Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Fiat Panda 4×4 Cross - Maszkmester

A műanyag idomokkal megvadított kisautó Cross néven a legjobb terepes képességű a sorozatban

A karosszéria minden oldala és sarka terepműanyaggal borított, oly sok az orr-rész dizájnplasztikja, mintha prototípusálca volna
A karosszéria minden oldala és sarka terepműanyaggal borított, oly sok az orr-rész dizájnplasztikja, mintha prototípusálca volna

Összetett a kínálat: kapható két- és négykerékhajtású, s az utóbbiban 4×4 Climbing és Cross is van már, a legutóbbit a kezelési könyv szabadidőautónak nevezi. Rossz úti körülmények között a négykerékhajtás a viszkokuplungon és két elektronikus differenciálon keresztül automatikusan osztja el a nyomatékot a tengelyek között, és fékezi a megcsúszó kerekeket – hatásosan: a Panda szinte terepjárós biztonsággal küzd meg a sárral, füves emelkedővel.

A nyomógombra éledő diffizár 30 km/óra fölött automatikusan old. Az állandó négykerékhajtás nem zajos, de jól hallható, akár a közvetlen befecskendezéses dízel. Gyorsítóképessége nem kirobbanó. Hoszszúak a fokozatok, a váltások után mélyre esik a fordulat. A szervokormány a „City“ gomb lenyomása nélkül is könnyen forgatható.

A futómű az úthibákra, a magas karosszéria az oldalszélre érzékeny. A beltér keskeny. A katonás huzatú ülések alig adnak oldaltartást. Kevés a rámolóhely, a tükrök titoktartók, a biztonsági öv magassága nem változtatható. Sok a műanyag. A hátulsó, magas, kétszemélyes ülőhelyhez rövid lábtér tartozik, a fej fölötti magasság elegendő. A támla egyben ledönthető, a raktér rövid és magas. A kis autóhoz mérten borsos árért nem csupán mászóképesség, hanem ritka, 30 000 kilométerenkénti szervizigény és kedvező, hat liter alatti átlagfogyasztás is jár.

F. A.

Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás