Hírek
Ford Focus RS - Az utcai versenyző már nálunk is kapható!
Tavaly nyáron, a Londoni Autószalonon debütált. Már akkor, vezethetősége nélkül is 5000 megrendelést gyűjtött. Az immár nálunk is kapható Focus RS-t a Nizza feletti szerpentineken vezetve nem tartjuk baklövésnek a látatlanban rendelők voksát.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Miként az 1998-ban debütált első generációs Focus-széria RS kivitelére 2002-ig kellett várni, a 2004-ben érkezett második generációs vadorzó is négy évvel az alap után jött. Időközben persze a konkurensek és a Ford széria-közelibb Focusai is izmosodtak. A már másodikgenerációs ST például 10 lóerővel erősebb, mint az első RS. A fejlesztőknek persze nem csupán a lóerő-hajhászat volt a célja, a költségtakarékosság is fontos kritérium volt, hisz a szinte kézzel gyártott első generációs RS haszon helyett veszteséget termelt a cégnek.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A háromajtós ST-t vették alapul. A tetőlemez kivételével minden karosszériaelem új, az RS mégis a többi Focus-szal közös gyártósoron készül. Motorja az ST-vel azonos, de turbója kétszeres nyomású – így 225 lóerő helyett 305-öt termel, s nyomatéka is több, mint harmadnyival nőtt, 440 Nm. Az izmosítással a hosszú élettartam érdekében erősítették a motor alkatrészeit és a hűtőrendszert is. A gyáriak szerint a tartalékokat még bőven rejtő 2,5 literes, öthengeres turbómotor meglehetősen alacsony nyomaték- és teljesítménygörbét hoz, így kiváló a nyomatékrugalmassága. Hatfokozatú váltója az ST-ével azonos fokozatosztású, de természetesen erősített szerkezet. Az elektronikai arzenálban versenyautós rajtprogram is szerepel, a 100 km/órára gyorsulás 5,9 másodperc, a végsebesség 263 km/óra. A hajtás az első kerekeké, a részlegesen önzáró differenciálmű alapáras.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A futómű csak alapjaiban a széria McPherson első és multilink hátsó rendszere, elöl egy függőcsapszeg beépítésével csökkentették a kerekek kanyarodáskori dőlését, a lengéscsillapítók és a rugók elöl-hátul keményítettek, de franciaországi próbánk alapján nem túlfeszítettek, így hétköznapokon is használható maradt az RS.
A gazdag alapellátmánnyal (egyebek mellett 6 légzsák, menetstabilizáló elektronika, 19 colos alufelnik, kétzónás automata klíma, minőségi hangzórendszer, xenon-fény) 9,37 millió forinttól már itthon is kínált Focus RS-ről bővebben Az Autó március 26-án megjelenő áprilisi számában olvashatnak!
Tovább a Ford Focus RS gyári fotóihoz!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...