Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Ferrari Superamerica - Fényre derül

Erősen limitált széria – 559 példányban készül az üvegtetős 12 hengeres Ferrari.

Első oldal

A legdrágább Ferrari kétüléses,
bőrrel bevont utastere zárható
tárolókat tartalmaz
A név kötelez. A Superamerica név különösen, hiszen valódi különlegesség. Az első példánya 1951-ben jelent meg, s a pályafutása következő kilenc évében is csupán 61 darab készült belőle. Ehhez képest 559 darabos szériájával a mostani Superamerica valóságos tömeggyártmány. Valójában alig tér el az 1996 óta gyártott 575 M Maranello zárt kupétól. A Superamerica azonban nyitható tetejű kétüléses, olyan kabrió, amely felcsukott tetővel is nyitott, a fedele ugyanis elektrokróm üveg. Elsötétedésének mértéke ötállású kapcsolóval változtatható. Páratlan látvány a nappali suhanás közben az elsötétített üvegen táncoló napfény, a felhők fodrozódása, az esőcseppek íve vagy a villám cikcakkja. Éjszaka a vezető és utasa fölött elszáguldozó lámpasorokban, a kivilágítva távolodó felhőkarcolókban vagy a robogó autóhoz képest a nyugalmas bizonyosságot jelentő csillagokban lehet gyönyörködni, már ha a 300 fölötti tempó ad elég időt az ilyesmire. Mindenesetre a hajszálak borzolása nélkül is kabrióközeli élményhez lehet jutni a csupaüveg fedél alatt. A nyitott autóban meg fedettközeli körülményeket teremthet az automata klíma és az ülésfűtés.

Az utastér fölötti elsötétítés elektrokémiai celláit vékony film hordozza. A legsötétebb állást 60 másodperc alatt éri el, ekkor a fény egy százaléka juthat át az üvegen
Az üvegből készült tető és a kabrió is régi találmány, különös, hogy a kettő csak most találkozik. A tető szénszálból, poliuretánból és üvegből elkészített ajtó, amelynek zárja a szélvédő tetejéhez csukódik, zsanérjának karbonkerete bukócsőként is szolgál, a csomagtartó éleiből felnövő oszlopokhoz kapcsolódik. Vagyis az ajtó szokásával ellentétben vízszintesen áll csukottan, és elektromosan nyílik-csukódik. Amikor kinyílik, a csomagtérre simul egy négyzetméteres felülete, s a művelet megkezdését követő tíz másodpercen belül úgy feszül a másik ajtóra, a csomagtartóéra, mintha eleve annak a része volna. Ráadásul a csomagtartóból nem vesz el teret; jobb is, 250 litere nem sok.        

A csomagtér méretét nem befolyásolja a tető tartózkodási helye. A raktérben a hitelkártyának és néhány fontos úti holminak könnyű helyet találni
Baj volna, ha a sebesség csupán a tetőmozgás csúcstempójáról juthatna a Ferrari-néző eszébe. De az autó motorjának 12 hengerét 540 lóerő feszíti, 25 lóerővel több, mint a kupéalapban, kedvező teljesítményopció ez az üveges változat 60 kilónyi többletsúlyáért. A száguldásra termett F1-csúcsváltozat GTC-csomagja karbon-kerámia féktárcsákat, speciális futóművet, sportkipufogót, piros féknyerget is tartalmaz. A hatfokozatú váltó kapcsolgatását a kormányról is vezérelheti az autós, vagy az automatára bízhatja a fokozatokat. Kirobbanó versenyautó-formában, szédítő tempóban gyorsul a jármű, hangja erőteljes, feszes futóműve biztosan kapaszkodik az aszfaltba.
 
Ha a fényt és a száguldást kedvelő olvasó azon kezdene el töprengeni, élére kell-e állítania a pénzét, hogy összegyűjtse a Superamerica megvásárlásához szükséges összeget, akkor ki kell ábrándítanunk: elkésett. A Ferrari legdrágább modelljének minden darabja elkelt. Az olvasó azért nincs elveszve. A kupéval vigasztalódhat, a zárt tető tízmillió forint körüli engedményt jelent – lám, érdemes takarékoskodni, és sokat hozhat az üvegvisszaváltás is.

F. A.
A Luxusautó 2005/2-es számából.

A Ferrari Maranello Superamerica számokban

Motor
V12 benzines szívómotor elöl hosszában beépítve, hátsókerékhajtás,
hatfokozatú kézi/szekvenciális automata sebességváltó.
Hengerűrtartalom: 5748 cm3.
Hengerszám/szelepszám: 12/48.
Teljesítmény: 540 LE/377 kW (7250/min fordulaton).
Nyomaték: 588,6 Nm (5250/min fordulaton).

Karosszéria, futómű
Kétajtós, kétüléses alumínium kabrio karosszéria, üvegtető. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros felfüggesztés, tárcsafékek.

Méretek
Hossz x szélesség x magasság: 4550x1935x1277 mm.
Menetkész tömeg: 1790 kg.
Üzemanyagtartály: 105 l. Gumi: Bridgestone Potenza RE050.

Menetteljesítmények
Végsebesség: 320 km/h.
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,2 s.
Fogyasztás (város/országút): 30/12 l/100 km.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Indul a Hangos Az Autó!

Idén 30. évfolyamába lépett Az Autó, az autóslap, és...

Bemutatkozik a Hangos Az Autó

Bemutatkozik a Hangos Az Autó, kiadónk podcast adása. Érdekli,...

Munkába állt az első elektromos Renault Trucks D

Az akkumulátoros elektromos járműveket már Európa-szerte alkalmazzák a városi...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest immár 32 tagú zsűrije a tisztán elektromos...

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás