Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Ford Focus négyajtós - Toldalék

A 3, 5 ajtós és kombi variáns után elkészült a második Focus-generáció lépcsőshátúja. A négyajtós csomagtere családon belül a legnagyobb.

Első oldal

A tengelytáv egyezik az ötajtóséval, 180 centis utasok is kényelmesen ülhetnek egymás mögött. Az ötajtóshoz viszonyított 14,6 centis hossznövekedés a csomagteret 385-ről 526 literesre növelte

A négyajtós Focus a Ford egyik legfontosabb ütőkártyája a leginkább a lépcsős hátú alsó-középkategóriásokat kedvelő kelet– európai országokban; nálunk az előd négyajtósa a Focus-eladások harmadát adta. Az új lépcsős harmonikusan viszi tovább a tavaly ősszel érkezett Focus vonásait, valamint a konszerntestvérek, a Focus C-MAX, a Mazda3 és a Volvo S40 elemeit. A motorpaletta azonos a már futó Focusokéval, a közös csöves 2,0 TDCi turbódízelhez hatfokozatú kéziváltó jár alapáron. A futómű az elődmodell átdolgozott változata: az elülső McPherson- és a hátsó független rendszer részleteit is finomították. A kanyartulajdonságok, a stabilitási jellemzők egyaránt jók, az elektrohidraulikus szervokormány közvetlen, rásegítése sebességfüggő, az irányítás precíz, parkoláskor is könnyű forgolódni.

Az utastér tágas, anyagai a már piacon levő változatokéval azonosan finomak. A kéttónusú műszerfal felső része puha, az ajtók műanyagai kemények, formájuk kellemes, de zsebet csak elöl formáznak. Az elülső könyöklő kisebb kacattárolót, a hátsó pohártartókat is rejt, elöl a kézifék mellé tehetünk üdítőt. A hátsó sor felnőtteknek kétszemélyes, jelentős a középső padlóhullám. Négyen hosszabb távokat is kényelmesen utazhatnak a lépcsős Focusban, s poggyászaiknak is sok hely jut. A csomagtér 526 literes, aszimmetrikus üléshajtással bővíthető, hossza, szélessége, ajtónyílása egyaránt egy méter feletti. A fedél kellően magasra nyílik, kapaszkodójával könnyen csukható, a csomagüreg teteje kárpitozatlan.

A négyajtós Focus már megrendelhető, az alapár kedvező (3 470 000 Ft), az indulószereltségben csupán két légzsák szerepel, s légkondicionáló sincs benne, de a blokkolásgátlóért, az elülső elektromos ablakokért, a központi zárért, a hátsó ülés 60/40 arányú dönthetőségéért és a rádiós magnóért nem kell külön fizetni. A rendelhető extrák köre igen széles. Az első darabok lapzártánkkor érkeztek a spanyolországi gyárból. A lépcsős far felára az ötajtóshoz képest minden ellátmányszinten 150 000 Ft.

Katona Mátyás

Az Autó2 2005/6-os számából.

A négyajtós Ford Focus műszaki adatai

  1.4 1.6 1.6 2.0
Hengerűrtartalom [cm3] 1388 1596 1596 1999
Teljesítmény [LE(1/min)] 80 (5700) 100 (6000) 115 (6000) 145 (6000)
Nyomaték [Nm(1/min)] 124 (3500) 150 (4000) 155 (4000) 185 (4500)
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra [s] 14,2 12,0 10,9 9,3
Végsebesség [km/h] 166 182 193 210
Hossz x szél. x mag. [mm] 4488x1840x1497
Csomagtér [l] 526
Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes [l/100km] 8,7/5,4/6,6 8,7/5,5/6,7 8,7/5,1/6,4 9,8/5,4/7,1
1.6 TDCi 1.6 TDCi 1.8 TDCi 2.0 TDCi
Hengerűrtartalom [cm3] 1560 1560 1753 1997
Teljesítmény [LE(1/min)] 90 (4000) 109 (4000) 115 (3700) 136 (4000)
Nyomaték [Nm(1/min)] 215 (1750) 240/260* (1750) 280/300* (1900) 320/340* (2000)
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra [s] 12,7 11,0 10,9 9,4
Végsebesség [km/h] 179 190 193 205
Hossz x szél. x mag. [mm] 4488x1840x1497
Csomagtér [l] 526
Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes [l/100km] 5,9/4,0/4,7 6,2/4,0/4,8 6,8/4,4/5,3 7,5/4,7/5,7

*: Időszakosan

Az Autó2 2005/6-os számából.

Képgaléria

Tekintse meg képgalériánkat a négyajtós Ford Focusról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás