Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Ford Focus RS - Az utcai versenyző már nálunk is kapható!

Tavaly nyáron, a Londoni Autószalonon debütált. Már akkor, vezethetősége nélkül is 5000 megrendelést gyűjtött. Az immár nálunk is kapható Focus RS-t a Nizza feletti szerpentineken vezetve nem tartjuk baklövésnek a látatlanban rendelők voksát.

A futómű 20 mm-rel ültetett, a nyomtáv elöl-hátul 40 mm-rel szélesebb, így a sárvédők rendre vállasabbak

Lépjen tovább a Ford Focus RS gyári fotóihoz!

Miként az 1998-ban debütált első generációs Focus-széria RS kivitelére 2002-ig kellett várni, a 2004-ben érkezett második generációs vadorzó is négy évvel az alap után jött. Időközben persze a konkurensek és a Ford széria-közelibb Focusai is izmosodtak. A már másodikgenerációs ST például 10 lóerővel erősebb, mint az első RS. A fejlesztőknek persze nem csupán a lóerő-hajhászat volt a célja, a költségtakarékosság is fontos kritérium volt, hisz a szinte kézzel gyártott első generációs RS haszon helyett veszteséget termelt a cégnek.

A megfelelő kerékleszorításra optimalizált hátsó szárny és a kétoldali, 10 cm átmérőjű kipufogóvég a diffúzorhoz hasonlóan alapáras

A háromajtós ST-t vették alapul. A tetőlemez kivételével minden karosszériaelem új, az RS mégis a többi Focus-szal közös gyártósoron készül. Motorja az ST-vel azonos, de turbója kétszeres nyomású – így 225 lóerő helyett 305-öt termel, s nyomatéka is több, mint harmadnyival nőtt, 440 Nm. Az izmosítással a hosszú élettartam érdekében erősítették a motor alkatrészeit és a hűtőrendszert is. A gyáriak szerint a tartalékokat még bőven rejtő 2,5 literes, öthengeres turbómotor meglehetősen alacsony nyomaték- és teljesítménygörbét hoz, így kiváló a nyomatékrugalmassága. Hatfokozatú váltója az ST-ével azonos fokozatosztású, de természetesen erősített szerkezet. Az elektronikai arzenálban versenyautós rajtprogram is szerepel, a 100 km/órára gyorsulás 5,9 másodperc, a végsebesség 263 km/óra. A hajtás az első kerekeké, a részlegesen önzáró differenciálmű alapáras.

A középkonzol karbon betétes, a Recaro versenyülések alapárasak, a hátsó pad is Recaro, kétszemélyes, a csomagtér bővítésére lehajtható

A futómű csak alapjaiban a széria McPherson első és multilink hátsó rendszere, elöl egy függőcsapszeg beépítésével csökkentették a kerekek kanyarodáskori dőlését, a lengéscsillapítók és a rugók elöl-hátul keményítettek, de franciaországi próbánk alapján nem túlfeszítettek, így hétköznapokon is használható maradt az RS.

A gazdag alapellátmánnyal (egyebek mellett 6 légzsák, menetstabilizáló elektronika, 19 colos alufelnik, kétzónás automata klíma, minőségi hangzórendszer, xenon-fény) 9,37 millió forinttól már itthon is kínált Focus RS-ről bővebben Az Autó március 26-án megjelenő áprilisi számában olvashatnak!

Tovább a Ford Focus RS gyári fotóihoz!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Mazda CX-5 – Csendes finomság

A CX-5 már 2017-óta fut az utakon, az idei...

Már rendelhető a bZ4X, a Toyota első akkumulátoros elektromos modellje

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Magyarországon is bemutatkozik az MG

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás