2009. március 16. hétfő, 00:52
Felfrissített Ford Maverick
Alig egy hónapja mutatta be a Ford Kölnben felfrissített szabadidő-terepjáróját, a Mavericket, mely a külső változások mellett a belső tartalom fejlesztésével igyekszik felvenni a versenyt.
|  | | | Az új erőteljes lökhárító jellegzetessé teszi az autót | | |  | | | A pótkerék a padlólemez alá került, így több hely marad a pakolásra | | | | | Az új Maverick legnagyobb újdonsága a 2.3 literes, négyhengeres, 150 lóerős, 200 Nm-es nyomatékkal rendelkező Duratec motor, mely az Euro 4-es környezetvédelmi normát is teljesíti. Az új motor mellett továbbra is a 3.0 literes V6 Duratec a csúcs, de ennek teljesítményét 203 lóerőre növelték, és működésének kultúráltságát is fokozták. A kisebb motorhoz ötfokozatú manuális sebességváltó tartozik, a V6-oshoz pedig négyfokozatú automata jár. A felújított motorokhoz a Ford egy teljesen önműködő, elektronikus felügyeletű összkerékhajtást társított, mely rendszer átveszi a differenciálzár-kapcsoló feladatát is.
Kívül a módosított lökhárítók, az átrajzolt hűtőmaszk, az új fényszórók és ködlámpák, ill. a 16 collos, ötküllős könnyűfém kerekek hívják fel a figyelmet a változásra. A beltérben a teljesen újraformált középkonzol mellett több apró újdonsággal találkozhatunk, köztük a 12 voltos csatlakozó, vagy az új formájú italtartók.
A megújult Maverick a biztonság terén is felzárkózott a legjobbakhoz. A módosított karosszéria jobban bírja a részleges átfedésű frontális ütközést, a Ford Személyvédelmi Rendszere pedig általában magasra emelte a mércét. Ebbe tartozik az exkluzív borulásvédő függönylégzsák, az a szenzor, amely a vezető távolságát méri a kormánykeréktől, valamint a személy súlyát érzékelő utasülés. Valamennyi üléshez tartozik fejtámla és hárompontos biztonsági öv.
|
Comments
comments