik

Finom, puha anyagokból épül az ízléses, jól áttekinthető műszerfal.
A vezetőülés magassága és tologathatósága, valamint a kormány kétirányú állíthatósága jobb az átlagnál. A kesztyűtartó 12 literes, extraként állítható pedálsor is rendelhető hozzá
A csomagtér a két fő vetélytársáéhoz képest nagy, 385 literes, az ülések teljes előrehajtásával kis lépcsővel, de 1245 literig emelhető
Az új, könnyűfém, 1,6-os dízelmotor. Az 1,4-es és 1,6-os motorok vezérművét fogazott szíj, a kétliteresét lánc hajtja, a dízelekét vegyesen szíj és lánc

Az Autó2 újság 2004/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

A Ford Focus indulóválasztéka
 
1.4 Duratec
1.6 Duratec
1.6 Duratec
Ti-VCT
2.0 Duratec
1.6 Duratorq TDCi
2.0 Duratorq TDCi
Henger-/szelepszám
Soros 4/16
Hengerűrtartalom [cm3]
1388
1596
1596
1999
1560
1997
Kompresszióviszony
11
11
11
10,8
18
18
Furat x löket [mm]
76,0 x 76,5
79,0 x 81,4
79,0 x 81,4
87,5 x 83,1
75,0 x 88,3
85,0 x 88,0
Teljesítmény [LE/kW(1/min)]
80/59(5700)
100/74(5500)
115/84(6000)
145/107(6000)
109/81(4000)
136/100(4000)
Nyomaték [Nm(1/min)]
123(3500)
150(4000)
155(4150)
185(4500)
240(1750)
320(2000)
Gyorsulás
(0–100 km/h) [s]
14,1
11,9 (13,6*)
10,8
9,2
10,9 (11,5*)
9,3
Végsebesség [km/h]
164
180 (172*)
190
206
188 (183*)
203
Fogyasztás [l/100 km]
vegyes
6,6
6,7 (7,5*)
6,4
7,1
4,8 (5,5*)
5,6
Csomagtér [l]
385/1245, 475/1525**
Üzemanyagtartály [l]
55
Hossz x szélesség x magasság [mm]
4342, 4473** x 1840 x 1447
Tengelytáv [mm]
2640
Saját tömeg/össztömeg [kg]
1229–1421/1690–1875 (a gyár fogalmazása szerint a karosszériától és szereltségtől függően)
Felfüggesztés
Elöl McPherson-felfüggesztések, hátul összetett karrendszerből álló független felfüggesztés spirálrugókkal, lengéscsillapítókkal
Kormánymű
Változó áttételű, sebességfüggő, fogasléces kormánymű elektrohidraulikus rásegítéssel
Fékek (elöl/hátul)
Tárcsa/dob, vagy tárcsa/tárcsa (a gyár fogalmazása szerint a szereltségtől függően)
Gumik
195/65 R15–205/50 R17 (a gyár fogalmazása szerint a szereltségtől függően)

Az Autó2 újság 2004/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás