Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Fiat Cinquecento Sport - Pumpált

Még tömegautó is lehet az ínyenceknek tálalt 500-as. Vezethetősége és minősége minden alapot megteremt ehhez.

Képekben

Meglepően kicsinek hat, pedig az ősnél majd fél méterrel hosszabb, de minden porcikájáról rá lehet ismerni. Viszonylag magas, az ajtó sem túl hosszú, a beszállási kényelme nagyon jó
 
Izgalmasan stílusos Fiat 500-sziluett. A minőséget a szélsőségesen kis karosszériarések is jelzik. A Sport-változat hátsó féke is tárcsa, a nyergeket extraként pirosra festik
 
Csak az összehasonlítás kedvéért. Jól látszik, hogy a kicsi ma nem is olyan kicsi (h x sz x m: 3546x1627x1488 mm, tengelytáv 2300 mm. Az ősváltozat méretei h x sz x m: 2970x1320x1325 mm, tengelytáv 1840 mm). Giolito mester tökéletesen vezette át a régi vonalakat a mába
    

  

A kis konttyal inkább Steyer-Puch, mint Fiat hátulról
 
Minőség kemény anyagok- ból. A rések szűkek, fedélzeti számítógép és gyorshajtás-figyelmeztető van, a rádió a kormányról is vezérelhető
 
Szépen megoldott, jól kezelhető középső műszerfalrész a hatfokozatú váltó kényelmesen magasra vitt karjával
    

  

A Fiat-Microsoft USB-csatlakozó még a Nokiába rejtett zenét is azonnal felismeri és kezeli. A nagyobb kijelzős Fiatokban a PDA-navigációt is az autóra viszi
 
A műszer külső skáláján a kilométeróra, beljebb a fordulatszámmérő mutatója fut, a fedélzeti számítógép és egyebek megjelenítője a középső felület, a külső szélen a visszajelzők fényei
 
A pedálrend már-már hibátlan
    

 

 

 
Tárolórekesz az utas oldalán, a vezetőülés jobb oldalára hozták az ülésmagasság állításának karját
 
Rakodási hely a vezetőoldalán. Kemény belső felülete miatt a telefon tárolására valójában nem alkalmas
 
Sportos, de kényelmes Sport-ülések, oldallégzsákkal
    

 

 

 

Ízléses és praktikus ajtóborítás egyszerű eszközökkel
 
Ha nem is nagyok, de használhatóak a hátsó ülések
 
Kategóriájában a 185 literes csomagtér nem kicsi, a támladöntés még a Sport-változathoz is extrafelszerelés
    

 

 

 
A 100 lovas motor csendes, dinamikus és viszonylag takarékos
 
 
 
 
    

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Általánosan jó kidolgozás és anyaghasználat
Ki-beszállási kényelem
Jó vezetési helyzet, sportos, de kényelmes vezetőülés
Kiváló direktkormány, egyenesfutás és kanyarstabilitás
Jó útfekvés, csendes, kényelmes felfüggesztések
Jó felszereltség (Sport)
Elfogadható csomagtér (a mérethez képest)
Kilátást zavaró, kicsit széles első és második oszlopok
Valószínűtlenül nagy fordulókör
 
Szép forgású, dinamikus motor
Finom járású és jól osztott hatfokozatú váltó
Kellemes elindulási hajlam
 
Biztonság Költségek
Hét légzsák, alapfelszereltségként
Kitörésgátló (Sport-változat)
Hatásos fék
 Nincs gyerekülés-bekötési pont  az első ülésen
A hátsó fejtámlák az alapváltozatban felárasak
 
Várható 5 éves garancia
30 000 km-es olajcsere-periódus
Jó fogyasztás
 

* A jövő évi árusítási kezdet miatt a felszerelések és a hazai garanciális és szervizfeltételek még nem biztosak és nyilvánosak

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, négy-ütemű benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két vezértengely fogazottszíj-hajtással, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1368 cm3, furat 72,0 mm, löket 84,0 mm. Sűrítési arány 10,8:1. Teljesítmény 100 LE/74 kW (6000/min). Nyomaték: 131 Nm (4250/min). Olajtöltés: 3,5 l. Hűtővíz: 4,2 l. Akkumulátor: 12V, 40 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Huzalos működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/min fordulatszámon hatodik fokozatban 36,8 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson segédalvázon, kanyar-stabilizátor. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok, spirál-rugók. Négykerék-tárcsafék. 2,5 fordulatos fogasléces kor-mánymű, elektromos rásegítés.

Karosszéria Háromajtós, négyüléses karosszéria. Saját tömeg: 930 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1370 kg-ig. Üzemanyagtartály: 35 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h) 10,5 s Végsebesség: 182 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 8,2/5,2/6,3 l/100 km. Tesztátlag: 7,9 l/100 km*. CO2-kibocsátás: 140 g/km. * Saját mérés, vegyes használatban, egy-két személlyel, 26-35 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz* Olajcsere-periódus: 30 000 km * A jövő évi árusítási kezdet miatt a hazai garanciális és szervizfeltételek még nem nyilvánosak

A (legolcsóbb) Fiat Cinquecento alapkivitelé-nek érdemleges tartozékai** Blokkolásgátló, szervokormány, sugárirányban állítható kormány, elektroni-kus fékerőelosztó, vezetői, utas-, oldal-, függöny- és térd-légzsák, Isofix-pontok, rádió-CD-MP3-lejátszó, elektromos ablakok és tükrök, távvezérelt zárak, fedélzeti számítógép

A Sport-kivitel többlettartozéka** Állítható vezetőülés-magasság, kitörésgátló (indulássegítő emel-kedőn), Blue&Me, többfunkciós, bőrözött kormány, manuális klíma, hátsó fejtámlák **Az olasz piacon

Ára: egyelőre még nem ismert

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás