Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet Dynamic - Ponthatár?

Az új Punto már-már kompakttá nőtt, s úgy tűnik, mostantól a minőségére is jobban ügyel a Fiat.

Képekben

Divatos, emelkedő övvonalú forma, enyhén maseratis beütésű orral. A méretes tükrök szinte teljesen holttérmentesek, az A-oszlop aljába vágott háromszögablakok pedig különösen a városi manővereknél hasznosak
Ez már az elődökön is így volt: védett és jól látható helyen a hátsó lámpák
A széles, kényelmes ülések mintázata a hatvanas évek Fiatjainak kárpitjait idézi. A sportos vonalú műszerfal jelzései könnyen értelmezhetők, a széles utastérben még rossz úton sem zörögnek a kárpitelemek. A műszerfali betét színe illik hozzájuk
A kicsi, korszerű dízel kis fordulaton nem túl nyomatékos, és 2200/perc alatt a turbólyuka is nagy, de szívesen veszi a fordulatot, és 4000 fölött kifejezetten sportosan mozgatja a Puntót. A csendes erőforrás vibrációi alig érezhetők az utastérben
A középkonzol egyszerűen kezelhető, a kapcsolók japános precizitással működnek
A kesztyűtartó mély, de világítása nincs
Az ajtók szélesre nyílnak, könnyű a ki-beszállás
Az ajtókárpitokon a műanyag az úr, a látvány mégis kellemes. Az ajtózsebek kicsik
A hátsó térképzsebek is aprók, de szélesebbek az elsőknél

Innen „szabható személyre” a Punto. A műszerfal bal oldalára csoportosított gombokkal választható meg a kijelző nyelve, itt állítható be a műszerek fényereje, a sebességtúllépésre figyelmeztető hang és még egy csomó egyéb dolog
Nem túl nagy a középkonzol alatti rekesz. Az italtartóba helyezett palack zavarhat váltáskor
A két elülső ülés közötti kartámasz belseje rakodórekeszt rejt

A pedáltér tágas,a fék/gáz magasságkülönbség túlzott. A fékpedál érzékeny, szokni kell
A hátsó ülés két személyre formázott, de rövidebb távon három felnőtt is egészen jól elfér. A fejtér még 180 centis testmagasság felett sem szűk
Magas peremű, de szépen kárpitozott a csomagtartó. A támlákat ledöntve a padló majdnem sík

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés Motor, erőátvitel
Kényelmes ülések, széles utastér
Jó kidolgozási minőség
Bőséges fejtér hátul is
Nagy, holttérmentes tükrök
Jó fékek
Pontos kormányzás
Rossz úton túl feszes futómű
Túlzott kormány-visszatérítő erő
Kemény, karcolódó műanyagok
Kicsi ajtózsebek
Kevés pakolóhely hátul
Magas rakodóperem
Szűk ajtózsebek
Korszerű, erős motor
Jó fokozatkiosztású, jól kapcsolható váltó
Csekély vibráció
Csendes működés
Érezhető turbólyuk (2200/perc alatt)
Biztonság Költségek
Hat légzsák és blokkolásgátló alapáron
Jó világítás
Ötcsillagos törésteszt
Rossz pedálrend
Harmadik hátsó fejtámla csak felárért
30 000 kilométeres szervizciklus
Magas ár

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor:
Soros négyhengeres, közös csöves befecskendezésű turbódízelmotor változó turbógeometriával, köztes hűtővel, elöl keresztben beépítve. Két vezértengely lánchajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1248 cm3, furat 69,6, löket 82 mm. Sűrítési arány 17,6:1. Teljesítmény 90 LE/66 kW (4000/min). Nyomaték: 200 Nm (1750/min). Olajtöltés: 3,2 l. Hűtővíz: 7,4 l. Akkumulátor: 12V, 50 Ah.

Erőátvitel:
Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000-res fordulatszámon hatodik fokozatban 51 km/óra.

Felfüggesztés:
Elöl segédkeretes McPherson, kanyarstabilizátor. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok, tekercsrugók. Elöl hűtött tárcsa-, hátul dobfékek. 2,5 fordulatos fogasléces kormánymű, elektromos rásegítés.

Karosszéria:
Ötajtós, négyüléses karosszéria. Saját tömeg: 1145 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1705 kg-ig. Üzemanyagtartály: 45 l. Hossz: 4030 mm, Szélesség: 1687 mm, Magasság: 1490 mm, Tengelytáv: 2510 mm, Nyomtáv elöl: 1473 mm, Nyomtáv hátul: 1466 mm, Belső szélesség elöl: 1450 mm, Belső szélesség hátul: 1420 mm, Belmagasság elöl: 970 mm, Elülső ülőlap: 500 mm, Lábhelyméret: 400–570 mm, Belmagasság hátul: 960 mm, Hátsó ülőlap: 480 mm, Üléstér: 70–320 mm, Csomagtér: 275–1020 l, Gumik: 195/55 R16 Pirelli Sottozero Winter.

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0–100 km/h): 11,9 s. Végsebesség: 175 km/h.
Fogyasztás (EU)
·város: 5,3 l/100 km
·városon kívül: 3,9 l/100 km
·vegyes: 4,6 l/100 km.
Tesztátlag: 6,3 l/100 km* (csak városban)
* Saját mérés, vegyes használatban, egy-három személlyel, –2-től +4 Celsius-fok hőmérsékleten.

Garancia, szerviz:
Általános: kétévi, km-korlátozás nélkül. Átrozsdásodás elleni: 8 év. Fényezési: 3 év
Védőszárny: 2 év
Szervizperiódus: 30 000 km vagy egy év, olajcsere és szerviz

A Dynamic kivitel érdemleges tartozékai:
Hat légzsák, elektromos szervokormány, állítható magasságú vezetőülés, függőlegesen és tengelyirányban állítható kormányoszlop, elektromos ablakemelők elöl, távirányítós központi zár, blokkolásgátló, elektromosan állítható külső visszapillantók, aszimmetrikusan osztva dönthető hátsó üléstámla, rádió-előkészítés, öt darab hárompontos biztonsági öv feszítővel, elöl erőhatárolóval, Isofix-gyerekülésrögzítési pontok, elülső ködlámpák, két hátsó fejtámla, fedélzeti számítógép, bőr sebességváltó gomb és kormány.

Ára: 3 600 000 Ft

A tesztautó további érdemleges tartozékai:
Fűtött külső visszapillantók, külső hőmérő, kétzónás légkondicionáló, metálfényezés, kormányról vezérelhető CD-s rádió, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, 3 darab hátsó fejtámla, vezetői térdlégzsák, elektromos csatlakozó az utastérben, elektromos deréktámasz a vezetőülésen.

Ára: 4 263 000Ft

Az Autó2 újság 200621. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás