Újautó
Fiat Panda 4×4 Cross - Maszkmester
A műanyag idomokkal megvadított kisautó Cross néven a legjobb terepes képességű a sorozatban
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Összetett a kínálat: kapható két- és négykerékhajtású, s az utóbbiban 4×4 Climbing és Cross is van már, a legutóbbit a kezelési könyv szabadidőautónak nevezi. Rossz úti körülmények között a négykerékhajtás a viszkokuplungon és két elektronikus differenciálon keresztül automatikusan osztja el a nyomatékot a tengelyek között, és fékezi a megcsúszó kerekeket – hatásosan: a Panda szinte terepjárós biztonsággal küzd meg a sárral, füves emelkedővel.
A nyomógombra éledő diffizár 30 km/óra fölött automatikusan old. Az állandó négykerékhajtás nem zajos, de jól hallható, akár a közvetlen befecskendezéses dízel. Gyorsítóképessége nem kirobbanó. Hoszszúak a fokozatok, a váltások után mélyre esik a fordulat. A szervokormány a „City“ gomb lenyomása nélkül is könnyen forgatható.
A futómű az úthibákra, a magas karosszéria az oldalszélre érzékeny. A beltér keskeny. A katonás huzatú ülések alig adnak oldaltartást. Kevés a rámolóhely, a tükrök titoktartók, a biztonsági öv magassága nem változtatható. Sok a műanyag. A hátulsó, magas, kétszemélyes ülőhelyhez rövid lábtér tartozik, a fej fölötti magasság elegendő. A támla egyben ledönthető, a raktér rövid és magas. A kis autóhoz mérten borsos árért nem csupán mászóképesség, hanem ritka, 30 000 kilométerenkénti szervizigény és kedvező, hat liter alatti átlagfogyasztás is jár.
F. A.
Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...