Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Fiat Stilo 1.9 JTD Dynamic, Ford Focus 2.0 TDCi Ghia, Peugeot 307 2.0 HDI Premium, Skoda Octavia 2.0 PD TDI Elegance - Európa-csúcs

Családi ötajtósok, két régi és két új modell gazdagon felszerelt változatait hasonlítjuk össze.

Képekben

Négy autó, négy karosszériaelképzelés.
Elegáns limuzin (Octavia), kváziegyterű (Peugeot 307),
ötüléses sportkupé (Focus), igazi kompakt az alsó-középosztályból (Stilo)
A különbségek hátul. A legtrükkösebb a Skoda lépcsőshátúja, de öt ajtóval.
A Peugeot magas tetővonala a leghagyományosabb ferde háttal zárul, a Focus kupésan nyújtott ferde háttal végződik, a Stilo majdnem kombiig viszi a formát
Az Octavia hatalmas ajtaja nagyra tárul, csomagtere uralkodó. A Peugeot ajtónyílása viszonylag keskenyebb a többiekénél.
A Focus ötödik ajtaja jó magasra nyílik, a szája is a legszélesebb. A Stilo csomagtere a legkisebb

Igényes, áttekinthető és jól kezelhető a Fiat
műszerfala. Rakodási helyből is jól áll

A korábbi Ford leggyengébb pontja a műszerfal volt, most puha, finom anyagával az élre ugrott

A 307-es műszerfala a mai napig divatos maradt. Anyagai szinvonalasak, az áttekinthetőség példaértékű.

Színben, szagban, zamatban igazán mai, minden szempontból minőségi műszerfal a Skodáé

A Fiat hátul tágas és magas, nagyvonalú lábhelyet ad a 150 mm-en csúsztatható ülés.
A padló majdnem sík, három utasnak is jó, és asztal is van az utasülés háttámláján

A Focus lábtere kisebb, a belmagasság a
legalacsonyabb hátul, nagy zsebek vannak az üléstámlákon, imponálóak a nagy hátsó fejtámlák

A 307-es hátul magas, az ülések alakra
formázottak, a középső utast nem akadályozza magas lépcső a padlóban, az elülső üléshátakon zsebek vannak, jók a hátsó fejtámlák

Kényelmes lábhely, kielégító belmagasság a
Skodában nagy fejtámlákkal és zsebekkel. A középső utasnak nincs jó helye a magas padlólépcső és a középső szellőzőnyílások miatt

A Stilóban csak az üléstámlák
dönthetőek, de azok a csomagtérfenék síkját folytatják

A Focus aszimmetrikusan
hajtogatható üléssora nagy variációs lehetőségeket nyújt. Méretében tere a második legnagyobb
A Peugeot csomagtere a teljes ülés lehajtásával bővíthető. Kicsit slamposan, nem vízszintesen állnak az
ülések ilyenkor

 

Csomagtartó kategória-világbajnok az Octavia: a majdnem síkba dönthető aszimmetrikus támlapárral 170 cm hosszúra nyújtózik, a hatalmas ajtón át egyszerűen megrakható tér

Az Autó2 újság 2005/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Összehasonlító műszaki táblázat

Összehasonlító műszaki táblázat
 
Fiat Stilo
Ford Focus
Peugeot 307
Skoda Octavia
Motor
Soros négyhengeres turbódízel
Befecskendezés
Második generációs közös csöves
Hengerenkénti szivattyúadagolós
Vezérlés/szelepszám
OHC/8
DOHC/16
Hengerűrtartalom [cm3]
1910
1997
1997
1968
Furat x löket [mm]
82 x 90,4
85 x 88
58 x 88
81 x 95,5
Kompresszióviszony
18,5:1
18:1
17,6:1
18,5:1
Teljesítmény [LE/kW(1/perc)]
115/85(4000)
136/100(4000)
136/100(4000)
140/103(4000)
Nyomaték [Nm(1/perc)]
255(2000)
320(2000)
320(2000)
320(1750)
Végsebesség [km/h]
190
203
202
208
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra [s]
10,7
9,3
9,8
9,6
Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes [l/100km]
7,4/4,3/5,4
-/-/5,6
7,1/4,5/5,4
7,2/4,5/5,5
Hossz x szélesség x magasság [mm]
4253 x 1756 x 1525
4342 x 1840 x 1447
4200 x 1745 x 1510
4572 x 1796 x 1462
Tengelytáv [mm]
2600
2640
2610
2578
Nyomtáv elöl/hátul [mm]
1514/1518
1535/1530
1505/1510
1539/1528
Saját tömeg [kg]
1320
1420
1335
1355
Megengedett össztömeg [kg]
1850
1875
1790
2015
Csomagtér [l]
335-410/1000
385/1245
340/1330
560/1350
Csomagtér szélessége [mm]
1030
1040
1050
1020
Csomagtér hossza [mm]
670
720
790
1040
Csomagtér hossza első ülésig [mm]
1420
1400
1400
1750
Lábtér elöl [mm]
420-550
410-590
440-630
400-600
Lábhely hátul [mm]
160-390
110-350
180-400
110-350
Ülőlap hossza elöl [mm]
540
500
480
520
Ülőlap hossza hátul [mm]
470
480
450
450
Belmagasság elöl [mm]
930-990
910-1000
980-1040
930-1000
Belmagasság hátul [mm]
930
890
890
920
Belső szélesség elöl [mm]
1440
1440
1410
1440
Belső szélesség hátul [mm]
1360
1390
1360
1420
Gumik
205/55 R16
205/55 R16
205/50 R17
225/45 R17
Pótkerék fajtája
Teljes
Szükség
Teljes
Teljes
Alapár [Ft]
5 202 500
5 550 000*
5 140 000
5 802 000

* Németországi ár, 250 Ft/euró árfolyamon

Az Autó2 újság 2005/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Felszereltség és extraárak

A tesztelt modellek felszereltsége és extraárai (Ft)
 
Fiat Stilo 1.9 JTD Dynamic
Ford Focus 2.0 TDCi Ghia*
Peugeot 307 2.0 HDi Premium
Skoda Octavia 2.0 PD TDI Elegance
Vezetőoldali és utasoldali légzsák
+
+
+
+
Oldallégzsák elöl
+
+
+
+
Oldallégzsák hátul
75 000
Függönylégzsák
+
+
+
88 000
ABS+EBD
+
+
+
+
Fékasszisztens
o1
+
+
+
Kipörgésgátló
o1
+
+
+
Menetstabilizáló rendszer
170 000
+
+
116 000
Szervokormány
+
+
+
+
Négy irányban állítható kormány
+
+
+
+
Állítható magasságú vezetőülés
+
+
+
+
Deréktámasz a vezető oldalán
+
+
+
+
Osztva dönthető hátsó ülés
+
+
+
+
Biztonsági öv minden üléshez
+
+
+
+
Fejtámla minden üléshez
+
+
+
+
Elektromos ablakemelő elöl
+
+
+
+
Elektromos ablakemelő hátul
55 000
+
+
+
Elektromos tükörállítás
+
+
+
+
Színezett üvegek
+
+
+
+
Fűthető elülső ülések
90 000**
o
70 000**
46 000
Metálfényezés
85 000
o
90 000
88 000
Bőr kormánykerék
37 500
+
-***
27000****
Automatikus klímaberendezés
+ kétzónás
+ kétzónás
+ egyzónás
+ kétzónás
Fedélzeti számítógép
+
+
+
+
Piperetükör a napellenzőkben
+ világítással
+ világítással
+ világítással
+
Isofix gyermekülés rögzítés
+
+
+
+
Esőérzékelős ablaktörlő
o2
+
+
31 000
Hűtött kesztyűtartó
+
+
+
+
Parkolóradar
Hátul: 55000
o
Hátul: 80000
Hátul: 84 000 Elöl-hátul: 159 000
Ködfényszóró
+
+
+
+
Tempomat
80 000
+
80 000
43 000
Xenonfényszórók
230 000
+
143000*****
Audiorendszer
CD-s rádió
CD-s rádió
CD-s rádió
Rádiós magnó
Távirányítós központizár
+
+
+
+
Pótkerék
Teljes
Szükség
Teljes
Teljes

o =Opció, – =Nem rendelhető, + =Alapfelszerelés; *A németországi kivitelt alapul véve; **: Fényszórómosóval együtt;
***Bőrkárpitozással széria; ****A 21 000 forintos bőrborítású sebességváltóval és kézifékkarral együtt rendelhető; *****A 30 000 forintos fényszórómosóval együtt rendelhető; o1: ESP-vel együtt; o2: Tolatóradar, sötétedésérzékelő és esőérzékelő egyben 75 000 Ft

Az Autó2 újság 2005/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás